Stránka 1 z 2

Lekarnicka

Napsal: ned čer 26, 2005 23:37
od kaso
Ako je to :?: :?: :?: Patri do povinnej vybavy alebo nie.Teraz som z toho magor.Kazdy hovori inac :roll: :roll:

Napsal: ned čer 26, 2005 23:41
od SNB-RIDER
V ČR ANO!!! 8) na Slovensku nevim,ale urcite taky...

Napsal: pon čer 27, 2005 08:56
od mipo
Samozrejme, že patrí!!!

Napsal: pon čer 27, 2005 13:01
od ]Rebro[
.. spolu s EUROtrojuholnikom, lanom, ziarovkami, technicakom, .... a spolu s nejakou liehovinou na potykanie s policajtom :lol:

Napsal: pon čer 27, 2005 13:20
od mipo
]Rebro[ píše:.. spolu s EUROtrojuholnikom, lanom, ziarovkami, technicakom, .... a spolu s nejakou liehovinou na potykanie s policajtom :lol:
Čo je "EUROtrojuholník"? To už po vstupe nemáme "trojuholníky"?

Napsal: pon čer 27, 2005 13:36
od ]Rebro[
Ten EUROtrojuholnik je taka blbost na vytahovanie penazi od vodicov. Totiz je tam okrem cervenej odrazky este aj taka.. kriklavo-orandzova cast

Napsal: pon čer 27, 2005 20:16
od Akri
Vy jste stejne divny :shock: u nas staci trojuhelnik ;)

Napsal: pon čer 27, 2005 21:37
od Sato
]Rebro[ píše:.. spolu s EUROtrojuholnikom, lanom, ziarovkami, technicakom, .... a spolu s nejakou liehovinou na potykanie s policajtom :lol:

Tak sa mi zda ze lano spolu s hasiacim pristrojom je len doporucena vybava...

Napsal: pon čer 27, 2005 21:40
od mipo
Sato píše:
]Rebro[ píše:.. spolu s EUROtrojuholnikom, lanom, ziarovkami, technicakom, .... a spolu s nejakou liehovinou na potykanie s policajtom :lol:
Tak sa mi zda ze lano spolu s hasiacim pristrojom je len doporucena vybava...
Lano je povinné, hasiaci je iba doporučený.

Napsal: pon čer 27, 2005 21:58
od Sato
mipo píše:
Sato píše:
]Rebro[ píše:.. spolu s EUROtrojuholnikom, lanom, ziarovkami, technicakom, .... a spolu s nejakou liehovinou na potykanie s policajtom :lol:
Tak sa mi zda ze lano spolu s hasiacim pristrojom je len doporucena vybava...
Lano je povinné, hasiaci je iba doporučený.
S tym lanom mas pravdu... :D

Napsal: pon čer 27, 2005 22:25
od Jarda69
Sato píše:
mipo píše:
Sato píše: Tak sa mi zda ze lano spolu s hasiacim pristrojom je len doporucena vybava...
Lano je povinné, hasiaci je iba doporučený.
S tym lanom mas pravdu... :D
A máš normální lano, nebo Eurolano? :lol:

Napsal: úte čer 28, 2005 07:14
od mipo
Jarda69 píše:A máš normální lano, nebo Eurolano? :lol:
Normálne lano, aspoň myslím...

Napsal: úte čer 28, 2005 08:36
od Richard
No koukl jsem se na INET a aby jste se nehádali, tady máte vše co ssebou musíte mít:
Bylo tam taky popsáno co musí mít kolo, tak jsem to tam nechal.:D
Povinná výbava

Co právní předpisy ukládají účastníkům silničního provozu jako povinnou výbavu? Co musí obsahovat motorové vozidlo, motocykl či jízdní kolo?

