Katalyzátor dožíva
Moderátoři: Blue Lanos, Admins
Katalyzátor dožíva
Na STK som mal vyššie hodnoty CO a HC, ale nejako som prešiel... V servise sa ukázalo, že kat a lambda sonda dožívajú. Môj mechanik hovorí, že je to O.K. a že s tým môžem ešte najmenej dva roky jazdiť. Spotreba (priemer 7 l, 16V DOHC) a výkon sú dobré. Ale ja som počul o prípadoch, že sa môže kat upchať alebo čo, dokonca že chlapíkovi na felde 1,6 to odrovnalo motor počas jazdy. Mechanik hovorí, že to nie je možné, že upchávajúci kat by som cítil na výkone resp. motor by zhasol. Jedine vraj, že by som jazdil veľmi dlho na jednotke po meste. A odídená lambda sonda sa vraj prejaví na zvýšenej spotrebe. Takže mi hovorí nech to teraz nemením, nech s tým kľudne dva roky jazdím a potom to možno vymeniť pred ďalšou STK. To sa mi dosť hodí, lebo treba pomaly vymeniť aj ďalšie veci, takže ako?
- Reklama
- JRD McLAREN
- Příspěvky: 3599
- Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
- Bydliště: Mexico City
- Kontaktovat uživatele:
No ..spotreba je OK...
..(ja mam na DOHCku tak 9 litrov)...
kolko si mal tie hodnoty CO ..???
ja som mal na STKcke 0.62 a max limit je 0.30..
merat to maju pri cca 2800ot/min.
Tiez som si myslel ze mam katalizator v .....
ale "znami" technik mi povedal ze to ma tak kazda jedna Nexia (DOHC)
a Esperaa...
..takze sme potom obabravali "masinu" pri cca 4500ot/min.
a potom prudky skok naspet na 2800ot/min...
ak by ti odchazdal katalizator, tak by sa motor dost tazko dostaval do vyssich otacok..
moze sa rozpadnut tak dvoma sposobmi,
1. Male ulomky ti budu postupne vyletaavat z vyfuku...
2. Zlomy sa vacsi kus... = ucpe ti to vyfuk, a to potom uz spoznash...
kolko mash nabehaneee..??
GM ruci vydrz katalizatora 150 tis.km, ...teda funkcnost..
no a co sa tyka hodnoty CO, tak "teraz uz viem"..
ze dost velky vplyv ma na nu " OCTAN SELECTOR "..
treba prepnut na 95okt. benziinn..
..kukni forum v: ESPERO - Octan Selector...
..(ja mam na DOHCku tak 9 litrov)...
kolko si mal tie hodnoty CO ..???
ja som mal na STKcke 0.62 a max limit je 0.30..
merat to maju pri cca 2800ot/min.
Tiez som si myslel ze mam katalizator v .....
ale "znami" technik mi povedal ze to ma tak kazda jedna Nexia (DOHC)
a Esperaa...
..takze sme potom obabravali "masinu" pri cca 4500ot/min.
a potom prudky skok naspet na 2800ot/min...
ak by ti odchazdal katalizator, tak by sa motor dost tazko dostaval do vyssich otacok..
moze sa rozpadnut tak dvoma sposobmi,
1. Male ulomky ti budu postupne vyletaavat z vyfuku...
2. Zlomy sa vacsi kus... = ucpe ti to vyfuk, a to potom uz spoznash...
kolko mash nabehaneee..??
GM ruci vydrz katalizatora 150 tis.km, ...teda funkcnost..
no a co sa tyka hodnoty CO, tak "teraz uz viem"..
ze dost velky vplyv ma na nu " OCTAN SELECTOR "..
treba prepnut na 95okt. benziinn..
..kukni forum v: ESPERO - Octan Selector...
Kat se může i zapéct. Stalo se mi to kdysi u Renaulta 21, kde bylo špatné čidlo teploty vody pro ŘJ. Auto tak pořad jezdilo na jako na sytič a kat se vlivem nespáleného paliva, které dohořívalo v něm totálně spekl. Bylo to jako by se vzal svazek brček a na konci se sežehl ohněm.
Motor nakonec běžel jen na volnoběh a při přidání se dusil. Nakonec se v uvnitř katu prorazil otvor a bylo to OK.
Lambda nemusí mít výrazný vliv na spotřebu, ani na jízdní vlastnosti. Projeví se výrazně na emisích. Proto vždy na emise doporučuju nové svíčky, kabely a vzduchový filtr. Opravdu to dokáže hodně.
Motor nakonec běžel jen na volnoběh a při přidání se dusil. Nakonec se v uvnitř katu prorazil otvor a bylo to OK.
Lambda nemusí mít výrazný vliv na spotřebu, ani na jízdní vlastnosti. Projeví se výrazně na emisích. Proto vždy na emise doporučuju nové svíčky, kabely a vzduchový filtr. Opravdu to dokáže hodně.
Na Nexii vzpomínám v dobrém , ale MPV je MPV
neválí se vám v garáži nepotřebná SPZ - v mé sbírce je pro ní místo,
neválí se vám v garáži nepotřebná SPZ - v mé sbírce je pro ní místo,