Stránka 1 z 2

Pilový filtr

Napsal: stř bře 30, 2005 09:58
od Saša
Prosím všechny "Esperáky" o následující radu. Mám pocit, že klimatizace má velmi malou účinnost. Po konzultaci s (snad) odborníkem jsem dostal tyto tipy: nejdříve se podívat jestli není zanesen pylový filtr - otázka pro vás -má Espero pylový filtr a případně jak se k němu dostat? Zjisti jestli spíná kompresor - otázka pro vás -prosím o nějaký tip a radu jak to zjistit.
Dík předem za všechny vaše poznatky :lol: . V minulém autě jsem s klimou neměl sebemenší problém.

Napsal: stř bře 30, 2005 10:23
od Andy
ja ju vzdy musim dat po zime naplnit a potom ide uplne super.

Napsal: stř bře 30, 2005 11:05
od petrklm
Espero žádnej filtr nemá. Jestli spíná kompresor poznáš na otáčkoměru, když klimu zapneš (pozor, musí běžet i ventilátor, aspoň na "1"), tak krátkodobě poklesnou otáčky (tak 1-2 sec.). Pokud seženeš někoho, kdo ti to bude spínat v kabině, je dobrý zvednout kapotu, pak to je i slyšet, když kompresor sepne. Pokud nespíná, je to většinou malým tlakem chladiva, chce to nechat doplnit. Pokud je to v cajku, chladí jako bejk - v podstatě neznám, že by chladila málo. Buď chladí a nebo vůbec ne.

Napsal: stř bře 30, 2005 13:00
od Saša
Dík za informace, zařídím se podle nich. :PP:

Napsal: stř bře 30, 2005 13:05
od goror
::: Saša ja klimu nemam ,ale chcel by som vediet aku mas spotrebu ked na to moc netlacis ?

Napsal: stř bře 30, 2005 13:19
od Saša
Vzhledem k tomu, že to mám automat, tak spotřeba se pohybuje v městském provozu těsně nad 10l/100km a při delší cestě (např.HK-Bratislava) rychlost do 130km/hod, spotřeba cca 7,3l/100km. V tom městě to není žádná sláva, ale protožen jsem "ujetej" na auta s větším obsahem a hlavně s automatickou převodovkou, tak se s tím musím smířit.

Napsal: stř bře 30, 2005 13:24
od goror
Saša píše:Vzhledem k tomu, že to mám automat, tak spotřeba se pohybuje v městském provozu těsně nad 10l/100km a při delší cestě (např.HK-Bratislava) rychlost do 130km/hod, spotřeba cca 7,3l/100km. V tom městě to není žádná sláva, ale protožen jsem "ujetej" na auta s větším obsahem a hlavně s automatickou převodovkou, tak se s tím musím smířit.
mne to momentalne v zime bere tiez 10l ,
teraz uz by som aj bral automat aj ked dakedy sa este stale vysantim

Napsal: stř bře 30, 2005 13:35
od Saša
Pokud nechceš vyloženě závodit (i když i s tím automatem, Espero má 5ti stupňový, to jde taky), tak to je naprostá paráda. Trochu nevýhodu to má v zimě na hodně kluzké silnici a v kopcovitém terénu. Je to ale všechno o zvyku a o "naučení" se s ním jezdit. Pokud budu zase někdy měnit auto, tak mám tři priority:
1)obsah alespoň 2,0l
2)automat
3)klimatizace
Na ostatním snad ani nezáleží.

Napsal: stř bře 30, 2005 13:38
od goror
to sa ti da navolit sportova jazda?

Napsal: stř bře 30, 2005 13:49
od Saša
goror píše:to sa ti da navolit sportova jazda?
Převodovka samotná má dva režimy řazení (sportovní a EKO).Při zvolení sportovního režimu dochází k řazení jednotlivých rychlostních stupňů o cca 1000 ot/min déle než při EKO. Další funkcí je program "Winter", který slouží na zledovatělé vozovce k rozjetí bez prokluzu kol. Auto se rozjíždí na zařazený 3. rychlostní stupeň. Při dosažení určité rychlosti se to samo přepne do normálního režimu.

Napsal: stř bře 30, 2005 13:51
od goror
tak to som netusil,este jednu otazku ked uberies plyn pri hocijakej rychlosti tak tak isto ako u manualov motor brzdi ?

Napsal: stř bře 30, 2005 14:01
od Saša
goror píše:tak to som netusil,este jednu otazku ked uberies plyn pri hocijakej rychlosti tak tak isto ako u manualov motor brzdi ?
Při "ubrání" plynu auto sice brzdí motorem, ale neporovnatelně méně než u manuálu. Tím vzniká jeden z problémů na kluzké vozovce při jízdě z kopce. To lze vyřešit zařazením tzv. "volené" rychlosti, kdy nedojde k přeřazení na vyšší rychlostní stupeň, ale naopak k využití brzdné síly motoru (např. při jízdě z dlouhého kopce, při jízdě z kopce s vlekem a pod.)
Při rychlosti do cca 80km/hod není při normálním režimu řazení brzdný účinek motoru ani znát.

Napsal: stř bře 30, 2005 14:05
od goror
zaujimave ,hned by som ju bral ,a ten motor ma aky vykon kolo 75kw?

Napsal: stř bře 30, 2005 14:08
od Saša
goror píše:zaujimave ,hned by som ju bral ,a ten motor ma aky vykon kolo 75kw?
Z hlavy Ti to neřeknu :?: :!: , ale podívám se a zítra Ti tady v odpovědi dám vědět.

Napsal: stř bře 30, 2005 21:38
od petrklm
goror píše:zaujimave ,hned by som ju bral ,a ten motor ma aky vykon kolo 75kw?
2,0 má 77kW (cca 105 koníků), je to tím, že je to nízkoobrátkovej SOHC (jedna vačková hřídel, 8 ventilů...). Pro použití s automatem je to vzhledem ke spotřebě docela šikovná sestava...