Stránka 1 z 6

Výmena oleja ?

Napsal: sob čer 25, 2005 20:20
od gadzo
Na motore mi niekde mierne uniká olej- asi vaňa. Mal by som olej po ubehnutí predpísaných km vymeniť, alebo stačí dolievať - nový olej tam musím dávať, aby ho tam bolo dosť. Dal som tam aj dáku gebuzinu z reklamy motor up, alebo niečo také, stálo to 1400,-SK, je mi to ľúto vypustiť.

Napsal: sob čer 25, 2005 20:34
od Jarda69
Přečti si témata "Přísada do oleje" a "motor KO". BTW tvoje otázka se snad ani nedá komentovat ( chudák motor, co to na něj chystáš ..) :(

Napsal: sob čer 25, 2005 21:35
od Richard
Jen jednou v životě jsem dal do Favorita přísadu do oleje (na bázi stříbra) a od té doby po tom netoužím, ne že by se něco v motoru podělalo, ale připadá mi to jako zbytečné vyhazování peněz :roll: :roll:

Re: Výmena oleja ?

Napsal: ned čer 26, 2005 00:36
od JRD McLAREN
gadzo píše:Na motore mi niekde mierne uniká olej- asi vaňa. Mal by som olej po ubehnutí predpísaných km vymeniť, alebo stačí dolievať - nový olej tam musím dávať, aby ho tam bolo dosť. Dal som tam aj dáku gebuzinu z reklamy motor up, alebo niečo také, stálo to 1400,-SK, je mi to ľúto vypustiť.
...ty si este nevidel "zaoblene priestne kruzky" co... :?: :shock:

..kedy si tam nalial tu "TELESHOPINGovu" gebuzinu..??
..co presne to bolo..???
...kolko si uz na tom nabehal...???
..co na motore mash mastne..??
..kolko toho oleja ti to zozralo..??

...taq mi to nedalo..
a z p.Cechom som si trosku popiiisal...
---LONG---

----- Original Message -----
From: "Kocur" <kocur@erbe-ba.sk>
To: <jicech@quick.cz>
Sent: Wednesday, June 22, 2005 2:20 PM
Subject: Reakcia na clanok - Přísady do paliv a maziv - Dotaz...


Dobry den...

Podrobne som si precital Vas clanok na http://www.skoda.panda.cz/ tykajuci sa
roznych aditiv do motora. Vo vacsine pripadov sa z Vasimi nazormi na
rozne "zaracne" pripravky zhodujem..

Kedze sa uz cca 8 rokov venujem GO motorov, po "velkych" destrukciach zapricinenych
preskocenym rozvodoveho remena, zmrznutia chladiacej kvapaliny, nespravnou udrzbou a pod.,
viem si predstavit co mozu nevhodne aditiva sposobit.
Rovnko som mal moznost "na vlastne oci" pozorovat ucinky MOTOR-UPu a X-1R na voze Skoda120LS.
Taktiez som videl ako po pouziti pripravku na cistenie motora, nasledne
vypustenie, a opetovne naliatie oleja
a po najazdeni cca 130km, motor nedopadol dobre. Motor po vychladnuti
viac nesiel nastartovat a "olej" sa zmenil na "karamel". Klukovy hriadel
zostal dokonca prilepeny v klukovych loziskach, ojnice dopadli podobne.

K cisticom oleja teda bude smerovat aj moj dotaz.

Pred nedavnom som sa stretol z "Cisticom Motora" od firmy PM Petromark,
ktore u nas (teda v SK a CZ) dodava na trh fy. Autoprima www.autoprima.sk (.cz),
ktora okrem ineho dodava aj radu pripravkov Xeramic (PM Xeramic).
Petromark vyraba celu skalu pripravkov, ktore podla letaku vo mne vyvolavaju
dojem, ze niektore su "super zaracne",
a druhe zase "celkom obycajne".

Chcem sa Vas spytat ci ste sa uz vo svojej praxi stretli z produktami od PM
Petromarku, prip. niekto vo vasom okoli... ???
..nakolko mne sa doposial nepodarilo ziskat akekolvek reakcie na produkty od
tejto firmy..
..taktiez prihliadam aj na fakt, ze povodny clanok je z roku 2003...

Z vlastnej skusenosti viem povedat iba tolko, ze rozne cistice maju ucinok
iba tam, kde je olej "vhanany" olejovym cerpadlom,
loziska klukove-ojnicne, vackove hriadele, hydraulicke dvihatka, a pod...
a su takmer bez ucinku na miesta kde je olej iba obmyvany, viko ventilou,
klukova skrina, olejova vana, kryt rozdov a pod...

