Stránka 1 z 2

Volnobežné otáčky 1800 ??? HEEELP!

Napsal: stř čer 22, 2005 17:24
od palladin
Ahoj all. Píšem sem lebo mám dosť veľký problém. Keď začnem brzdiť motorom (uberiem plyn na rýchlosti) naskočí mi chyba RJ a voľnobežné ostanú na úrovni 1800 alebo čosi okolo 1600 ot/min. Vymenil som krokovy motorček voľnobehu ale zavada sa objavuje...

Napsal: stř čer 22, 2005 22:23
od swatch
Zajeď jsi do servisu a nech se napichnout na řídící jenotku.
Přes paměť závad by ti meli zjistit co s tím máš a co to způsobilo.

Napsal: ned čer 26, 2005 18:05
od palikx
presne tak.jinak asi na nic neprijdes.jen me napada že by mohl zustat viset egr ventil.ale neni to jiste.(nebo je spatný a prisava si to vzduch.)možna.ale tu chybu to chce urcite precist.

Napsal: ned čer 26, 2005 19:42
od palladin
Aj ma to napadlo ze by to mohlo byt EGR, len neviem kde ho hladat, lebo z toho polskeho manualu moc nerozumiem... Zavada sa vyskytne az pri zohriatom motore a pokial viem EGR by nemal fungovat pri studenom motore...
Este jedna otazka EGR je asi elektromagneticky ovladany vsak ? Ak niekto viete kde ho hladat poradte... Je mozne ze sa moze iba zaniest necistotou ?

Napsal: ned čer 26, 2005 20:55
od palikx
no je oteviraný podtlakem.a necistoty jsou nejvetsi problem tohoto ventilu.hledat je snadne na motoru je videt takový hribek a vede do nej hadicka.

Napsal: pon čer 27, 2005 05:08
od palladin
Potom som nasiel daky clanok v nexii a este aj dake liny na opel. Davnejsie som o tom cital... Uz viem ktory to je. Inak ako som vymenil ten motorcek volnobehu a nastartoval som, tak sa mi zdalo ze som pocul nieco ako ked sa Ti odtrhne hadica s podtlakomn alebo take daco. Len rozmyslam ci bude dobre ho uplne odstavit, alebo staci len odpojit to podtlakove ovladanie. CMU asi ani mena ako zistit, ze ten ventil nepracuje... (kde odstavim to ovladanie)

Napsal: pon čer 27, 2005 18:42
od petrm
jednotka nemůže nijak zjistit jestli tenhle podtlakový EGR funguje nebo né když ho ale budeš zaslepovat tak musíš jak hadici co vede do něho s podtlakem tak i plochu kterou je na sání musí se udělat z plechu záslepka ve tvaru těsnění ale jen s jednou dírou a tu dát mezi EGR a sání ;)

Napsal: pon čer 27, 2005 19:35
od Návštěvník
Zdravím,

mávam občas tento istý problém. Pri teplom motore a brzdení motorom napr. z kopca ostanú otáčky vysieť a niekedy zasvieti ihneď porucha.
Dá sa ten ventyl rozobrať a vyčistiť? Alebo treba nový?
Jožo

Napsal: pon čer 27, 2005 19:52
od palladin
No EGR je funkcny, zavada sa objavuje, tak som zvedavy na kolko ma natiahnu v piatok v Nitre v servise...

Napsal: pon čer 27, 2005 20:01
od JRD McLAREN
Anonymous píše:Zdravím,

mávam občas tento istý problém. Pri teplom motore a brzdení motorom napr. z kopca ostanú otáčky vysieť a niekedy zasvieti ihneď porucha.
Dá sa ten ventyl rozobrať a vyčistiť? Alebo treba nový?
Jožo
Kuk na http://ba.zsvs.sk/dohc/klapka/

Napsal: pon čer 27, 2005 21:05
od palladin
Velmi pekne foto... zachvilu urobime slovensky manual :D

Napsal: pon čer 27, 2005 21:28
od JRD McLAREN
No ..fotky sem..
fotky tam...

ale keby si videl co to robilo z motorom....
ta spina....
akurat pozeram ze tam nemaam este fotecku z vyrezavania
takeho tesneniiicka "pod ten plech"...

Napsal: pon čer 27, 2005 21:53
od Jarda69
JRD McLAREN píše:
Anonymous píše:Zdravím,

mávam občas tento istý problém. Pri teplom motore a brzdení motorom napr. z kopca ostanú otáčky vysieť a niekedy zasvieti ihneď porucha.
Dá sa ten ventyl rozobrať a vyčistiť? Alebo treba nový?
Jožo
Kuk na http://ba.zsvs.sk/dohc/klapka/
Čím se ten silnik krokowy tak za*ere? Mastnota z odvětrání motoru? Někde na polském webu jsem viděl takový zlepšovák - to odvětrání bylo odpojené od sání a navedené do nějaké děravé flašky. Je to k něčemu?

Napsal: pon čer 27, 2005 22:02
od JRD McLAREN
No ..aj to odvetranie ma na tom svoj podiel..
a aj neaka ta necistota co prejde vzduchovym filtrom...

To odvetranie som videl vyriesene na Skodovke sposobom..
...ze na natrubku na viku ventilou bol dani maly filtrik vzduchu..
..a "hrnec" filtra mal natrubok zaslepeny...

Napsal: pon čer 27, 2005 22:19
od Jarda69
JRD McLAREN píše: ...ze na natrubku na viku ventilou bol dani maly filtrik vzduchu..
..a "hrnec" filtra mal natrubok zaslepeny...
Jo, tak nějak to vypadalo, možná by pak celé sání bylo čistší a bylo by míň problémů s tím motorkem...