Povinná výbava vozidel při provozu na pozemních komunikacích je nově upravena od 1.srpna 2002 vyhláškou 341/2002 Sb. Právní úprava stanoví povinnosti takto:
I. Povinná výbava motorových vozidel a přípojných vozidel podle §32 vyhlášky:

(1) Pro vozidla kategorií M a N se požaduje vždy tato výbava:

a) náhradní elektrické pojistky, po jedné od každého užitého druhu, pokud jsou v elektrické instalaci používány,

b) po jedné náhradní žárovce (výměnného zdroje světla s výjimkou výbojek) od každého druhu užívaného v zařízeních k vnějšímu osvětlení a ke světelné signalizaci a nářadí nutné k jejich výměně, s výjimkou zvláštního světelného výstražného zařízení,

c) příruční zvedák o nosnosti rovnající se alespoň největší technicky přípustné hmotnosti na nápravu nejvíce zatížené nápravy vozidla nebo jízdní soupravy nebo rovnající se hmotnosti zvedané části vozidla z největší technicky přípustné hmotnosti vozidla při zvedání této části způsobem stanoveným výrobcem pro použití zvedáku,

d) klíč na matice (šrouby) kol vozidla,

e) náhradní kolo (ráfek s pneumatikou), které je dostatečně upevněno v držáku zajišťujícím, že síla při snímání kola z držáku nebo vkládání do držáku nepřesáhne 490 N; v případě, kdy je na vozidle použito více rozměrů kol, musí být náhradní kolo použitelné pro všechny tyto rozměry nebo musí být vozidlo vybaveno náhradními koly pro všechny rozměry.

(2) Povinnost podle odstavce 1 písm. c) a d) a povinnost vybavení vozidla náhradními koly rozměrů podle písmene e) se nevztahuje na

a) vozidla, která mají opatřena všechna kola pneumatikami zvláštní konstrukce umožňující nouzové dojetí po defektu s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik nebo u vozidel kategorií M1 a N1 s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik, která jsou vybavena prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky umožňující nouzové dojetí,

b) městské autobusy, zásahové požární automobily a komunální vozidla, která jsou provozována na omezeném území v operativním dosahu servisních služeb svého provozovatele.

(3) Pro vozidla kategorie T platí ustanovení odstavce 1 s výjimkou písmene e), pro vozidla kategorie SS platí ustanovení odstavce 1 s výjimkou písmen c), d) a e), pro jednonápravové traktory s přívěsy ustanovení odstavce 1 neplatí.

(4) Přívěsy a návěsy s výjimkou vozidel kategorií O1 a OT1 a požárních přívěsů musí mít náhradní kolo s ráfkem a s pneumatikou předepsaného druhu a rozměru upevněné v držáku, který zajišťuje, že síla při snímání kola z držáku nebo vkládání do držáku nepřesáhne 490 N. Tahač návěsu může mít náhradní kolo umístěno na připojeném návěsu. V provozu může jízdní souprava, v případě stejných rozměrů pneumatik a stejného provedení kola, mít jedno společné náhradní kolo.

II. Povinná výbava motocyklů:

Motocykly a motorové tříkolky musí mít tuto minimální výbavu:

a) jednu náhradní pojistku,

b) po jedné náhradní žárovce od každého druhu žárovky používané pro vnější osvětlení a světelnou signalizaci vozidla a nářadí nutné k jejich výměně.

III. Lékárnička, trojúhelník, hasičák:
Každé motorové vozidlo, kromě mopedu a motokola, jednonápravového traktoru s přívěsem a motorového vozíku, musí být vybaveno příslušným druhem lékárničky pro poskytnutí první pomoci. Pro požární automobily je výbava příslušným druhem lékárničky stanovena zvláštním právním předpisem. Obsah lékárničky se ukládá do samostatného pouzdra s charakteristickým označením. Lékárnička se ve vozidle ukládá v takovém prostoru, aby na ni nemohlo dopadat přímé sluneční světlo (záření). Úložný prostor pro lékárničku musí být suchý a čistý a musí být snadno přístupný. U vozidel pro hromadnou přepravu cestujících se lékárnička umísťuje na označeném a přístupném místě v prostoru vozidla určeném pro cestující. Provozovatel vozidla musí lékárničku udržovat v řádném stavu a jednotlivé druhy zdravotnických potřeb obměňovat. Doba použitelnosti jednotlivých druhů zdravotnických potřeb je na nich vyznačena. Druhy lékárniček, jejich obsah a výbava a použití podle druhů vozidel jsou uvedeny v příloze č. 14. Použití jednotlivých druhů autolékárniček

