Jak se meri ET u rafku
Napsal: stř bře 30, 2005 21:46
Toto jsem nasel na www.lavadesign.cz snad to dost osvetli
Definice ET zní:
"Vzdálenost dosedací plochy kola od pomyslné roviny dělící šířku kola na polovinu."
Co tato definice znamená v praxi? Zjednodušeně lze říci, že se jedná o to, jak hluboko kolo "zapadne" do blatníku. Čím větší je ET, tím blíže ke středu vozu je kolo umístěno. Hodnota ET se u většiny hliníkových ráfků určených pro evropské vozy pohybuje okolo 35 mm. ET lze snížit, a tím kolo "vysunout" ven z podběhů, použitím distančních podložek a dlouhých šroubů nebo šteftů.
Další údaje jsou rovněž důležité, ale na kole je většinou nenajdete. PCD udává průměr roztečné kružnice upevňovacích šroubů a jejich počet. Tento údaj je u mnoha automobilů stejný
Definice ET zní:
"Vzdálenost dosedací plochy kola od pomyslné roviny dělící šířku kola na polovinu."
Co tato definice znamená v praxi? Zjednodušeně lze říci, že se jedná o to, jak hluboko kolo "zapadne" do blatníku. Čím větší je ET, tím blíže ke středu vozu je kolo umístěno. Hodnota ET se u většiny hliníkových ráfků určených pro evropské vozy pohybuje okolo 35 mm. ET lze snížit, a tím kolo "vysunout" ven z podběhů, použitím distančních podložek a dlouhých šroubů nebo šteftů.
Další údaje jsou rovněž důležité, ale na kole je většinou nenajdete. PCD udává průměr roztečné kružnice upevňovacích šroubů a jejich počet. Tento údaj je u mnoha automobilů stejný