Nafta pro Chevrolet
Napsal: čtv čer 16, 2005 11:26
Tak se s vámi chci podělit o novou informaci. Protože jsem léta jezdil na turbodýzlech, teď 8 měsíců v Kalosu na benzín, zajímal jsem se otázkou, jestli se něco nechystá....
Tady je odpověď:
Dobrý den,
Příští rok - konkrétně hned v prvním čtvrtletí - můžeme očekávat uvedení hned několika novinek: samozřejmě to bude sedmimístný offroad S3X, který se stane prvním Evropským Chevroletem s naftovým motorem pod kapotou. Hned poté budou naftové motory představeny i v modelech Kalos / Aveo (facelift aktuálního sedanu), Tacuma a celé modelové řadě Lacetti (hatchback, sedan, kombi). S příchodem nafty by se měla i Tacuma dočkat faceliftu: přesnější harmonogram uvádění jednotlivých modelů do prodeje však bohužel zatím nemáme k dispozici.
Všechny dieselové motory budou zcela nové konstrukce, nebude se tedy jednat o převzaté agregáty jiných značek: stavba nového závodu na výrobu dieselových motorů začala loni v květnu, uvedení do provozu se očekává letos na podzim (roční výrobní kapacita bude 250 000 jednotek). Všechny nové motory byly vyvinuty ve spolupráci s italskou firmou VM Motori (má "na svědomí" např. dieselové motory pro Daimler - Chrysler, Hyundai nebo Jeep). Přesné specifikace prozatím nejsou k dispozici, nicméně všechny motory budou používat vstřikování Common Rail druhé generace, samozřejmě splňují emisní limity Euro IV a první tři jednotky (připravované na příští rok - další budou uvedeny později) budou mít objem 1.5 CRDi (úsporný tříválcový motor pro Kalos / Aveo, cca 65 kW), turbodiesely 2.0 CRDi (cca 85 kW) a 2.0 CRDi VGT (cca 100 kW): u některých modelů budou obsahovat i filtr pevných částic. S3X s hybridním pohonem bude představena v průběhu roku 2007.
Jakmile získáme od dovozce bližší informace o nových motorech a uvádění dieselových motorů na Český trh, budeme Vás samozřejmě informovat.
S pozdravem
Ing. Luděk Štípal
AUTOCENTRUM HULVÁKY
Tady je odpověď:
Dobrý den,
Příští rok - konkrétně hned v prvním čtvrtletí - můžeme očekávat uvedení hned několika novinek: samozřejmě to bude sedmimístný offroad S3X, který se stane prvním Evropským Chevroletem s naftovým motorem pod kapotou. Hned poté budou naftové motory představeny i v modelech Kalos / Aveo (facelift aktuálního sedanu), Tacuma a celé modelové řadě Lacetti (hatchback, sedan, kombi). S příchodem nafty by se měla i Tacuma dočkat faceliftu: přesnější harmonogram uvádění jednotlivých modelů do prodeje však bohužel zatím nemáme k dispozici.
Všechny dieselové motory budou zcela nové konstrukce, nebude se tedy jednat o převzaté agregáty jiných značek: stavba nového závodu na výrobu dieselových motorů začala loni v květnu, uvedení do provozu se očekává letos na podzim (roční výrobní kapacita bude 250 000 jednotek). Všechny nové motory byly vyvinuty ve spolupráci s italskou firmou VM Motori (má "na svědomí" např. dieselové motory pro Daimler - Chrysler, Hyundai nebo Jeep). Přesné specifikace prozatím nejsou k dispozici, nicméně všechny motory budou používat vstřikování Common Rail druhé generace, samozřejmě splňují emisní limity Euro IV a první tři jednotky (připravované na příští rok - další budou uvedeny později) budou mít objem 1.5 CRDi (úsporný tříválcový motor pro Kalos / Aveo, cca 65 kW), turbodiesely 2.0 CRDi (cca 85 kW) a 2.0 CRDi VGT (cca 100 kW): u některých modelů budou obsahovat i filtr pevných částic. S3X s hybridním pohonem bude představena v průběhu roku 2007.
Jakmile získáme od dovozce bližší informace o nových motorech a uvádění dieselových motorů na Český trh, budeme Vás samozřejmě informovat.
S pozdravem
Ing. Luděk Štípal
AUTOCENTRUM HULVÁKY