Stránka 1 z 1

TCS

Napsal: ned dub 17, 2005 10:17
od Radoslav Hološka
Ako funguje v praxi v Leganze protipreklzovy system TCS? Je spolahlivy a ucinny? ABS je taktiez spolahlive?

Napsal: pon dub 18, 2005 20:21
od petrm
nevým jestli je spolehlivý ale funguje na principu omezení výkonu auta jedná se o systém kdy čidla ABS podávají informace o otáčkách předních a zadních kol a jejich rozdílu a podle toho ti to prostě nepustí tolik benzínu aby ti ty kola prokluzovali a třeba na sněhu je to dost nešikovný protože se ti taky nemusí podařit se rozjet ;) jiank spolehlivostz je jako ABS takže bez poruch

Napsal: pon dub 18, 2005 21:50
od Radoslav Hološka
petrm píše:nevým jestli je spolehlivý ale funguje na principu omezení výkonu auta jedná se o systém kdy čidla ABS podávají informace o otáčkách předních a zadních kol a jejich rozdílu a podle toho ti to prostě nepustí tolik benzínu aby ti ty kola prokluzovali a třeba na sněhu je to dost nešikovný protože se ti taky nemusí podařit se rozjet ;) jiank spolehlivostz je jako ABS takže bez poruch
Je to vypinatelne? Napriklad vybratim poistky?

Napsal: pon dub 18, 2005 21:58
od petrm
Myslím že vyndáním pojistky to spolehlivě vypneš ale vypínačem jako takovým si nejsem jist ;)

Napsal: pon dub 18, 2005 22:44
od Richard
Myslel jsem, že TCS je taková nadstavba ABS a právě to ABS protáčející kolo přibrzdí, tím se dostane výkon přes diferák na kolo, které dosud neprokluzuje. No a to se pořád střídá. Něco jako kolíkovej samosvornej diferák u kaďoura. Je samozřejmě možné, že i řídící jednotka má nějak řídí i výkon motoru. Kamarád to má a funguje to jen chviku a pak se to samo vypne. Zřejmě se brzdy zahřejou. Ale docela to funguje. :lol:

Napsal: pon dub 18, 2005 22:54
od Brainman
samo to neni ze mne:

TCS je systém kontroly trakce (Traction Control System) neboli protiprokluzový systém. Byl montován do některých verzí SCORPIA od roku 1995 a jeho úkolem je zabránit protáčení (prokluzu) poháněných kol na mokrém nebo zledovatělmém povrchu.
Systém je propojen s ABS v brzdovém systému. Oba systémy používají společná čidla otáček kol, hydraulickou jednotku a elektronickou řídící jednotku. U TCS však jsou do hydraulické jednotky zabudovány další komponenty (čerpadlo a ventily). Systémem TCS tedy mohou být vybavena jen vozidla s ABS.
Systém funguje tak, že přenese kroutící moment z prokluzujícího kola na kolo s lepší trakcí. Toho se dosáhne tak, že se odpovídající kolo přibrzdí, nebo se natoč škrtící klapka motoru. Brzdící účinek se provede běžnou cestou přes hydraulickou jednotku. Funkce škrtící klapky je řízena jednotkou TIU (Throttle Intervention Unit), která se nachází mezi plynovým pedálem a skříní škrtící klapky a má dva kabely propojující pedál a klapku. Jednotka "natahuje" kabely a tím simuluje ubírání plynu v kritických momentech, kdy TCS funguje.
Do rychlosti 50 km/h systém využívá kombinaci brždění a ovládání škrtící klapky. Nad touto hranicí se používá pouze ovládání škrtící klapky. Při funkci systému je řidič upozorněn blikáním kontrolky na palubní desce (viz obr.). Stejně jako ostatní kontrolky i tato při správné funkci systému funguje tak, že po zapnutí zapalování cca po 3 sekundách zhasne.

Napsal: pon dub 18, 2005 23:22
od petrm
Jo Brianmann to asi popsal důkladněji a přesněji ale nejsem si jist tím přibržďováním u Leganzy těch systémů co se jmenují TCS a pracují na rozdílnejch principech je několik

Napsal: pon dub 18, 2005 23:27
od Brainman
petrm píše:Jo Brianmann to asi popsal důkladněji a přesněji ale nejsem si jist tím přibržďováním u Leganzy těch systémů co se jmenují TCS a pracují na rozdílnejch principech je několik
Souhlas, napr VW ma elektrickou klapku, tam je to jednoduzsi

Napsal: úte dub 19, 2005 20:08
od Richard
Kluci, ale pokud je v autě normální diferenciál (ne samosvornej, nebo s viskózní spojkou) tak aby jste dostali přes diferák výkon z prokluzujícího kola na kolo dosud stojící, musíte to protáčející přibrzdit a ten výkon, kterým prokluzující kolo přibržďujete se přes diferák přenáší na kolo které se neprotáčí. jinak to nejde a žádné omezení výkonu toto přenesení neprovede, jen pomůže zmírnit zběsilé protáčení jednoho kola :D

Napsal: stř dub 20, 2005 00:31
od phalanx
Tak neviem ale na Leganze s TCS teda nie je ziadny problem pri prudkej akceleracii pretacat kolesa.

Napsal: stř dub 20, 2005 19:18
od Richard
phalanx píše:Tak neviem ale na Leganze s TCS teda nie je ziadny problem pri prudkej akceleracii pretacat kolesa.
No jasně ale protáčejí se obě, obě se točí a hrabou stejně rychle a TCS nemá důvod zasahovat. Zasahuje jen když prokluzuje jen jedno kolo no a právě diferencial na toto prokluzující kolo přesměruje všechen výkon motoru! No a aby se taky nějakej výkon dostal na druhé kolo které si "lebedí" musí to protáčející TCS přibrzdit! No možná ta jednotka TCS porovnává otáčky předních i zadních kol a následně sníží výkon motoru aby to tolik nehrabalo :D :lol: :lol: :D

Napsal: stř dub 20, 2005 21:22
od Návštěvník
phalanx píše:Tak neviem ale na Leganze s TCS teda nie je ziadny problem pri prudkej akceleracii pretacat kolesa.
No a to je to jsem psal ja, u VW a Skody se ti kola neprotoci at delas co delas protoze to ma elektronickou klapku a ta se zavre, na mechanicky to samo nejde kvuli neomezenemu prutoku vzduchu. Jo jinak diferaky u modernejsich aut i u Nubiry je asi 10% svornost

Napsal: stř dub 20, 2005 22:00
od Brainman
Anonymous píše:
phalanx píše:Tak neviem ale na Leganze s TCS teda nie je ziadny problem pri prudkej akceleracii pretacat kolesa.
No a to je to jsem psal ja, u VW a Skody se ti kola neprotoci at delas co delas protoze to ma elektronickou klapku a ta se zavre, na mechanicky to samo nejde kvuli neomezenemu prutoku vzduchu. Jo jinak diferaky u modernejsich aut i u Nubiry je asi 10% svornost
Aha no tak to jsem byl taky ja :lol:

Napsal: úte lis 07, 2006 19:41
od Mufty
Za par tyzdnov si budeme moct dokladne overit funkciu TCS v praxi :lol:

Napsal: úte lis 07, 2006 19:51
od -peha-
Daj si letné gumy a môžeš to skúšať už :lol: :lol: :lol: a funguje to dobre -i