Lanosy v Egypte
Napsal: pon kvě 30, 2005 11:04
Tak som sa vratil z potapacskej dovolenky v Egyptskej Hurghade . Uplne iny svet. Kazdy sa ta snazi obtiahnut o co najviac penazi za co najmenej roboty, ...
Cim som bol velmi prekvapeny, je vozovy park. Vaecsinou sa pouzivaju auta azijskeho povodu. A co bolo prijemnym prekvapenim, asi najviac viditelnym autom od Daewoo bol Lanos. Asi 80% Lanosov je Lanos I, zvysok Lanos II. Celkovo tam Lanosy tvorili asi 30% vsetkych osobnych aut. Velmi zriedka bol vidiet Kalos a videl som dokonca aj jedneho Matiza. Okrem Daewoo je tam asi najviac aut znacky Toyota, sem-tam nejaky Hyundai, ale nasiel sa aj Favorit, Polsky fiat ci Ziguli ...
Vybava vaecsinou zakladna, bez akychkolvek doplnkov (ziadne airbagy, elektricke okna, ...) Ale na kazdom tam pouzivanom aute musia byt nevyhnutne funkcne dve veci. Tou prvou, menej podstatnou, je zabudovana klimatizacia. Ono ked je teplota vzduchu 35 stupnov a v kuse prazi slnko, tak ta klima tam jednoducho musi byt .
Druhou a asi tou najdolezitejsou sucastou auta je funkcny klakson. Bez neho sa totiz nikde neda dostat. Trubi sa vsade, na vsetko, na kazdeho, pri predbiehani, pri stretnuti, na potencialnych zakaznikov pre taxi alebo len tak, ked uz nie je na co trubit. A zasadne sa najprv stlaci klakson a az ked dany subjekt, pre ktoreho je trubenie urcene nereaguje a bezprostredne hrozi zrazka, potom sa slape na brzdu .
Co sa tyka stylu jazdy: ciary namalovane na vozovke a dopravne znacky tam povazuju za isty druh modernistickeho abstraktneho umenia a kazdy, ktory sa o tento druh umenia zaujima, je povazovany za cudaka . Sofer musi mat oci vsade, jednou rukou obsluhuje vsetky packy a volant, druhou klakson. Smerovky su zbytocne a vecer sa jazdi zasadne so zapnutymi len parkovacimi svetlami. Ceresnickou na torte je jazda v protismere, aj na dialnici . Nieco ako mimourovnove krizovatky tu nepoznaju. Ked sme sa pytali, ze preco ide v protismere, bolo nam vysvetlene, ze on sa potrebuje dostat na ten vzdialenejsi pas dialnice a keby siel v normalnom smere az po prvu otocku, tak je to velmi daleko. Tak si to rezne v protismere a do opacneho smeru prejde na najblizsom prepojeni pruhov. Reakciu je akurat zurive trubenie soferov iducich v spravnom smere, inac nic. Zaujimave vsak bolo, ze za cely cas pobytu som tam nevidel ziadnu koliziu a pokrcene plechy tam tiez nebolo vidiet. Maximalne zopar "tukancov", ako u nas clovek nachyta vsade na parkovisku. Asi tam vedia jazdit.
A nakoniec zopar najpouzivanejsich dopravnych prostriedkov v Hurghade:
1. Toto su Toyoty, pouzivane ako autobusy a taxiky
2. Miestny Lanos
3. Zaujimava SPZ. Neviete niekto meno okresu ?
4. No a ked uz vsetko zlyha, alebo dojde benzin
Cim som bol velmi prekvapeny, je vozovy park. Vaecsinou sa pouzivaju auta azijskeho povodu. A co bolo prijemnym prekvapenim, asi najviac viditelnym autom od Daewoo bol Lanos. Asi 80% Lanosov je Lanos I, zvysok Lanos II. Celkovo tam Lanosy tvorili asi 30% vsetkych osobnych aut. Velmi zriedka bol vidiet Kalos a videl som dokonca aj jedneho Matiza. Okrem Daewoo je tam asi najviac aut znacky Toyota, sem-tam nejaky Hyundai, ale nasiel sa aj Favorit, Polsky fiat ci Ziguli ...
Vybava vaecsinou zakladna, bez akychkolvek doplnkov (ziadne airbagy, elektricke okna, ...) Ale na kazdom tam pouzivanom aute musia byt nevyhnutne funkcne dve veci. Tou prvou, menej podstatnou, je zabudovana klimatizacia. Ono ked je teplota vzduchu 35 stupnov a v kuse prazi slnko, tak ta klima tam jednoducho musi byt .
Druhou a asi tou najdolezitejsou sucastou auta je funkcny klakson. Bez neho sa totiz nikde neda dostat. Trubi sa vsade, na vsetko, na kazdeho, pri predbiehani, pri stretnuti, na potencialnych zakaznikov pre taxi alebo len tak, ked uz nie je na co trubit. A zasadne sa najprv stlaci klakson a az ked dany subjekt, pre ktoreho je trubenie urcene nereaguje a bezprostredne hrozi zrazka, potom sa slape na brzdu .
Co sa tyka stylu jazdy: ciary namalovane na vozovke a dopravne znacky tam povazuju za isty druh modernistickeho abstraktneho umenia a kazdy, ktory sa o tento druh umenia zaujima, je povazovany za cudaka . Sofer musi mat oci vsade, jednou rukou obsluhuje vsetky packy a volant, druhou klakson. Smerovky su zbytocne a vecer sa jazdi zasadne so zapnutymi len parkovacimi svetlami. Ceresnickou na torte je jazda v protismere, aj na dialnici . Nieco ako mimourovnove krizovatky tu nepoznaju. Ked sme sa pytali, ze preco ide v protismere, bolo nam vysvetlene, ze on sa potrebuje dostat na ten vzdialenejsi pas dialnice a keby siel v normalnom smere az po prvu otocku, tak je to velmi daleko. Tak si to rezne v protismere a do opacneho smeru prejde na najblizsom prepojeni pruhov. Reakciu je akurat zurive trubenie soferov iducich v spravnom smere, inac nic. Zaujimave vsak bolo, ze za cely cas pobytu som tam nevidel ziadnu koliziu a pokrcene plechy tam tiez nebolo vidiet. Maximalne zopar "tukancov", ako u nas clovek nachyta vsade na parkovisku. Asi tam vedia jazdit.
A nakoniec zopar najpouzivanejsich dopravnych prostriedkov v Hurghade:
1. Toto su Toyoty, pouzivane ako autobusy a taxiky
2. Miestny Lanos
3. Zaujimava SPZ. Neviete niekto meno okresu ?
4. No a ked uz vsetko zlyha, alebo dojde benzin