Stránka 1 z 1

Jak se meri ET u rafku

Napsal: stř bře 30, 2005 21:46
od Brainman
Toto jsem nasel na www.lavadesign.cz snad to dost osvetli

Definice ET zní:
"Vzdálenost dosedací plochy kola od pomyslné roviny dělící šířku kola na polovinu."

Co tato definice znamená v praxi? Zjednodušeně lze říci, že se jedná o to, jak hluboko kolo "zapadne" do blatníku. Čím větší je ET, tím blíže ke středu vozu je kolo umístěno. Hodnota ET se u většiny hliníkových ráfků určených pro evropské vozy pohybuje okolo 35 mm. ET lze snížit, a tím kolo "vysunout" ven z podběhů, použitím distančních podložek a dlouhých šroubů nebo šteftů.
Další údaje jsou rovněž důležité, ale na kole je většinou nenajdete. PCD udává průměr roztečné kružnice upevňovacích šroubů a jejich počet. Tento údaj je u mnoha automobilů stejný

Napsal: čtv bře 31, 2005 18:37
od petrm
Jasně ale zase ještě je důležitá konstrukce nápravy třeba Peugeot má standartní Et kolem 15-25 a na to když dáte kolo s Et 38 tak se vám opře o tlumiče a ani ho neutáhnete a zase jsou auta který mají sériově třeba 65 a zase když tam dáte našich obligátních 42 -38 tak si zničíte blatník a ještě je důležitá šíře ráfku protože když uvažujete 38 mm od středu 5.5 palcového ráfku je to jinde než 38 mm od středu 7 palcového ráfku a tím pádem se i kolo se stejným Et nemusí vejít do podběhu ;)

Napsal: čtv bře 31, 2005 18:41
od T-PK
a co rafky 16" s ET 35 na espero? Bude problém? (Gumy 195 nebo 205)

Napsal: čtv bře 31, 2005 18:45
od petrm
To ti nemůžu říct to se musí jedině vyzkoušet a nebo podle manuálu od výrobce kol ten by měl vědět jestli se to dá použít ;)

Napsal: čtv bře 31, 2005 18:50
od T-PK
petrm píše:To ti nemůžu říct to se musí jedině vyzkoušet a nebo podle manuálu od výrobce kol ten by měl vědět jestli se to dá použít ;)
Oukhej...Dík ;)