Stránka 1 z 3
BRZDY...
Napsal: sob kvě 07, 2005 17:29
od Robert
Tak jsem dnes absolvoval vymenu brzd. Mel jsem z Krce objednany kotouce, desticky a pakny. Dal jsem to do servisu a nasledovalo nemile zjisteni.
Pri vymene kotoucu se musi vymenit i loziska, protoze jak se sunda naboj dolu, znici se...
Takze mi vymenili jen desticky a pakny a ted budu muset rychle objednat loziska, nez si doku*vim novy desticky
Na zaver jen uvedu, kolik me tato sranda vysla...
Brzd. kotouc (2 ks)..................... 900,-
Brzd. desticky............................ 540,-
Brzd. celisti................................ 430,-
Loziska kol (2ks).........................240,-
Vymena desticek a paken.............800,-
+ jeste pozdejsi vymena kotoucu..250,-
Celkem draha sranda, ne?
Napsal: sob kvě 07, 2005 17:49
od palikx
No ne vždy odejdou ložiska!nekdy se to da sendat bez poškození.Ale chce si to s tim pohrat.Jen je dobrý dát nový simerink.
Re: BRZDY...
Napsal: sob kvě 07, 2005 21:03
od Ondras
Robert píše:Loziska kol (2ks).........................240,-
To máš super cenovku. Mě vyšly 2 sady originálních ložisek v ACH za 2000Kč!
Jinak dneska jsem dal taky "nové" destičky. Jsou to Lucasy, které měly najeto 15.000km. Pak se měnily kotouče a zároveň destičky. Dostal jsem origo Daewoo a brzdy byly i po zajetí takové tupé. Lucasy jsem zborusil a nahodil. Ještě před zajetím už to brzdí líp než originály.
Napsal: sob kvě 07, 2005 21:49
od Robert
No, tak ted teda nevim...v katalogu Autodilu Krc maji napsano, ze lozisko predniho kola stoji 120,- Kc... Jak je to tedy???
Napsal: sob kvě 07, 2005 23:50
od Ondras
Ta cena v krči je dost zajímavá, ale není mi moc jasné, co to je. Když jsem zjišťoval ceny u různých Daewoo dealerů a v JC Auto (loni na podzim), tak ceny byly vždy okolo 500Kč za sadu ložisek pro 1 kolo
Napsal: ned kvě 08, 2005 09:00
od Robert
No to je v haji...jak to teda potom je? Ja si myslim, ze v jednom kole jsou 2 loziska, ne? I to by bylo podezrele malo penez.
Jak se k Matizovi prodavaji loziska? Je to uz primo cela sada lozisek i s matici? Tohle vubec netusim, tak kdyby mohl nekdo poradit, byl bych mu vdecny...
Napsal: ned kvě 08, 2005 10:48
od Ondras
Co vím, tak se prodává vždy celá sada ložisek + podložky pro jedno kolo. Matice v sadě není, Petrm říkal, že jedna matice přežije jednu výměnu ložisek a není třeba dávat hned novou. Já mám taky nová ložiska a matice původní.
Jinak celá sestava (od vnitřku) ložiska je toto:
Vnitřní gufero
Vnitřní ložisko
Vymezovací podložka
Vnější ložisko
Vnější gufero
Napsal: ned kvě 08, 2005 12:48
od V.Brousek
počítejte s tím,že pokud dáváte auto do servisu,tak ten za práci ručí a proto dává nové díly,byť by ty starší ještě klidně sloužily dále.A navíc je to pro ně kšeft a ten se musí využít.
Napsal: ned kvě 08, 2005 13:00
od Robert
Ty matice nebudou zas az tak drahy, to mne netrapi, ale co me fakt stve je to, ze do toho musim vrazit aspon jeste 1500,- (loziska+prace)
Jestli se nastvu, tak Matiza prodam, protoze jsem slysel, ze na techto autech se v podstate meni vse i pri prkotine. Jeste me ceka vymena rozvodaku a posledniho dilu vyfuku, coz bude taky aspon 3000,- (dily+prace). Prestava me to uz bavit, rvat tolik penez jen za opravy do 5 let staryho auta...
Shrnuti:
- Vymena brzd (kotouce, desticky, pakny, loziska).......cca 4500,- a to nemam vymenenou kapalinu
- Rozvodak + kladka..........cca 1100,- + prace cca 400,-
- Treti dil vyfuku....cca 1300,- + prace cca 200-300,-
Celkem: cca 7500,- Kc
Napsal: ned kvě 08, 2005 13:39
od palikx
No peněz je to dost ale takový věci odejdou uplně na všech autech.ložiska sem měnil po 3 letech(1200 jedno) rozvody mě čekaj (3500) destičky už taky (v elitu za 1100)Kotouče moc neřešim (jsou rovný a ne moc slabý).Jen ten výfuk je uplně v poho(ale u dieselu je to normalní)Mam r.v 2000 a najeto 160000.(samo peu 306)a ceny bez prace
Napsal: ned kvě 08, 2005 13:43
od Docent
Robert píše:Jestli se nastvu, tak Matiza prodam, protoze jsem slysel, ze na techto autech se v podstate meni vse i pri prkotine.
Jo, zvláště dobře je to vidět třeba na tom, když odejde těsnění pod sacím potrubím, které zároveň zaslepuje díru na bloku: mění se celé potrubí, údajně za cca 4,5 kKč a ještě se při tom musí odstrojit motor, zřejmě aby na tom mechanik musel strávit pěkných pár hodin a něco si vydělal
.
Napsal: ned kvě 08, 2005 14:16
od palikx
Ty vole a viděs to tam někdy?je to prace na cca 2-3 hodiny a to je na zlomení ruky.už sem to dělal asi 5* a jde to čim dal rychleji ale poprve 4 hod.ono sendat potrubí je vlastně sendat vše ze zadní časti motoru.je to hrozný a je tam všude asi 1 cm místa!A potrubí stojí 2900 bez dph.
Napsal: ned kvě 08, 2005 14:28
od Docent
palikx píše:Ty vole a viděs to tam někdy?je to prace na cca 2-3 hodiny a to je na zlomení ruky.už sem to dělal asi 5* a jde to čim dal rychleji ale poprve 4 hod.ono sendat potrubí je vlastně sendat vše ze zadní časti motoru.je to hrozný a je tam všude asi 1 cm místa!A potrubí stojí 2900 bez dph.
Viděl, brácha to dělal
. Já za to taky nenapadám mechaniky, ale ty pazdráty, co to konstruovali. Což ovšem není problém jen Daewa, ale všech nových aut - panu konstruktérovi to vyjde pěkně v CAD programu na PC, tak se to vyrobí, ale jestli se musí kvůli prkotině rozebrat půlka motoru nebo jestli se tam vůbec daj strčit pracky, to už nikoho nezajímá... Stačí třeba na Fóbii měnit žárovku v levým světlometu
.
Napsal: ned kvě 08, 2005 14:55
od Robert
Docent píše:... Stačí třeba na Fóbii měnit žárovku v levým světlometu
.
Tomu rikam pekna pakarna
Ale u Matiza menit parkovacky je taky krkolomny...
Napsal: ned kvě 08, 2005 17:29
od palikx
jo fabča je radost
ale lp světlo na matizu taky hnus a proto ho radeji vyndam.(jsou to 4 šroubky)
pro docenta ok špatně sem to pochopil