Toto jsem nasel na www.lavadesign.cz snad to dost osvetli
Definice ET zní:
"Vzdálenost dosedací plochy kola od pomyslné roviny dělící šířku kola na polovinu."
Co tato definice znamená v praxi? Zjednodušeně lze říci, že se jedná o to, jak hluboko kolo "zapadne" do blatníku. Čím větší je ET, tím blíže ke středu vozu je kolo umístěno. Hodnota ET se u většiny hliníkových ráfků určených pro evropské vozy pohybuje okolo 35 mm. ET lze snížit, a tím kolo "vysunout" ven z podběhů, použitím distančních podložek a dlouhých šroubů nebo šteftů.
Další údaje jsou rovněž důležité, ale na kole je většinou nenajdete. PCD udává průměr roztečné kružnice upevňovacích šroubů a jejich počet. Tento údaj je u mnoha automobilů stejný
Jak se meri ET u rafku
Moderátoři: Blue Lanos, koniQ
- Brainman
- Příspěvky: 1393
- Registrován: sob led 29, 2005 10:01
- Bydliště: Seletice
- Kontaktovat uživatele:
Jak se meri ET u rafku
Renault Scenic RXi 2.0 IDE 16V 104kW Daewoo Matiz I CD LPG
- Reklama
Jasně ale zase ještě je důležitá konstrukce nápravy třeba Peugeot má standartní Et kolem 15-25 a na to když dáte kolo s Et 38 tak se vám opře o tlumiče a ani ho neutáhnete a zase jsou auta který mají sériově třeba 65 a zase když tam dáte našich obligátních 42 -38 tak si zničíte blatník a ještě je důležitá šíře ráfku protože když uvažujete 38 mm od středu 5.5 palcového ráfku je to jinde než 38 mm od středu 7 palcového ráfku a tím pádem se i kolo se stejným Et nemusí vejít do podběhu