Stránka 1 z 2

Teploměr

Napsal: sob bře 26, 2005 21:09
od Docent
Dotázek: Přivezl jsem si dneska ojetého Matýzka. Teploměr na něm leze nahoru velmi pomalu a tak po 20 km se dostane na první čárku, tam se drží a po vypnutí motoru vyleze o půl políčka výš. Je to normální nebo mám podezřívat vadný termostat nebo čidlo teploty?

A druhý dotázek: Nefunguje ventilátor topení, chtěl jsem nejdřív kouknout na pojistky, ale ani v knížce od Koppa, ani v originál německém manuálu jsem nenašel, na které pojistce ventilátor topení je. Máte někdo tušení?

Dík.

Napsal: sob bře 26, 2005 22:35
od Ondras
S chlazením ti neporadím, ale IMHO termostat je furt otevřený.

Ventilátor topení by měl být připojen na pojistku EF6 (20A) v motorovém prostoru.

teploměr

Napsal: pát dub 01, 2005 16:47
od vydra
Zdá se mi že dlouho trvá než se zahřeje motor.(asi 5 až 8 km)a teploměr ukazuje tak asi 60stupnu je to normální .Děkuji za odpověd

Napsal: sob dub 02, 2005 14:05
od Docent
Ondras píše:S chlazením ti neporadím, ale IMHO termostat je furt otevřený.

Ventilátor topení by měl být připojen na pojistku EF6 (20A) v motorovém prostoru.
Dík, nakonec to nebyla pojistka, ale relé. BTW ani v knížce od Koppa, ani v originál německým manuálu není o zapojení ventilátoru topení ani slůvko :( .

Napsal: ned dub 03, 2005 15:04
od shaman
Mně to taky najednou začalo blbnout, když je teplo, vyleze až ke třetí čárce, přitom předtím nikdy přes druhou nešel. Tak jsem zkoušel měnit termostat, ale nakonec se ukázalo, že je vše OK i voda má v pohodě teplotu, takže no problem. Akorát se prostě trochu pomát ten ukazatel...

Napsal: ned dub 03, 2005 15:31
od Robert
Ja koncim s rucickou asi 1mm pod druhou carkou a vic ani ranu. Jedinne jednou asi v 30 stupnich v kolone to bylo asi 3mm nad druhou carkou, jinak oukej ;)

BTW: Jedinny co, tak ze mi mizi voda, ale i v tech vedrech to stejne nevarilo, tak nevim, co s tim muze byt...naliju to az kousek pod MAX a za tyden je tam pod MIN ale nic to nedela, tak to nechavam ;)

Napsal: ned dub 03, 2005 20:37
od Docent
Robert píše: BTW: Jedinny co, tak ze mi mizi voda, ale i v tech vedrech to stejne nevarilo, tak nevim, co s tim muze byt...naliju to az kousek pod MAX a za tyden je tam pod MIN ale nic to nedela, tak to nechavam ;)
Jo, tak voda mi mizí taky (litr za týden = 600 km) a dneska jsem při výměně termostatu zjistil kam :( : do válců :cry: .

Napsal: ned dub 03, 2005 20:38
od shaman
Jestli chceš těsnění pod hlavu, mám jedno fungl nové doma..

Napsal: ned dub 03, 2005 20:49
od Robert
No, mně voda sice mizí, ale žádná pára z výfuku nebo bílý kafe v oleji nemám...je to nějaký divný :( ;)

Napsal: ned dub 03, 2005 22:13
od palikx
Kluci s tím teploměrem se občas ¨kousne¨čidlo už se nam to taky stalo.po výměně byl klid.a unik vody když to zrovna není do motoru tak koukněte na sací potrubí u 1 valce.tam je velký problem hodně matizů. a je to pouze na výměnu sacího potrubí.

Napsal: pon dub 04, 2005 06:06
od V.Brousek
já jsem ručičku teploměru nad druhou čárkou ještě neviděl,pořád se drží tak tři milemetry pod.
Pokud teče voda válců,urychleně opravit,aby se ti nestalo něco horšího,třeba ohnutí ojnice pokud by se válec naplnil nad určitou mez.Další možností úniku vody je vodní pumpa a to nemusíte ani registrovat,protože není na ni vidět.
Já dolévám tak 2 deci za sezónu a doufám že to vydrží co nejdéle.

Napsal: pon dub 04, 2005 09:12
od Docent
shaman píše:Jestli chceš těsnění pod hlavu, mám jedno fungl nové doma..
Dík za nabídku, ale musím stejně do Krče pro těsnění pod víko ventilů, probublává mi tam olej, tak to vezmu při jednom.

Napsal: pát dub 08, 2005 20:01
od Docent
palikx píše:Kluci s tím teploměrem se občas ¨kousne¨čidlo už se nam to taky stalo.po výměně byl klid.a unik vody když to zrovna není do motoru tak koukněte na sací potrubí u 1 valce.tam je velký problem hodně matizů. a je to pouze na výměnu sacího potrubí.
Pod tím sacím potrubím není žádné těsnění? To se fakt musí vyměnit celé potrubí? BTW v autodílech Krč ho nemají, aspoň v ceníku na Internetu ne.

Napsal: sob dub 09, 2005 08:49
od palikx
je tam guma,takový pásek.Ale ono jak je to potrubí plastové tak se zbortí a praskne a ta guma vypadne resp praskne taky.nové těsnění nepomůže protože není kam ho dát.Prostě pro stopro opravu se musí dát potrubí nové.cena cca 3500 bez dph.

Napsal: ned dub 10, 2005 13:29
od Docent
palikx píše:je tam guma,takový pásek.Ale ono jak je to potrubí plastové tak se zbortí a praskne a ta guma vypadne resp praskne taky.nové těsnění nepomůže protože není kam ho dát.Prostě pro stopro opravu se musí dát potrubí nové.cena cca 3500 bez dph.
Tak potrubí se nezbortilo ani neprasklo,ale to těsnění bylo v hajzlu a ještě byly olámané rantlíky, kde to těsnění drží (naprosto nechápu, jak je to možné). BTW spojit sací potrubí se záslepkou díry v bloku, to muselo napadnout naprostého blba, slušná firma by už to dávno prohlásila za konstrukční chybu a na vlastní náklady odstranila :(.