Stránka 1 z 3

Únik chladící kapaliny.problém

Napsal: ned črc 24, 2005 22:47
od johnxx
Mam se svým matýskem docela velký problém.Někde mě mizí voda a já nevím kde.Po ujetí asi 50 km je nádobka prázdná.Mám trochu ohlej chladič,poněvač jsem už vzal s sebou pár zajíců,ale myslim si že by z chladiče téct nemělo,protože jsem zkoušel postavit auto do garáže a pod ním žádná voda nebyla.Mohlo by to dělat i víčko od nádobky?Prosím pora
ďte, pořád dolévat vodu taky není nejlepší

Napsal: ned črc 24, 2005 23:11
od Docent
Už se to tady taky řešilo... Mně tekla voda pod sacím potrubím, na bloku motoru je díra u 1. válce a to sací potrubí ji překrývá a zaslepuje. Pravda, netekla mně tak moc... Zkus sundat kryt rozvodového řemene, jestli bude zevnitř mokrý, tak je to ono.

Napsal: čtv črc 28, 2005 21:40
od petrm
Nejčasteji teče víčko nádobky nejlíp je to poznat když přijdeš ke studenému autu a povolíš to víčko a v závitu je voda tak je to víčko a jinak se koukni zhora za motor pod tu velkou nádobku co do ní vedou hadičky a je to pod prvním vstřikem pak by to bylo opravdu sání nejlíp je to vidět na heveru a když se celý chladící system natlakuje ;)

Napsal: sob srp 06, 2005 03:13
od johnxx
Díky za všechny odpovědí,Matýsek nakonac skončil v servise a tam zjistili,že teče vodní pumpa.Tak ji vyměnili za novou a je to vcajku.Oprava cca 3000 Kč

Napsal: úte srp 09, 2005 07:22
od Adrian
Pri uplne studenom motore je hladina tesne nad ryskou MIN. Po zahriati to stupne o 1-2 cm nad MIN. Je to takto O.K.?

Napsal: úte srp 09, 2005 13:31
od Richard
Adriane jasně, že je to dobře, cca6 lt. vody se zahřeje z 15 na 90 stupňů a samozřejmě zvětší svůj objem, to je to zvýšení hladiny, po vychladnutí budeš mít zas vodu na min. :lol:

Napsal: úte srp 09, 2005 18:30
od Robert
Me se taky nekde ztraci voda, ale nevim kde Doliju na MAX a za 2 dny je tam MIN :( Je mi to uplne jedno, pac i pri nejvetsim paraku auto nevari... ;)

Napsal: stř srp 10, 2005 00:39
od Docent
Jenže jestli doléváš destilku a v zimě nemrznoucí směs, tak se ti to trošku prodraží, a jestli obyčejnou vodu, tak "vodní kámen, to je prevít" :twisted: .

Napsal: stř srp 10, 2005 09:23
od Adrian
Robert píše:...Doliju na MAX a za 2 dny je tam MIN ...
A pod MIN uz to neklesne???
Ja som vzdy mal predtym tesne pod MAX a teraz je to stabilne na MIN (pri studenom motore).

Napsal: stř srp 10, 2005 09:25
od Mareman
Mě se taky trochu zrácela chladící kapalina, ale po výměně termostatu, kde bylo prasklý těsnění se mi zatím neztráci nic 8)

Napsal: stř srp 10, 2005 18:23
od Robert
Docent píše:Jenže jestli doléváš destilku a v zimě nemrznoucí směs, tak se ti to trošku prodraží, a jestli obyčejnou vodu, tak "vodní kámen, to je prevít" :twisted: .
Nedolivam kazdy 2 dny !!! Uz na to kaslu.

Adrian: Presne jako ty, stabilne MIN ;)

Napsal: čtv srp 11, 2005 21:44
od Docent
Richard píše:Adriane jasně, že je to dobře, cca6 lt. vody se zahřeje z 15 na 90 stupňů a samozřejmě zvětší svůj objem, to je to zvýšení hladiny, po vychladnutí budeš mít zas vodu na min. :lol:

To je nějaká blbost, ne :twisted: ? Když se voda ohřívá, tak zvětšuje svůj objem, a když chladne, tak taky? Proč by jinak při zmrznutí roztrhla blok :twisted: :lol: ?

