Stránka 1 z 2
Rachtání v motoru při akceleraci
Napsal: pon srp 22, 2005 14:24
od PavelD
Neznáte to někdo? Posledních 800 km (konkrétně při návratu z dovolené) mi začalo něco rachtat v motoru při sešlápnutí plynu. Ventily to nejsou, nastartovaný motor u auta v klidu šlape klidně. Ani když si přímo na motoru přidám plyn sám a poslouchám, nic špatného není slyšet. Ale jak se autem rozjedu a zejména při jízdě do kopce, kde musím dát víc plynu - motor chrastí jako víčko u výfuku traktoru. Frekvence rachtání se stupňuje s otáčkama. Tak co poradíte nebo neporadíte?
Napsal: pon srp 22, 2005 14:43
od Tomáš
Napsal: pon srp 22, 2005 15:08
od Rado
S niecim podobnym som mal problem aj ja. akurat ze mne to robilo aj ked som presiel po nejakej nerovnosti....nakonec som zistil ze to bol krit katalizatora. dal som ho dolu a je pokoj.
Napsal: pon srp 22, 2005 15:31
od PavelD
Ne, ne kluci, tyhle všechny věci jako uvolněný výfuk nebo jiná plechová věc jsou jasný to není ono - je to "kultivované" rachtání, tzn. žádné občas. Když pojedu přes díry bez nohy na plynu, nezarachotí vůbec nic. Mě to přijde jako něco v motoru, myslel jsem něco jako volný rozvodový řemen nebo nějaký silentblok motoru - nevim už jsem se radši objednal do servisu.
Napsal: pon srp 22, 2005 16:11
od slava
Něco podobnýho se mi stalo taky. Stupňovalo se to. Jak píšeš, když jsem stál přidával jsem si plyn tak nic. Ze začátku. Ale později. To rachotilo víc a víc. Pak jsme to zvedli na hever a různě přidávalia ubírali plyn a byl to prasklý katalyzátor. Nechal jsem to bý a ještě jsem jezdil pár kilimetrů a stupňovalo to a auto začalo strácet výkon, nakonec nezbylo než katal. vyndat a doslova a do písmene ho vysypat.
Napsal: stř srp 24, 2005 21:42
od palikx
no to vse je zvlastni ale asi mozne ale jestli se tostupnuje s otackami a ve vykonu vychazi mi jen jedno.(snad nemam pravdu)ale klikova hridel nebo cep pistu.rozhodne rozebrat.tak hodne stesti
Napsal: čtv srp 25, 2005 12:17
od PavelD
No to mám radost
Každopádně v servisu mi k tomu řekli kulový, mám přijet kdyby se to zhoršovalo (to bych neřekl, že jo). Lezu stále pod kapotu a někde to zkrátka silně cvrká. Ale že by zase bylo něco s klikovkou nebo s pístama po 39000 km? Nevim
Napsal: čtv srp 25, 2005 12:21
od Ondras
Blbý dotaz, ale pro jistotu - kolik tam máš oleje?
Napsal: čtv srp 25, 2005 12:43
od Vojta
Já jsem to dnes zažil taky. Od neděle jsem nevyjel, auto v garáži, přijel jsem bez problémů. Dnes jsem auto nastartoval a ozval se rachot. V první chvíli pocit, že je to výfuk. Po otevření kapoty se zvuk jasně šířil z levé strany. Hledal jsem, poslouchal jsem, ale marně. Kolega v práci se pak taky podíval do motoru a objevil na řemenici přilepenou plastovou podložku průměr 10. Nějak se dostala mezi řemen a řemenici a přilepila se tam. Čtvrt hodiny jsme se ji pokoušeli dostat dolů. Podařilo se a je klid. Ale rachot to byl pěknej.
Napsal: čtv srp 25, 2005 12:52
od Tomáš
Napsal: čtv srp 25, 2005 13:27
od PavelD
To Ondras
No olej tam je, ale kontroloval jsem ho před dovolenou (asi 3 týdny dozadu) a bylo ho tam asi 1 cm pod horní ryskou, teď ho tam je asi 1 cm nad spodní ryskou. Takže si motor něco sežral. Ale co je příčina?
Napsal: čtv srp 25, 2005 13:48
od Ondras
Olejem to teda není, to by ho muselo být mnohem méně. Pak cvakají ojnice na klice, když jedou na sucho...
Napsal: čtv srp 25, 2005 19:10
od palikx
jeste me napadlo a to by mohlo být -sendej remen alternatoru jestli neni poskozen.uz se nam to stalo parkrat.je to desnej zvuk.a olej to spapalo jen trosku to je normalni.
Napsal: čtv srp 25, 2005 19:24
od Vojta
To teda opravdu nevím. Sice mám v garáži různý spojovací materiál včetně podložek, ale podložku z plastu žádnou. Je to záhada. Našel jsem dvě podobné před sousedovou garáží, ale jak jsem k ní přišel já, nevím.
Napsal: čtv srp 25, 2005 20:21
od palikx
nemohlo to byt nejake zvire treba kocka?taky se to stava.treba ti tam neco prinesla.jinak nic plastoveho tam snad nikde neni.neuvedomuji si nic.