Stránka 1 z 3

Problém s klimatizací

Napsal: ned dub 24, 2005 11:37
od TonB
Tak už na mě zase došlo. Jelikož se v posledních dnech občas ukáže i slunko, vzpomněl jsem si na tlačítko A/C, leč bohužel marně, jelikož jeho mačkání má takřka nulový efekt, tedy pokud nepočítám to, že se hrdě rozsvítí zelená kontrolka. Po chvilce zkoumání jsem zjistil že se nesepne spojka kompresoru. Zkontroloval a propískal jsem kabeláž, zkusil relé, dokonce jsem zkoušel přizemnit spojku kompresoru ručně a ten pak poslušně sepne. Řídící jednotka bez problémů identifikuje vyndané relé, čidlo tlaku je připojené, tak proč to sakra odmítá sepnout když už vlastně nic jiného v manuální klimatizaci není? Netušíte někdo jestli se tak neprojevuje pokles tlaku a nepotřebuje ta potvora dofouknout? :(

Napsal: ned dub 24, 2005 12:20
od Jarda69
Pravděpodobně únik chladiva. Kontaktuj nějaký klimaservis.

Napsal: úte dub 26, 2005 14:45
od Richard
Jarda má pravdu, malej tlak v systému. A protože máš už starší Leganzu (někde si říkal něco o 200000km) mě doporučili přidat do plynu i UV značkovač a pak jsou vidět i minimální úniky. Chce to servis. Já byl v Bosh servisu ve Valdeku (okr. Kladno) tel. 312697007,312698551

Napsal: úte dub 26, 2005 23:35
od palikx
No ten tlak se da trochu zjistit na ventilku na trubce lehce ho na chviličku zmačkni a musí utikat velký tlak.jestli ne je to jasne a asi chladič KO.

Napsal: stř dub 27, 2005 16:54
od TonB
Asi to tak bude, jen mi připadá divné že řídící jednotka indikuje kde co, dokonce i vynucený stav na relé spojky kompresoru, ale na nízký tlak který monitoruje nepřetržitě analogovým čidlem přitom nijak neupozorňuje...

Napsal: stř dub 27, 2005 20:18
od Jarda69
Čidlo tlaku = spínač. Je tam kvůli ochraně kompresoru. Tlak chladiva je závislý na teplotě, nikoli na jeho množství. UV značkovač je výborná věc, dají se tím najít i nejmenší úniky. Já bych ventilky moc nemačkal - můžou pak trochu podcházet - opravdu je nejlepší nechat to odborníkům s patřičným vybavením.

Napsal: stř dub 27, 2005 21:59
od palikx
To víš nikdo není dokonalý ani DAEWOO ani ja.Ale myslim že to ma prazdne a tak mačkaní ventilku nevadí.Ja dokonce napouštěl system jen vzduchem abych to vyzkoušel.A klimouš řekl že v pohodě.

Napsal: stř dub 27, 2005 23:39
od Richard
palikx píše:To víš nikdo není dokonalý ani DAEWOO ani ja.Ale myslim že to ma prazdne a tak mačkaní ventilku nevadí.Ja dokonce napouštěl system jen vzduchem abych to vyzkoušel.A klimouš řekl že v pohodě.
Mě to taky tak kamarád zkoušel, jestli drží tlak. Oni to v servisu stejně asi 15 minut vakuují :D

Napsal: čtv dub 28, 2005 21:28
od palikx
jo jo přesně tak.

Napsal: pát dub 29, 2005 08:53
od TonB
Jarda69 píše:Čidlo tlaku = spínač. Je tam kvůli ochraně kompresoru. Tlak chladiva je závislý na teplotě, nikoli na jeho množství. UV značkovač je výborná věc, dají se tím najít i nejmenší úniky. Já bych ventilky moc nemačkal - můžou pak trochu podcházet - opravdu je nejlepší nechat to odborníkům s patřičným vybavením.
Nevím jak jinde, ale v Leganze není čidlo tlaku žádný spínač - je to klasické analogové čidlo a tudíž se dá tlak určit relativně přesně. Tlak chladiva opravdu závisí na teplotě, ale rozhodně i na množství, proto jednotka hlídá určitý rozsah který je definovaný jako normální. Mě šlo hlavně o to, aby mi někdo potvrdil že nesepnutí spojky kompresoru i když nikde není indikována chyba je opravdu způsobeno nízkým tlakem a na to mi Palikxova metoda připadá vyhovující. Ten ventil stejně musí zmáčknout i v tom klimaservisu při měření nebo doplňování, takže by to měl určitě přežít. Jo a Richarde, mě připadá že Leganza je rodu ženského, takže bys měl spíš hádat méně :D Ta moje má najeto jen 160000km, těch 200000km na ní odjezdil Wolruf :D

Napsal: ned kvě 01, 2005 21:14
od palikx
určitě je vyhovující.Jen to nesmí být sepnuto dlouho aby se kompresor nezadřel.Vždyt řikam že mi to člověk co opravuje klimy schvalil.

Napsal: ned kvě 01, 2005 21:54
od Richard
Moc se omlouvám za neslušné zveřejnění neověřené informace týkající se "vojetosti" tvé LEGANZY :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

klima nejde

Napsal: stř čer 22, 2005 08:25
od Návštěvník
popisem svoj problem: mam leganzu SE r.v.98, kupil som ju od "tipka" pred tromi mesiacmi, klima mi nejde a pritom isla ked som ju kupil. Doplnena bola pred kupou, nemoze byt problem niekde v riad. jednotke alebo inde. Poradte v tomto som uplny amater, pripadne napiste postup ako zistit zavadu, aky je postup pri odstranovani zavady na klime, napr. kde co skontrolovat, ako sa to ma chovat a pod.
Dakujem za kazdu radu!!!! :(

Re: klima nejde

Napsal: stř čer 22, 2005 12:00
od gadzo
Anonymous píše:popisem svoj problem: mam leganzu SE r.v.98, kupil som ju od "tipka" pred tromi mesiacmi, klima mi nejde a pritom isla ked som ju kupil. Doplnena bola pred kupou, nemoze byt problem niekde v riad. jednotke alebo inde. Poradte v tomto som uplny amater, pripadne napiste postup ako zistit zavadu, aky je postup pri odstranovani zavady na klime, napr. kde co skontrolovat, ako sa to ma chovat a pod.
Dakujem za kazdu radu!!!! :(
Chladič je na 100% deravý. Tak isto som kúpil nexiu, vraj stačí doplniť chladiace médium. Po naplnení fachčí pár dní. Keď zistíš ceny opráv - nový chladič atď, tak sa na to asi vybodneš. Ja som rezignoval.

Klima.

Napsal: stř čer 22, 2005 12:29
od agač
Také sem koupil nedávno Nubiru r.v.2000 2,0 16V CDX a klima nejde chladič v pravo dole ucházel pak sem dal starší a ten zase v levo dole, tak jedině nový. je to rána ale zaplatí to prodávající. Co se týká tlakování tak normálně tam je kolem 6 atmosfér a tlakování vzduchem dělají na 12 atmosfér a není to problém vše to zvládne. :D