Stránka 1 z 1

Spojka u Tico SX

Napsal: ned črc 24, 2005 08:34
od Libor
Ahoj, koupil jsem starší Tico.
Když podřazuji ze 3. na 2. rychlostní stupeň tak to jde drobet přes zuby. Pedál spojky je až na podlaze! Dělá to jen ve vyšších otáčkách, když si počkám a jedu hodně líně tak je to v pohodě. U jiných rychlostí to nepozoruji. Je to normální? Nebo je potřeba seřídit spojkový pedál/spojku? Jak?
Předem díky za rady ;)

Napsal: pon črc 25, 2005 13:32
od Johny
Nemyslím si že je to spojka. Mne to robí keď radím z 2 na 3. Mám skôr poci že je to v synchrónoch v prevodovke. Keď som radil s medziplynom - nahradíš tým sinchrón tak to išlo v pohode, ak by to bolo v spojke tak aj vtedy by to šlo cez zuby.

spojka

Napsal: stř črc 27, 2005 09:02
od Libor
Jo jo, už jsem to taky zjistil. A ještě jsem zjistil, že byla použita jakási stálá náplň - olej v převodovce. Je tam asi od 60000km a teď to má 147000km. Nestčilo by propláchnout převodovku a vyměnit olej? Co vydrží ty stálé náplně? Po kolika km se mají měnit? Jěště že to nedělá když řadím nahoru ;) Synchron se mě měnit nechce, je to palba za práci ... a pak, kámoš měl podobný problém, nechal je vyměnit a po 16000km to dělalo zase.

Napsal: stř črc 27, 2005 14:59
od Johny
Ja mám Tico r.v. 98 asi dva mesiace . Má najazdené 38 000 z toho mnou asi 5000. Na konci leta tam idem meniť všetky náplne, aj olej v prevodovke. V servisnej knižke píšu že sa má meniť každých 20 000 km. Takže uvidím. Tiež dúfam že to prejde po výmene oleja.

Napsal: čtv črc 28, 2005 20:57
od petrm
U Tica se t stává poměrně často že je slyšet a cítit zuby v převodovce jsou to opotřebované sinchrony hodně kvalitní olej by mohl trochu pomoci nejlépe plná sintetika . Životnost celoživotních náplní by měla být 250 000 to je i jakási normovaná životnost motoru ketrá se nikde neuvádí ale motor by měl tyhle kilometry vydržet bez nějakejch problémů a je pravda že když vydrží méně tak za to vždy mohl majitel že něco zanedbal při údržbě a nebo opravách

Napsal: čtv črc 28, 2005 22:53
od tomino
Zdravim.

Tento problem mam obcas tiez. myslim ze to bude slabina v konstrukcii. keby to bola spojka tak by sa to prejavovalo na vsetkych stupnoch a najskor na spiatocke. Problem so spojkou sa na 90 % autach prejavi najskor na spiatocke a jednotke. Hlavne si treba davat pozor ako tam tu 3. davas, lebo aspon mne sa to stava hlavne ked si nedam pozor. Ked presne taham paku tak zaradim 3. aj z vysokych otacok a velmi rychlo. Skus vymenit ten olej v prevodovke a treba si davat pozor, lebo ked odpises synchron , mozes si odpalit celu prevodovku, tak ako sa to stalo mojmu kamosovi na escorte , no yo ford :lol: . ticu zdar

Napsal: pon srp 22, 2005 08:39
od Johny
Vymenil som v prevodovke olej za polosyntetiku 75W-90 a pomohlo. Trochu cítiť zuby ale je to nepotovnaelne lepšie

problémy se řazením

Napsal: stř říj 19, 2005 08:34
od gusep
Tak já mám to samé... u mě když řádím z 1 na 2 - je slyšet a cítít hodně velké chroupání... Když jedu pomaleji nebo s meziplynem, tak je to lepší, zkusim také vyměnit olej, ale nemohu najít šroub + kam ho lejt...Díky

Napsal: čtv říj 20, 2005 12:16
od Johny
Je to vlavo pri poloosi z boku prevodovky. Fotka a návod je na http://www.volny.cz/daewoo_tico/olej.htm
Nebola to tažká robota.

Napsal: čtv říj 20, 2005 17:39
od Olda
No mě to u nexie delalo také při řazeni z 3na2, zjistil jsem že byla poškozená gumička ve spojkovám prasátku a nasálo to vzduch... :idea:

Napsal: ned říj 23, 2005 21:06
od palikx
jo oldo u nexie asi ano ale tico ma lanko.jinak asi vse uz receno.