Ja osobne som spominany pripravok Engine Flush od Petromarku pouzil do
svojho vozu Nexia, z motorom DOHC 16V,
pred vymenou oleja, kedze som na baterii nasiel priblizne 5 stitkov od
roznych znaciek a typov oleja,
a taktiez uz niektore z hydro-dvihatok uz neplnili na 100% svoju funkciu,
ktepot z pod vika ventilou za studena,
za tepleho stavu sa klepot stisil, ale stale to nebolo ono. (vozidlo z
"druhej ruky")
Po aplikacii pripravku klepot ustal, co bol teda pozadovany ucinok
pripravku, a dufam ze okrem tohto jedneho pozitivneho
ucinku pripravku, nema uz ziadne dalsie negativne ucinky, ktore by zanechali
na motore "trvaly" nasledok.

Aj prave preto by ma zaujimal vas nazor na tieto (tento) pripravky sluziace
k "vycisteniu motora", teda olejovej sustavy motora.

Za odpoved vopred dakujem...


ODPOVED

No tak konečně někdo s praktickými a vesměs negativními zkušenostmi...

Uvedená značka mi nic neříká, ale moje zkušenosti jsou asi následující:
pokud použiji čistič motoru, který uvolňuje karbon, většinou dojde k silnému
odmaštění motoru, uvolnění kladných karbonových úsad, tím zvětšení vůlí a
následným problémům s motorem. Od jisté doby používám na staré motory
čističe, které odstraňují pouze černé kaly z prostoru olejové vany, aby se
neznečistila nová olejová náplň. Při používání moderních motorových olejů s
API SJ a vyšší již takové proplachování není nutné, platí jen pro oleje typu
Super Mogul a podobné. Jinak jediný postup na vnitřní vyčištění motoru a
následnou ochranu poskytuje pouze Bishop, jak jsem uvedl v článku. Přípravek
se nalije před výměnou oleje, ujede se volným tempem 25 - 40 km a olej se
okamžitě vypustí. Říkám okamžitě!!! Pak se dá nová olejová náplň a přísada
do oleje Bishop, po cca 300-400 km je poznat rozdíl. Bishop nejlépe funguje
na minerálních a snad polosyntetických olejích, u skutečně plně syntetických
olejů není rozdíl poznat, jen se motor v zimě o něco lépe spouští a nepatrně
ztichne. Proto doporučuji po takové aplikaci použít olej minerální nebo
polosyntetický, jen v případě vysokovýkonných motorů nebo turbomotorů, kde
již syntetika byla, bych syntetiku opět použil.

Obecně se čističe, založené na neropném základě, příliš nedoporučují,
protože se nikdy zcela nevyplaví z motoru a negativně ovlivní novou olejovou
náplň. Moje zkušenosti s Bishopem jsou velmi dobré, ovšem zatím jsem
nerealizoval čištění vysloveně zahnojeného motoru Speciál Mogulem. Tedy
jestli se ztratí karbon ze stěn bloku a vík, nemohu potvrdit. Takto se motor
vyčistí po cca 60 000 km jízdy na LPG. Pozor - na LPG je nutné používat polo
a plně syntetické oleje, nebo jen velmi kvalitní minerály, u kterých je ale
vhodné o 1/3 zkrátit výměnný interval. Psal jsem o tom také, není pravdou,
že olej na LPG méně trpí! Opak je pravdou!

Můžeš tento druhý odstavec svého dopisu zkopírovat a vložit do
komentářů k uvedenému článku na pandě?

Napsal: pon čer 27, 2005 17:54
od gadzo
Tak to som motoru asi moc nepomohol. Dal som tam MOTOR-UP, nabehal som na tom asi 4000km. Olej mi sa mi stráca, dúfam, že ho už nežere motor.
Nie veľa, ale dáke deci som tam už musel doliať.Zajtra kúpim filter a vymením olej. Teraz ale neviem, či sa má motor preplachovať, alebo nie. Čo som to teraz čítal, tak som dáky zmätený.

Napsal: pon čer 27, 2005 18:46
od cubafire
gadzo píše: Čo som to teraz čítal, tak som dáky zmätený.
Tož vitaj v klubu. Taky mě čeká výměna oleje a těsnění a taky přechod z minerálu na polosyntetiku. Ale z tohoto článku mám v hlavě guláš. :? :roll:

Napsal: pon čer 27, 2005 22:16
od JRD McLAREN
No ..zjednodusim vam to...
(kedze z clankou na skoda.panda.cz som co to pochopil)

Vseobecne...
ak je v pripravkoch v neakej zlucenine Chlor...
..taq sa z neho casom stane (za pomoci vlhkosti vzduchu,tepla, tlaku) HCl..
..t.j. kyselina chlorovodikova...

