Stránka 1 z 3

LPG

Napsal: sob lis 08, 2003 14:38
od tom
LPG

Napsal: sob lis 08, 2003 14:43
od tom
Jaký je rozdíl ve spotřebě mezi jednobodovým vstřikem a 4 bod. v servisu mi říkali,že na Nubiri 1,6 z 98 roku je stejně jedno co tam dají.
zdraví tom

Napsal: čtv lis 13, 2003 15:39
od PavelZ
Ja jsem mel Lanose 1.5 s jednobodem plynem, ted mam Nubiru Kombi s 4-bodem plynem, papirove na benzin ma ten Lanos mensi spotrebu, v realu na plyn ma Nubira asi o litr mensi spotrebu. Prevaznou cast cest najezdim po Praze, na vikend vetsinou jedu po dalnici smer Hradec Kralove a pak jeste kousek na sever. Hlavni rozdil, kdery vidim je v ruzne "hladkosti" reakce na plynovy pedal (take by mel byt rozdil v zivosti, ale to nemuzu posoudit, jsou to jine motory a jina auta). Na tom jednobodu nebyla krivka akcelerace tak plynula jako o u 4-bodu (nejezdil jsem na jednobodu LPG jen s tim svym Lanosem, ale i s Lanosem kamaradky, a s Skodovkou 120 (ta teda karbec) a Formanem, 4-bod znam jen z me Nubiry).

Napsal: sob kvě 29, 2004 08:43
od maca
Prosím o radu...moc se mi Nubira líbí a mám představu o autu z roku 1999 nebo 2000.chci se zeptat na cenové relace montáže LPG.Dá se opravdu použit jak jednobodový tak vícebodový systém vstřiku plynu nebo záleží na motoru????Byly nějaké problémy s plynem??
Co je to za systém zde popisovaný???
Znamená to tedy že se systém přepne sám na LPG po dosažení teploty 40C (dá se tato možnost nějak obejít ??)
díky za odpovědi M.

Napsal: sob kvě 29, 2004 18:44
od petrm
Je jedno jaký systém se použije ale 4 bodový je výrazně lepší s plynem bylo několik závažných problémů velice často ve srovnání s autem bez plynu na těch autech odcházejí palivové pumpy v nádrži a jednotlivé vstřiky. Systém se většinou ovládá tlačítkem na přístrojovce kdy se startuje na benzín a po dosažení určitých otáček motoru se automaticky přepne na plyn nebo lze manuálně zapnout plyn a nebo benzín.

Napsal: sob kvě 29, 2004 20:55
od maca
No fajn...a o kolik je ten čtyřbod. systém dražší??Resp. kolik za něj chtěj??
sám ještě mám Fiata Tipo s podtlak. systémem BRC,¨takže o těchto vyspělejších systémech nic moc nevím,ale tuším snad že před přepnutím na plyn (autonatickém) musí být teplota vody 40C. A startovat se musí na benzín. Je snad potom jedno,kdy to ručně přepnu na plyn???

díky za odpovědi.M.

Napsal: sob kvě 29, 2004 22:31
od petrm
Ceny a další podrobnosti ti rádi řeknou http://www.neptun-harfa.cz/ nebo skus najít na internetu mělo by tu být stejné diskusní fórum jako je tohle ale věnované jen plynovým autům ale nemůžu ho nikde objevit jinak přepnutí je pouze na tobě když chceš dřív než elektronika

Napsal: stř čer 02, 2004 17:24
od PavelZ
Rozdil v cene je asi 7-10 tis. korun. Problem jednobodu je v tom, ze kdyz neni dobre serizeny, strili do sani a pokud ma auto plastove sani, tak to muze nadelat peknou paseku. Dalsi rozdil je v nizsi spotrebe a vyssim vykonu 4-bodu. Takze pokud clovek hodne najezdi, muze na 4-bodu usetrit. Zatim mam zkusenost, ze spotreba je o neco malo prez litr nizsi, to neni moc, ale prece jen pri ujeti hodne kilometru uz se to projevi. Ja osobne nejvic pozoruju to, ze kdyz sem pridal plyn na jednobodu, tak akceleracni krivka nebyla hladka, to uz ted neplati, 4-bod akceleruje o poznani lip.

Napsal: stř čer 02, 2004 17:33
od PavelZ
A jeste k tomu ovladani, to prepnuti v urcitych otackach platilo u meho predchoziho systemu, 1-bodu, ted na sekvencim 4-bodu to prepina kdykoliv, kdyz plyn dosahne nastaveny teploty.

Napsal: úte črc 06, 2004 22:47
od Akri
petrm píše:Ceny a další podrobnosti ti rádi řeknou http://www.neptun-harfa.cz/ nebo skus najít na internetu mělo by tu být stejné diskusní fórum jako je tohle ale věnované jen plynovým autům ale nemůžu ho nikde objevit jinak přepnutí je pouze na tobě když chceš dřív než elektronika
Mně to na lanosu při startu nepustí ručně dát plyn, i když ho dám, startuju vždy na benzin a pak se to samo přepne na plyn, obejit to nelze.

Napsal: sob črc 10, 2004 15:09
od petrm
Akri záleží na systému co tam máš zamontovanej já se setkal většinou s tím že to lze a tak když odejde benzínová pumpa tak se dá i když špatně natočit auto i na plyn ;)

Napsal: pon črc 12, 2004 08:48
od PavelZ
Presne tak, zalezi na druhu prestavby, driv to slo prepnout kdykoliv, ale ja mam ted v Nubire system, kterej se jmenuje snad SGI, a ten uz mi dovoli prenout na plyn, jen kdyz ma voda vic nez nejakou minimalni nastavenou teplotu. Uz tam neni kolibka, jako sem mel driv, ale mikrospinac a na benzin muzu prepnout kdykoliv, na plyn jen kdyz mi to ridici pocitac plynu dovoli.

Napsal: pon črc 12, 2004 13:30
od Franta
Tak jsem se zdravě nasral na ceny benzínu, a nechal jsem NUBIRU 1.6 16V překopat na plyn. Je to sice LOVTEC s toroidní nádrží místo rezevy.
Musel se přidat imitátor vstřiků odpojení se nelíbylo řídící jednotce motoru.
Celá ta předělávka prišla na 23000Kč včetně plné nádrže LPG a samozřejmě DPH. Zatím to šlape bez problémů, po 1000km mám jít na seřízení tak jsem zvědavej kolikrát to řachne.

Zdraví Franta

Napsal: stř zář 15, 2004 22:18
od Franta
Tak už mám nalítáno 5000 km na LPG - skušenosti jsou takové, že občas to střelí do sání - možná příčina je odcházející lamda sonda - občas nedává napětí. Mám ji objednanou, ale ne a ne to poslat. Jinak dnes jsem se vracel domů a po nastartování jsem slyšel takové ostré lupání od motoru - doufám, že to bude prošlehnutý zapalovací kabel. Poradí někdo jaký kabely mám koupit ? (Orig či jiné)

Díky Franta

Napsal: stř zář 15, 2004 22:48
od PavelZ
Podle mych zkusenosti s Lanosem jednobod proste do sani obcas streli at clovek dela co dela. Poskozeni saciho potrubi by ale mela zabranit protizaslehova klapka.