Stránka 1 z 4

Klimatizace

Napsal: stř kvě 04, 2005 15:39
od cubafire
Hoj klučiska
Je tady krásné počasí a teploučko a tak jsem zjistil, že mi nefakčí klima. Prý se to plní, tož sa chcu zeptat. Teda pokud jste to někdo absolvoval. Udělají mi to všude kde dělají klimatechniku nebo jen spešl servisy? A kolik to tak stójí. Díky. ;)

Napsal: stř kvě 04, 2005 15:43
od Dano
Staci trochu prelistovat diskusiu a zistis, ze klima funguje v maloktorej nexii. Ked ju naplnis (urobi to kazdy opravar chaldniciek) tak zase vyfuci. Najprv novy kondenzator a potom napln.

Napsal: stř kvě 04, 2005 15:50
od Pajda
Pomalu - další postup bude asi tento. Nejdřív si nech klimu naplnit s barvou pro zjišťování úniků. Pak budeš pár dní nejspíš jezdit a chladit. Čekám, že do týdne to uteče a pojedeš tam, kde mají UV lampu, aby zjistili místo úniku.
Asi to bude chladič klimy u šroubů co držej ventilátor. Koupíš novej chladič (nejde to zadělat kvůli velkýmu tlaku), necháš znova naplnit a pak už budeš jezdit a chladit se. Další najdeš na DF.

Napsal: stř kvě 04, 2005 18:24
od Dano
Este by som sa vyjadril k tym sposobom zistovania uniku. To florescencne aditivum je dobra vec, ale ukaz mi bezneho opravara co ho ma. Je pravda, ze pod uv lampu je ten unik pekne videt(pokial to neunika pod palubovkou). Elektonicky detektor je u auta na prd, lebo reaguje na uhlovodiky a tie nad motorom lietaju jedna radost. Nieje to cista chladnicka. Najdostupnejsi sposob je vyrobit jemnu saponatovu penu a skusit najst unik. Lenze na to treba klimu naplnit, co je uz problem lebo pchat tam vyse 1000 korunovu napln nema velky zmysel. Pravdepodobne najspolahlivejsia metoda zistenia uniku je naplnit system dusikom. Plni sa to na omnoho vyssi tlak ako ked sa plni refrigerantom. Potom staci pocuvat. Ziaden strach, pocuje to aj hluchy aj keby to fucalo pod palubnou doskou. Hlavne je to rozumnejsie ako tlacit tam drahe chladivo. Dusik by mali mat chladnickari. Znova este opakujem, ze kazda druha Nexia ma deravi chladic klimy. To je viac ako iste, ze to bude fucat tam. Ak to fuci niekte inde, spoj to asi nebude, to skor napriklad tlakovy spinac kompresoru alebo take nieco. Pokial mas odovzdat auto v servise a "starajte sa", to je druha vec, aj to je sposob ale predpokladam, ze chces usetrit.

Napsal: stř kvě 04, 2005 23:23
od Pajda
nechat si naplnit klimu bez tohohle je blbost. Každej v Praze kdo plní klimatizaci v autech to má.

Napsal: čtv kvě 05, 2005 08:44
od cubafire
No tak to jste mě moc nepotěšili pánové.
Naplnění jsem teda zjišťoval a i s prací to je kolem 1200,-Kč, jenže pokud to budu muset udělat i s tím fluorescentem, tak to bude vlastně práce na dvakrát, takže cca 2500,- a pokud bude vadný chladič, tak tu klimu snad ani nechcu. :cry: Je to k ničemu. Takových peněz. :roll:

Napsal: čtv kvě 05, 2005 08:48
od mrk
ked toto citam som rad ze klimu nemam :roll:

Klima

Napsal: čtv kvě 05, 2005 11:36
od Pajda
Když jsem tohle řešil před cca 2 roky, tak se mi povedlo koupit nový chladič na klimu asi za 3800,- Kč. A to byla cena spíš velkoobchodní v Benexu.

Napsal: čtv kvě 05, 2005 11:52
od cubafire
No cena chladiče by snad šla, i když dnes bude o 500 výš, ale ještě mě napadlo, co když mi nejede čerpadlo. Kontrolka mi svítí, ale otáčky neklesnou a vevnitř nic neslyším. Musím vylézt ven a našpicovat uši, abych to poznal, nebo je to dost slyšet? Jinak ještě zkusím šťouchnout do ventilku kde se napouští médium, třeba tam něco je. :?

Napsal: čtv kvě 05, 2005 12:40
od Pajda
O tom to je. Dokud nenaplníš, tak nepoznáš zda to funguje. U mé Nexie taky nesepl kompresor, protože tam je čidlo na tlak. Je to metoda pokus - omyl a tak se snad dostaneš k cíli.

Napsal: čtv kvě 05, 2005 14:50
od Dano
V klimatizacii su vlastne 4 prvky, ktore ju ovladaju. Jednak je to vypinac, potom spominane tlakove cidlo, ktore spina kompresor, potom expanzny ventil a termistor. Ak jeden clen zliha alebo nevidi vhodne hodnoty, klima nepojde. Kompresor je pocut zretelne. Netreba si lihat pod auto. Okrem toho je pocut aj male cvaknutie rele v poistkovej skrinke. Ak je nizky tlak chladiva, tlakove cidlo nezapne kompresor a tym ho chrani. Ono je dobre dat do chladiva florescentne aditivum, ale az po oprave pre zistovanie uniku v buducnosti alebo keby nedrzalo poriadne nejake srobenie. Plnit to dva krat len preto aby sa zistilo kde to fuci je totalna blbost lebo to na 99% fuci na tom chladici. Este by stalo za pokus odmontovat ten chladic, na jednej strane ho zapchat a fuknut. Dierka bude tam ako prechadzaju sroby, ktore drzia ventilator. Ak tam dochadzalo aj k uniku chladiva, tak to tam moze byt vyzrane. Okrem toho ked klima fuci okrem chladiva unika aj olej, takze to tam bude aj zamastene. Ak sa ti to nechce rozoberat, tak tam daj nafukat dusik. Alebo posluchni pajdu a daj ju za 1200 Kc naplnit 2 krat po sebe.

Napsal: čtv kvě 05, 2005 15:00
od milosh
Obcas je dobry mit v aute co nejmin elektroniky :D
Ja mam manual klimu na klicku a zadna napln mi nikde neunika :lol:

Jinak abych taky prispel k diskusi, tak co jsem slysel tam s tim fosforem nebo co se to dava do ty naplne aby to bylo videt, to by nemel byt problem, uz jsem to cetl na vic webech, ze se to takto zjistuje.

Napsal: čtv kvě 05, 2005 15:07
od mrk
milosh, tu istu klimu mam aj ja, nastavuje sa tlacitkom a dokonca sa da ovladat aj zo zadnych sedadiel :lol:

Napsal: čtv kvě 05, 2005 15:08
od cubafire
Do hája zeleného. Jen jsem to na podzi koupil a už abych do toho rval prachy :-( No ještě zkusím přemluvit známého, co dělá ledničky, jestli by mi nepomohl aspoň ověřit ten únik. Pak už děj se vůle aláhova a doufat, že nebude prasklý chladič, vypadá totiž jak tak nově. :roll:

Napsal: čtv kvě 05, 2005 15:13
od ]Rebro[
mrk píše:milosh, tu istu klimu mam aj ja, nastavuje sa tlacitkom a dokonca sa da ovladat aj zo zadnych sedadiel :lol:
No myslim, ze milosh ma az tak okliestenu verziu, ze nema ani klimu na zadnych sedadlach :lol: