Stránka 1 z 3

Výměna oleje

Napsal: čtv bře 31, 2005 11:09
od eL
Ahoj, myslíte že je nějaký problém vyměnit si doma olej a filtr v Nubi 2.0? Pokud byste řekli, že na tom nic není, mohli byste přihodit i své zkušenosti .) kde třeba koupit olej za nej. cenu - dííííky

Napsal: čtv bře 31, 2005 11:22
od misaaa
Nic složitýho v tom nehledej.Povol šroub u vany, nechej to všechno vytéct, pak vyměň olejový filtr (je stejný třeba jako na o.kadeta). Až všechen olej vyteče tak tak to zase zašroubuj (nezapomeň na těsnění) a nalej do toho olej (nákej polosyntetickej). Filtr stojí asi 80,- a olej podle kvality..

Napsal: čtv bře 31, 2005 11:32
od Brainman
Hlavne tam nedavej syntetiku, ale polo nejakejch 10W40. Ja kupuju Repsol Injection. Vono nejak moc na znacce nezalezi pokud tam nebudes davat Mogul :lol:

Napsal: čtv bře 31, 2005 11:43
od goror
neviem co mate proti plnosyntetike?
a pred vymenou treba nechat auto zohriat ,ten olej lepsie vytecie

Napsal: čtv bře 31, 2005 11:57
od Richard
Já tam mám polosyntetiku VAT 10W/40 kamarád mi ji tam dal, když jsem to vloni zprovozňoval, nic neubývá a tak si ji tam dám zas. Pokud budeš mít motor zahřátej po delší jízdě vypouštěj to tak za hodinu ať se neopaříš!!! :!:

Napsal: čtv bře 31, 2005 12:23
od Brainman
Cituji:

Důvodem použití dražšího syntetického oleje by mohlo být pouze jeho zatížení v provozu, spočívající v teplotě a tlaku, kterým na sebe působí mechanické díly v motoru, které by minerální olej nevydržel. To by se však mohlo týkat pouze extrémních zátěží v závodních, soutěžních a expedičních vozidlech, neboť dnešní vysoce aditivované automobilové oleje na minerální bázi jsou tak kvalitní, že jejich výkonové parametry bohatě vyhovují požadavkům produkčních motorů v běžném provozu. Mnozí výrobci sice předepisují použití polosyntetických nebo dokonce syntetických motorových olejů, aby motor byl chráněn pro případ, že by byl používán v režimu extrémního zatížení, což u supersportovních vozů či motocyklů může nastat, když si například nějaký majitel takového "superstroje" chce vyzkoušet výkon svého miláčka na závodním okruhu a vyzkoušet, kolik oba vydrží. Bývá to pravidlem u drahých motorů, kde cena oleje nehraje roli a v mnoha případech, u těch nejdražších luxusních značek, které nemají sportovní ambice, se jedná o marketingovou politiku a "hru na strunu" ješitných majitelů drahých vozidel a navození pocitu vyjímečnosti - do luxusního vozidla, které si nemůže pořídit každý, je nutné používat "luxusní" olej, který si nemůže dovolit každý. Zásadně platí, že výrobce vozidla při předpisu použití konkrétního oleje počítají se zatížením na hranici výkonu motoru a proto při použití předepsaného oleje v běžném provozu je mazací režim motoru zajištěn s velkou rezervou po celý předepsaný časový interval výměny oleje a povolenou kilometrovou zátěž. Náročnost produkčních motorů na mazací režim a vnitřní pracovní podmínky však nedosahují takových hodnot, které by současné zušlechtěné minerální oleje nezvládaly. Použití vysokovýkonného syntetického automobilového oleje pro jakýkoliv seriový motor v běžném provozním režimu, zejména není-li výslovně předepsán výrobcem, je drahý luxus, který sice škodit nemůže, ale životnost nebo výkon motoru nezvýší.


Prevzato z http://www.gsxr.wz.cz/olej.htm

Napsal: čtv bře 31, 2005 12:42
od goror
neviem co je u teba drahe mna vyjdu 4l 5w-40 na 1200sk

tak neviem preco by som tam mal davat polo,

Napsal: čtv bře 31, 2005 12:47
od vado
Brainman píše:Cituji:

Prevzato z http://www.gsxr.wz.cz/olej.htm
Velmi dobry a poucny clanok. Ale lepsie je ist priamo na
http://www.gsxr.wz.cz/olej2.htm
Tam je vsetko podrobne popisane, vratane sposobu posobenia rozlicnych "zazracnych prisad" do oleja, ktore "zlepsia chod motora a zvysia jeho vykon" :lol:
Fakt, po dlhej dobe som sa dostal ku skutocne informacne hodnotnemu textu na temu motorove oleje. ;)

diky

Napsal: čtv bře 31, 2005 12:54
od eL
díky všem za tipy. myslím, že tento olej by mohl být v pohodě:

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php ... 110&id=128

Je to Valvoline DuraBlend 10W/40 (4 l) za 620,- i s daní. Polosyntetika.

Re: diky

Napsal: čtv bře 31, 2005 12:56
od goror
eL píše:díky všem za tipy. myslím, že tento olej by mohl být v pohodě:

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php ... 110&id=128

Je to Valvoline DuraBlend 10W/40 (4 l) za 620,- i s daní. Polosyntetika.
ja tam davam tiez valvoline 5w/40

Re: diky

Napsal: pon dub 04, 2005 22:03
od Brainman
goror píše:
eL píše:díky všem za tipy. myslím, že tento olej by mohl být v pohodě:

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php ... 110&id=128

Je to Valvoline DuraBlend 10W/40 (4 l) za 620,- i s daní. Polosyntetika.
ja tam davam tiez valvoline 5w/40
ale sintetyku ;)

Re: diky

Napsal: úte dub 05, 2005 06:22
od goror
Brainman píše:
goror píše:
eL píše:díky všem za tipy. myslím, že tento olej by mohl být v pohodě:

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php ... 110&id=128

Je to Valvoline DuraBlend 10W/40 (4 l) za 620,- i s daní. Polosyntetika.
ja tam davam tiez valvoline 5w/40
ale sintetyku ;)
hej syntetiku

Napsal: úte dub 05, 2005 08:18
od Brainman
Ne ja to myslim dobre, jde o to ze tyhle zkusenosti nemam jenom ja, je to spis vyctene z odbornych, konkretne motorkarskych casopisu. Ale urcite to potvrdi Palikx nebo Petr. Jde o to ze starsi motory maji vetsi vule a syntetika ma nizzsi vyskozitu i kdyz je studena a tudiz jakoby proteka a steka. Je plno pripadu znicenych motorkovych motoru od lidi kteri mysleli ze svemu milackovy dopreji to nejlepsi a spatne dopadli ( proste to zadreli

Napsal: úte dub 05, 2005 10:06
od goror
ako mozes porovnavat 16ventil so starsimi motoromi
mne to olej neberie vobec a mam istotu ze mi to maze aj za studena :D

Napsal: úte dub 05, 2005 11:37
od Brainman