přezutí na letní a očista kotoučů
Napsal: čtv bře 31, 2005 06:50
Včera jsem si udělal chvilku čas a přezul Matesa na letní gumy. Při té příležitosti jsem kouknul na přední brzdy. Kotouče byly po obvodu orezlé a tak za 3 mm i po stranách. Vypadalo to že je kotouč probržděný a i na destičkách byly po krajích vymetené drážky. Ale já už vím že rez je potvora. Tak přišlo na řadu kladivo a tak dlouho makalo až z kotouče včechno hezky spadlo. Pak nastartovat, zařadit, díky diferáku se zvedlé kolo hezky točilo a starým brusem se tak pěkně odstranily i poslední zbytky rezu. Ještě drátěným kartáčem očistit destičky a jejich vodící plíšky. Plíšky namáznout a hezky všechno zpátky. Jo jinak síla rezu se pohybovala kolem jednoho až dvou milimetrů. Stačí se jen nebát do toho pořádně praštit.
A teď ještě co bylo při jízdě na letních. Komentář mé přítelkyně po té co se s Matesem vrátila z nákupu: "Co jsi dělal s tím autem? Jen jsem ťukla na plyn a hned to jelo jako děs. A tak nějak to poskakuje." Poskakování má na svědomí srnka, tedy panické brždění ze 110km/h na 0 a z toho vzniklé plošky na pneu. Jinak se mi taky zdálo že to jede tak nějak lehčeji. Ono při teplotéch kolem +15°C asi mají zimáky solidní odpor.
A teď ještě co bylo při jízdě na letních. Komentář mé přítelkyně po té co se s Matesem vrátila z nákupu: "Co jsi dělal s tím autem? Jen jsem ťukla na plyn a hned to jelo jako děs. A tak nějak to poskakuje." Poskakování má na svědomí srnka, tedy panické brždění ze 110km/h na 0 a z toho vzniklé plošky na pneu. Jinak se mi taky zdálo že to jede tak nějak lehčeji. Ono při teplotéch kolem +15°C asi mají zimáky solidní odpor.