Napsal: čtv srp 11, 2005 22:46
od Ondras
Docent píše:Když se voda ohřívá, tak zvětšuje svůj objem, a když chladne, tak taky? Proč by jinak při zmrznutí roztrhla blok :twisted: :lol: ?
Ne když chladne, ale když zmrzne. Led má větší objem než voda, jejímž zmrazením vzniknul.

Napsal: čtv srp 11, 2005 23:25
od Topol
Ondras píše:
Docent píše:Když se voda ohřívá, tak zvětšuje svůj objem, a když chladne, tak taky? Proč by jinak při zmrznutí roztrhla blok :twisted: :lol: ?
Ne když chladne, ale když zmrzne. Led má větší objem než voda, jejímž zmrazením vzniknul.
Dobrý večer :D
Ondráš má pravdu ;) Jenom dodám chce si to zopakovat fyziku. :twisted: Nejmenší objem má voda zhruba 4 stupně nad nulou :!: Jestliže klesá teplota níž voda stoupá k hladině a mrzne :( Proto mohou ryby i za mrazu žít ve vodě :shock: Ale pro auto je důležitý aby se ze systému se nestrácela kapalina a dolévat hlavně destilku a nebo ještě lepší mít naředěnou směs aspoň na -15 stupňů :!: Protože když budu dolévat jen vodu tak při mrazech na to mohu zapomenout a problém je na světě :lol:
Motor musí mít chlazení a když se strácí kapalina tak to může byt z mnoha důvodů :evil: Od různých netěsností až po třeba prasklý blok motoru ale za každou cenu se to musí opravit :lol:
Tak páni ať nas nezlobí a jezdí :P

Velmi podivný únik kapaliny,pls help me!!

Napsal: úte lis 15, 2005 15:31
od Strolda
Zdravím všechny a potřeboval bych helfnout s následujícím problémem. Jde o podivné úniky chladící kapaliny.Podivné na této skutečnosti je zejména to,že se nestrácí neustále ale jen občas a zničeho nic a také skutečnost,že se zjevně neztrácí pod určitou úroveň. Vypadá to asi takto. Vyměnil jsem kompletně chladící náplň (s autem doposud jezdil otec a pravděpodobně tam lil čirej fridex,tudíž vytekla hnědooranžová břečka), nalil čistič chladící soustavy, prohřál, propláchnul,vypustil.Zase břečka.Takže jsem ještě provedl cca 3 proplachy vodou. Zkontroloval těsnost všech běžně dostupnejch hadic (předtím mu to teklo mj. i ve spodu nádržky). A nalil modrou náplň k rysce MAX (vešlo se tam o 0,5l méně než by mělo, říkal jsem si vzduchový bubliny).Tři dny žádnej problém,čtvrtý den po otevření kapoty nádržka opět prázdná.Dolil jsem to a za pár dní to samé.Tak ještě jednou a zas stejný výsledek. Tak jsem to nechal být a jezdil.Žádnej problém, motor se nepřehříval, ručka tam kde má být,jen to netopilo (což chápu). Flek na podlaze v garáži je jen někdy a je zhruba pod pravou půlkou motorovýho prostoru. Navíc bych řekl,že k úniku dochází spíš po odstavení auta a vychládání motoru,ze zahřátýho auta (a natlakovanýho systému) nic neteče. Nechápu však kde to může utíkat, protože kdyby to bylo někde dole, tak ten únik by měl pokračoval až do stavu,kdy kapalina nebude a bude se to celý přehřívat.To nikdy nenastalo. Tudíž mám pocit,že to musí bejt někde vejš (radiátor????),a k uniku dochází jen když je nádržka plná, tedy celý systém zaplaven (spojené nádoby???). Jsem z toho naprosto zmaten a zajímá mě,jestli někdo měl podobnou zkušenost a co s tím. Rozhodně nemám v plánu stále dolejvat,ani v zimě mrznout.Ale taky se nechci ukvapeně pouštět do rozebírání motoru.......Poraďte prosím!!!