Já jsem světla řešil taky x-krát (i tady).
1/každá žárovka může svítit jinak, hlavně ty levnější, stačí velice mírně nepřesně upevněná baňka na objímce a světlo svítí do p...
2/ v servisu mi to ani na výslovnou žádost neseřídili, asi je to pro ně vopruz.
3 nejlepší zkušenost mám s tímto: nepotřebuju regloskop na STK, ale tmu a rovnou stěnu a dostatek rovné plochy před ní.
Změřil jsem, jak vysoko od vozovky je střed světla (žárovka), už si nevzpomínám, kolik to bylo. Na stěnu namaloval tenkou vodorovnou čáru v této výšce. Pak jsem s autem najel čelem proti stěně a odměřil vzálenost mezi světly a stěnou.
Při sklonu světlometů 1,2% (hodnota daná výrobcem) musí na každém metru klesat světelný paprsek o 1,2 cm. Já jsem stál 8m před stěnou naší sídlištní kotelny a seřídil světla na čáru, kterou jsem namaloval cca 10 cm pod tou "referenční". Tedy tak, aby s ní souhlasila ta vodorovná čára, kterou světlo vytváří, tedy takový ten průsečík vodorovné a šikmo stoupající čáry. Když pak člověk pustí dálkové, které svítí rovně, beze sklonu, mělo by jejich světlo dopadat na tu horní čáru, potkávací na dolní.
Tento způsob je osvědčený, někdo dokonce tvrdí, že lepší než regloskop a já jsem nadmíru spokojený. Vždycky jsem to dělal takhle a na STK ani nemukli ani světla nedoseřizovali.
Teď mám definitivně namontovány odporové dráty značky Škoda(peněz) a žárovky Osram Light@day. Chrochtám si, svítí lépe než všechny moje předchozí žárovky (Osram obyč., Narva, Tesla, Filson, Autolamp) a myslím, že vydrží - mají 3x delší životnost a já mám ještě ty dráty.
Test autožárovek (němčina, ale se slovníkem v ruce dostatěčně názorné):
http://www.autobild.de/test/zubehoer/ar ... el_seite=2
Takhle vypadá stěna pro seřizování při vzálenosti 5m od stěny (lepší je stát dál). Takto lze seřídit světla i stranově.
Popis kontrolní stěny:
a - podélná osa vozu
b - rovina na které stojí vůz
c - vodorovná osa světlometů
d - rozhraní světla a stínu tlumených světlometů
A - rozteč svislých os světlometů
B - vzdálenost vodorovné osy světlometů od roviny, na které stojí automobil
C - střed světlometu
D - bod, ve kterém se lomí rozhraní světla a stínu při světle tlumených světlometů pod úhlem 15 stupňů