Stránka 1 z 2
Neodbržďující se ruční brzda
Napsal: čtv črc 14, 2005 13:55
od Ondras
Když Mates delší dobu stojí (nebo někdy i jen přes noc), tak po uvolnění ruční brzdy zůstanou jakoby přilepené pakny k bubnům. Musím maličko popojet, pak se to utrhne. Když pak jedu a lehce zatáhnu ručku, tak to chvíli škrábe, jako by se z bubnů strhávala rez (něco jako z kotoučů po projetí brodem). Jak to řešit? Nové pakny? Nové bubny? Jinak brzdí to dobře, bubny jsou kulaté (nedávno překružované), pakny by měly být taky zdravé (kontrola ani ne půl roku dozadu)...
Napsal: čtv črc 14, 2005 14:53
od milosh
to mi taky obcas dela, ale zakladni pravidlo zni - POKUD NESTOJIM Z KOPCE, TAK RUCKU NEZATAHUJU !!!
Napsal: čtv črc 14, 2005 15:20
od Habron
Mě to dělalo dřív, ale po výměně bubnů už to nedělá. Netvrdím ale, že to s tím souvisí.
Napsal: čtv črc 14, 2005 16:56
od Robert
Zatuhle pistky
Napsal: čtv črc 14, 2005 17:16
od Habron
Robert píše:Zatuhle pistky
Já si myslím, že ručka neroztahuje pakny pístkama.
Napsal: čtv črc 14, 2005 18:07
od gadzo
Na štastie som s týmto na Daewe nemal problém, ale pokiaľ viem, tak na bubnoch je vždy problém z piestami. Vytlačia sa späť len vďaka gumovým tesniacím manžetám. Ak máš volnú páku, tak je to tam, alebo máš zhrdzavené bowdeny.
Re: Neodbržďující se ruční brzda
Napsal: čtv črc 14, 2005 18:42
od jakub
Ondras píše:Když Mates delší dobu stojí (nebo někdy i jen přes noc), tak po uvolnění ruční brzdy zůstanou jakoby přilepené pakny k bubnům. Musím maličko popojet, pak se to utrhne. Když pak jedu a lehce zatáhnu ručku, tak to chvíli škrábe, jako by se z bubnů strhávala rez (něco jako z kotoučů po projetí brodem). Jak to řešit? Nové pakny? Nové bubny? Jinak brzdí to dobře, bubny jsou kulaté (nedávno překružované), pakny by měly být taky zdravé (kontrola ani ne půl roku dozadu)...
zatuhle prasatko, melo by jit rozhybat, ale obavam se, ze te ceka vymena - cim vic, tim lip.
Jinak subjektivne mi prislo, ze pruser zacal jakmile se do bubunu dostalo vetsi mnozstvi vlhkosti - cili pred uzavrenim komplet vysusit ... toto moje zkusenost
Napsal: čtv črc 14, 2005 20:38
od V.Brousek
dělá to vlhkost a já bych to osobně neřešil.Mě to pro změnu dělají někdy přední destičky po umytí vozu.
Napsal: pát črc 15, 2005 06:42
od zabijec
Tak tohle se mi taky stávalo, zlobilo to nějaký čas a pak to samo přešlo. Jinak to dělá vlhkost společně s prachem ve kterém se ta vlhkost drží. Takže bubny dolů a vyčistit. Samožřejmě pokud to není nutné, ručku nezatahovat.
Napsal: pát črc 15, 2005 16:45
od jakub
zabijec píše:Tak tohle se mi taky stávalo, zlobilo to nějaký čas a pak to samo přešlo. Jinak to dělá vlhkost společně s prachem ve kterém se ta vlhkost drží. Takže bubny dolů a vyčistit. Samožřejmě pokud to není nutné, ručku nezatahovat.
todle je imho tezky - ja to tak delal taky, ale zase ne vzdycky se muzete spolehnout jen na zarazenou rychlost a ta rucka tam taky k necemu je
cili rozhodne prihlednout ke stavu a pripadne to povymenovat poprve pomuze vycistit a rozhybat, ale casem uz ani to ne - me rucka casto ulehcuje praci - uznavam, ze to je spis komfort, ale zase nemusim vypinat/startovat a nebo drzet nohu na brzde, cili asi tolik ...
Napsal: stř črc 20, 2005 20:03
od petrm
Jo stává se to poměrně často u aut co jezdí jen občas třeba jednou za týden ale někdy to dělají i auta denně v provozu chce to vyčistit smirkem strhnout pakny a pak třeba před zastavením chvilku jet s lehounce přtaženou ručkou pár desítek metrů aby se lehce ohřála a vysušila
Napsal: úte čer 26, 2007 12:55
od Rado77
A ako je to s demontazou bubnov - viem, ze to ide tazko, ale ked to dam raz dole, ide to v pohode spet? Netreba nieco vymenit, ako v pripade demontaze prednych kotucov (loziska) ?
Napsal: úte čer 26, 2007 13:06
od zabijec
Rado77 píše:A ako je to s demontazou bubnov - viem, ze to ide tazko, ale ked to dam raz dole, ide to v pohode spet? Netreba nieco vymenit, ako v pripade demontaze prednych kotucov (loziska) ?
Bubny jdou dolů podle toho jak moc jsou ojetý. Sundaval jsem je nedávno asi po 50 000km a šlo to už dost bídně. Před zpětnou montáží to chce obrousit hranku, která vzniká opotřebením, a pak to jde samo. Měnit se nic nemusí. S kotouči nevím, ty jsem ještě nesundaval.
Napsal: úte čer 26, 2007 13:15
od Rado77
Hej? A v akom stave si mal po tych 50tkm zadne brzdove oblozenie? Malo to este aspon ten milimeter hrubku?
Chcem totizto vymenit zadne brzdove oblozenie, najazdene 83tkm, takze asi najvyssi cas....ani rucna mi uz nebrzdi skoro vobec, a je dostelovane lanko na max...
Napsal: úte čer 26, 2007 13:20
od zabijec
Obložení bylo v pohodě, cca 2,5 mm. Nevím kolik má nové, ale zdá se mi, že víc ubývá buben než obložení.