a) vozidla pro hromadnou přepravu osob s obsaditelností více než 80 cestujících velikost III,

b) vozidla pro hromadnou přepravu osob s obsaditelností do 80 cestujících včetně velikost II,

c) ostatní motorová vozidla s nejméně čtyřmi koly velikost I,

pro vozidla městské hromadné přepravy osob je dostačující autolékárnička velikosti II bez ohledu na jejich obsaditelnost.

Pro vyznačení nouzového stání vozidla na pozemní komunikaci musí být motorová vozidla, s výjimkou vozidel kategorie L, jednonápravových traktorů s přívěsem, motorových vozíků a vozidel o celkové šířce menší než 1,00 m, vybavena přenosným výstražným trojúhelníkem homologovaným podle předpisu EHK č. 27.

Autobus, který má nejvýše 22 míst k přepravě osob kromě místa řidiče, se vybavuje jedním nebo několika hasicími přístroji s minimální hasicí schopností 21 A nebo 113 B, ostatní autobusy hasicími přístroji s minimální hasicí schopností 43 A nebo 183 B, sanitní vozidlo hasicím přístrojem s hasicí schopností 34 B a vozidlo taxislužby hasicím přístrojem podle zvláštního právního předpisu.
IV. Povinná výbava jízdních kol:

Jízdní kola musí být vybavena:

a) dvěma na sobě nezávislými účinnými brzdami s odstupňovatelným ovládáním brzdného účinku; jízdní kola pro děti předškolního věku vybavená volnoběžným nábojem s protišlapací brzdou nemusí být vybavena přední brzdou,

b) zadní odrazkou červené barvy, tato odrazka může být kombinována se zadní červenou svítilnou nebo nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností,

c) přední odrazkou bíle barvy, tato odrazka může být nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností; odrazka musí být umístěna v podélné střední rovině nad povrchem pneumatiky předního kola u stojícího kola,

d) odrazkami oranžové barvy na obou stranách šlapátek (pedálů), tyto odrazky mohou být nahrazeny světlo odrážejícími materiály na obuvi nebo v jejich blízkosti,

e) na paprscích předního nebo zadního kola nebo obou kol nejméně jednou boční odrazkou oranžové barvy na každé straně kola,

a dále za snížené viditelnosti

f) světlometem svítícím dopředu bílým světlem, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena může být světlomet nahrazen svítilnou bílé barvy s přerušovaným světlem,

g) zadní svítilnou červené barvy, která může být nahrazena svítilnou s přerušovaným světlem červené barvy
h) zdrojem elektrického proudu, jde-li o zdroj se zásobou energie, musí svou kapacitou zajistit svítivost světel po dobu nejméně 1,5 hodiny bez přerušení.

Další povinnosti obsažené ve vyhlášce pak účastníkům silničního provozu stanoví, že

a) výbava jízdního kola se nepovažuje za výbavu ve smyslu ustanovení §32 zákona o provozu na pozemních komunikacích, které stanoví povinnost svítit. Tedy po

b) pneumatiky a ráfky nesmí vykazovat trhliny, praskliny a jiné zjevné deformace,

c) jízdním kolem se rozumí i tříkolka, vícekolka nebo koloběžka.


TAKŽE LANO BÝT NEMUSÍ !!! OMLOUVÁM SE ZA VELKÝ PŘÍSPĚVEK :lol:

Napsal: úte čer 28, 2005 12:41
od mipo
Richard píše:TAKŽE LANO BÝT NEMUSÍ !!!
V autoškole mi tvrdili, že musí. Možno je to zase na Slovensku inak:-)

Napsal: úte čer 28, 2005 13:55
od Habron
mě taky v autoškole tvrdili, že být musí, ale tam mi tvrdili i spoustu jiných blbostí ...