Ja osobne som nikdy nemal potrebu liat nieco do oleja,....
..ale preplachnut motor, teda olejovu sustavu, som uz par krat potreboval..
...ale tu tiez bacha, vid emailova komunikacia...

pripravky zalozene na "ropnych latkach" by vsak nemali uskodit...
..alebo skuste teda toho Bishopa....

tu su este raz fotky toho cim som preplachol motor ja ..
..zatiel este fungujem..a jazdiimm.. 8)

Obrázek
Obrázek

Napsal: úte čer 28, 2005 09:12
od gadzo
S preplachovaním mám zle skúsenosti. Na Alfe som preplachol motor dákou drahou gebuzinou od Shelu a asi po 500km som zadrel tretiu ojnicu na kľuke. Mechanik mi povedal, že bol upchatý mazací kanál.

Napsal: úte čer 28, 2005 09:25
od gadzo
"Vysokotlaké aditíva" (Extreme pressure additives, EP additives). Mnoho predajcov naletelo na predvádzacie testovanie týchto prísad na rotujúcich valčekoch. Avšak v bežiacom motore vznikajú úplne iné podmienky prevádzky týchto látok ako na tomto testovacom zariadení (teplota, tlak, olej, palivo, smer tlaku). To čo je dôležité, tieto výrobky budú spôsobovať deštrukciu vášho motora. Sú to napríklad: Prolong, Duralube ako aj Motor Up. V angličtine je možné si pozrieť akými pokutami boli sankcionované firmy, ktoré predávajú tieto výrobky v USA, na stránkach FTC ako aj Consumers Reports, kde sú horúce články k tejto téme. Žiadne testy na použitie v automobiloch, žiadne laboratórne testy, iba tvrdá chémia, ktorá sa v motore správa nepriateľsky. Áno, po pridaní tejto prísady váš motor okamžite získa väčšie tlaky v spaľovacom priestore, čo však možno dosiahnuť aj pridaním nežiadúcich látok do motorového oleja. Otázne je na akú dobu a za akú cenu životnosti motora.

Asi pôjdem pre olej na bicykli, nech už na tom nenajazdím ani jeden km. Brrr.

Napsal: úte čer 28, 2005 13:58
od goror
no to je pekne ze zadrel motor ale nepises ano ci to bol benzin kolko to malo nabehane a aky tam vlastne dal olej???

Napsal: úte čer 28, 2005 17:41
od gadzo
Bola to Alfa Romeo 901F coupe r.v. 81, obsah 1,4l. Koľko mala nabehané si netrúfam odhadnúť. Benzín motor boxer 2x karburátor. Olej som tam dal Madit 2000 od Slovnaftu - myslím že je to obyčajný minerálny.

Napsal: stř čer 29, 2005 06:50
od goror
to si robis srandu na boxer motor dat mineral,tym preplachovanim to nebolo urcite ale tym olejom urcite

Napsal: stř čer 29, 2005 08:15
od fireman
cubafire píše:
gadzo píše: Čo som to teraz čítal, tak som dáky zmätený.
Tož vitaj v klubu. Taky mě čeká výměna oleje a těsnění a taky přechod z minerálu na polosyntetiku. Ale z tohoto článku mám v hlavě guláš. :? :roll:
tak to ani neskusaj.Odseres si motor

Napsal: stř čer 29, 2005 10:00
od cubafire
No tak počkat. Teď to už asi fakt nechápu. V prodejně i v servisu mi řekli, že přechod z minerálu na polosynt. je možný. Ale že doporučují motor vypláchnout před výměnou. Tak proč to nemůžu udělat. Navíc mi to doporučili i kvůli hydroštelům. :shock:

Napsal: stř čer 29, 2005 10:25
od Habron
cubafire píše:No tak počkat. Teď to už asi fakt nechápu. V prodejně i v servisu mi řekli, že přechod z minerálu na polosynt. je možný. Ale že doporučují motor vypláchnout před výměnou. Tak proč to nemůžu udělat. Navíc mi to doporučili i kvůli hydroštelům. :shock:
Musíš to propláchnout ... kdybys proštudoval předchozí příspěvky, tak bys věděl, že firmena neproplachoval a nalil a bylo to ...