Stránka 1 z 1
Technická pomoc
Napsal: čtv črc 14, 2005 15:38
od Pavel Beneš
ahoj.
Zdá se mi, že můj motor nejde pořádně do otáček, je líný z nízkých a při volnoběhu, když je studený občas cukne. Má najeto 70 tisíc a pravidelný servis a kvalitní oleje a palivo, nové svíčky a řemeny atd. Lambdu jsem měřil a prý je v normě, (má 1,15V při volnoběhu). Zdá se mi to nebo je to celkem normální? Díky za vaše zkušenosti.
Dál Airbagy - svítí mi kontrolka poté, co dobliká 7x a nejde mi houkačka.
měl jste někdo takový problém a jak rychle ho vyřešili.
Palo Nubira Kombi SX 1998
Napsal: čtv črc 14, 2005 18:34
od Franta
To napětí z lambdy je pevné a nemění se? Lambda má fungovat od 0,2V do cca 1V a při ustálenem stavu se má pohybovat napetí něco okolo 0,5V.
Vypadá to na bohatou směs - podívej se na vzduchový filtr
Franta
Napsal: čtv črc 14, 2005 20:40
od Pavel Beneš
no já právě myslel, že by neměla ani překročit 1V. Ne, mění se od 0,96 do 1,15V a to se mi zdá vysoký. A co s tou bohatou směsí myslíš, kde by mohl být problém?
Napsal: čtv črc 14, 2005 21:06
od Franta
Tak to vezmem po pořádku:
Vzduchový filtr je schován v té černé krabici po levé straně u světla.
Odpojit hadici přívodu vzduch ke škrtící klapce od plynu - podívat se zda prostor klapky není od oleje vytvoří to takovou černou kaši. - Rozebrat a vyčistit.
Dále může být problém v krokovém motorku který je také na stejném odlitku jako škrtící klapka. Tento krokový motorek ovládá škrtící "jehlu" vzduchu na obtoku klapky - uplatňuje se právě při volnoběhu.
Pak se podívej na páčku od překlápění proměnné délky sání. Nachází se na pravé straně sání - takové ty 4 oblouky. Dívej se na páčku a nech si od někoho nastartovat. Páčka se musí pohnout na druhý doraz -zasunout do podtlakového regulátoru.
To bude pro začátek stačit
Franta
Napsal: čtv črc 14, 2005 21:12
od Pavel Beneš
moc ti dík, filtr čistý i s cestou, vypadá to na ten krokáč, vyčistíme uvidíme.
Napsal: pon srp 08, 2005 19:06
od Pavel Beneš
Tak jsem to chca nechca vyřešil.(to napětí na Lambdě) a poradím všem:
Zdá se vám, že se tak nějak motoru nechce, je líný a žere, občas cukne a máte všechno vyměněný, vyčištěný?
Já natankoval do prázdné nádrže (cca 2l) 30 litrů 100 oktanu.
Nechal ho rozpumpovat a pak 430 km na dovolenou po D1 a nechával ho 120-140km/h
První příznak - motor se hodně ztišil, chytil jiný dunivý zvuk a přestal škubat.
po dojezdu: motor chytá na otočku, neškube a jede jak pitomej.Spotřebu jsem udržel na 6.98l Já čuměl jak
dosud 9l !!
Při zpateční jízdě s klimatizací a už v poklidu do 130 spotřeba 7,24l na BA95 ARAL
Jo a ta lambda před tím 1.15V teď 0,3-0,9
Takže problém byl asi ve vstřikovačích (trysky) vlivem používání špatného paliva nebo se motoru nezamlouvají nízké otáčky a zanáší se trysky.
Napsal: pon srp 08, 2005 20:55
od Brainman
No mohla to byt urcite taky ta zanesena lambda sonda. 100okt benzin ma jiny cas a teplotu horeni, proto se po urcite dobe motor dekarbonizuje. To se ale tyka i svodu a katalyzatoru. Taky pokud si jel svizneji tak se prenastavila ECU. Jinak pouzivani 100okt benzinu ( dlouhodobe) je zbytecne a drahe, na pomalootackove motory staci 95 a pokud mas dost penez tak 98 ale rozdil nepoznas. Taky dost zalezi jaky a kde ten benzin beres.