Stránka 1 z 5
Olej v převodovce
Napsal: pon bře 21, 2005 16:39
od Návštěvník
Ahoj všichni, prosím o radu jak často nebo po kolika kilometrech se davá nový olej do převodovky?
Napsal: pon bře 21, 2005 18:37
od petrm
Olej se má měnit po 45 000Km a první výměna měla být v 15 takže další v 60 000 pak ve 150 000atd. Ale jinak u nás v servisu dáváme olej plně sintetiký TITAN ATF 5000 je to sice olej do automatů ale jde použít jako trvalá náplň do matize a pak se většinou znatelně zlepší řazení
Napsal: pon bře 21, 2005 19:32
od Ondras
V Ostravě taky lejou automatový olej. Tuším že od Mobilu. Matiz II má doporučený interval výměny oleje 30.000 (asi na základě potíží s řazením Matizu I). Jednou mi vyměnili omylem už po 15.000 a bylo to znát, i když myslím, že interval 30.000 stačí. Olej a výměna stojí do 400Kč.
Napsal: pon bře 21, 2005 20:15
od Docent
Ondras píše:V Ostravě taky lejou automatový olej. Tuším že od Mobilu. Matiz II má doporučený interval výměny oleje 30.000 (asi na základě potíží s řazením Matizu I). Jednou mi vyměnili omylem už po 15.000 a bylo to znát, i když myslím, že interval 30.000 stačí. Olej a výměna stojí do 400Kč.
Podle knížky "Jak na to" z vydavatelství Kopp je první výměna po 10.000, daší po 40 (zřejmě Matiz I). Výměna oleje v motoru je podle téhle knížky po 10.000, podle webu servisu v Ostravě po 15.000. Jsem z toho zmatený jak včela v paneláku
.
Napsal: pon bře 21, 2005 20:45
od Ondras
Docent píše:Podle knížky "Jak na to" z vydavatelství Kopp je první výměna po 10.000, daší po 40 (zřejmě Matiz I). Výměna oleje v motoru je podle téhle knížky po 10.000, podle webu servisu v Ostravě po 15.000. Jsem z toho zmatený jak včela v paneláku
.
Knížka od Koppa je z pera polského autora, který vycházel patrně z doporučení polského dovzce potažmo polského výrobce. Oni mají servisní prohlídky po 10.000 km nebo roce. U nás byly výměny převodového oleje doporučeny pro Matiz I po 15.000 km a pak co 45.000 km. Pro Matiz II po 15.000 km a pak co 30.000 km
Napsal: úte bře 22, 2005 06:16
od V.Brousek
Myslím si že je skoro jedno jestli je to po 30 nebo 40 000 km,hlavně by se nemělo na oleji šetřit a dát tam ten nejkvalitnější.Potom se řazení převodových stupňů zlepší a to dost znatelně.Mrzí mě že jsem si nepoznamenal značku a typ oleje který jsem tam nalil já,ale olej byl drahý jak prase.Za to řazení chodí jak po másle.Prodejce tvrdil,že má životnost 100 000 km.
Napsal: úte bře 22, 2005 22:22
od palikx
Petrm už to tu napsal.Tento olej je pro matize doporučen od výrobce TITANU.Stojí asi 600 kč/l ale stojí za to.Další výměnu již není třeba.Resp do 200000 prý vydrží.
Napsal: stř bře 23, 2005 06:05
od V.Brousek
Ten můj 600 Kč/litr nestál,tuším že jsem tenkrát za něj zaplatil něco okolo 200 Kč/litr.
Ale je to fakt markantní rozdíl v řazení.Dříve když tam byl originál olej tak jsem musel při řazení s trojky na dvojku používat meziplyn.Nyní již nemusím,dvojka tam padá skoro sama.Ale zase na druhou stranu,jezdím dost s jinými auty a proti nim má Matíz velmi špatné řazení,jak se tu již několikrát psalo,ten můj nevyjímaje.Proti jiným vozům to pořád není ono.
Napsal: stř bře 23, 2005 06:12
od zabijec
Na
www.olejservis.cz mají TITAN ATF 3000 ZA 188kč, ale ATF5000 nemají.
Napsal: stř bře 23, 2005 06:28
od goror
a to sa preco u matizka mus menit olej v prevodovke a v esperku nie?i
Napsal: stř bře 23, 2005 20:36
od palikx
Protože matiz má v převodovce olej typu mogul pp 80 který ztrácí mmazací schopnosti rychleji.a espero převodový olej typu atf( servo olej) a je brán jako stálá nápln a maže stále dobře.Jednou za čas by se měnit asi měl ale nedá se přesně určit kdy.
Napsal: čtv bře 24, 2005 08:27
od Docent
palikx píše:Protože matiz má v převodovce olej typu mogul pp 80 který ztrácí mmazací schopnosti rychleji.a espero převodový olej typu atf( servo olej) a je brán jako stálá nápln a maže stále dobře.Jednou za čas by se měnit asi měl ale nedá se přesně určit kdy.
To bude asi trošičku blbost, ne? To jako kdybych nalil do škodovky stovky super olej, tak už ho nebudu muset nikdy měnit? Nebude to souviset spíš s konstrukcí převodovky a použitými materiály
Napsal: čtv bře 24, 2005 11:23
od Pavel2
Na drahý oleje se můžu víte co, měnim si olej sám, do převodovky kupuju v krámu obyč Madit PP80 a auto řadí normálně, léto, zima, neni tam velkej rozdíl proti prvnímu orig. oleji co byl v autě.
Napsal: čtv bře 24, 2005 12:24
od Docent
Pavel2 píše:Na drahý oleje se můžu víte co, měnim si olej sám, do převodovky kupuju v krámu obyč Madit PP80 a auto řadí normálně, léto, zima, neni tam velkej rozdíl proti prvnímu orig. oleji co byl v autě.
Hlavně aby součástky v převodovce měly na věc stejný názor
.
Napsal: čtv bře 24, 2005 14:44
od V.Brousek
Pro Pavel2:
tak to máš kliku že ti to řadí.
Já mám u svého Matíze zkušenost,že jsem chtěl také ušetřit a nalil jsem tam PP 90 za parného léta.Měl jsem to štěstí, že jsem PP 90 nemusel kupovat.Po ujetí několika km jsem onu PP 90 ihned opět vypustil,protože řazení se zhoršilo a bylo evidentní že tam tento druh oleje nepatří.Já mám tuto zkušenost s olejem PP 90 a nedoporučoval bych ho.V zimních měsících by to muselo být ještě horší.