Stránka 1 z 1

technická kontrola vozidla

Napsal: čtv bře 25, 2021 21:00
od dominic7
ahojte, potreboval by som poradiť. Bol som na technickej kontrole s mojim chevroletom cruze combi 1.8.
Keď mi robil technickú, tak pri predných brzdách mi vravel, že ľavé koleso brzí viac ako pravé.
Potom tam ukazovalo hodnotu.
Toto by som potreboval vysvetliť. Keď zabrzdil, hodnota tam bola vyššia, cca okolo 40, ale mala by byť pod 30. Potom keď brzdil znovu, tak hodnota bola 29.
Viete mi to niekto vysvetliť, ako to je.

ďakujem za rady

Re: technická kontrola vozidla

Napsal: sob bře 27, 2021 21:41
od conpet
Souměrnost brzdového účinku na nápravě - rozdíl nesmí být větší než 30% . Možná už je to dnes méně , prostě kola na nápravě musí brzdit stejnou intenzitou.

Re: technická kontrola vozidla

Napsal: pon bře 29, 2021 12:32
od Slam
Je to stále těch 30%, před měsícem mě na to taky vyrazili (u mě vzadu, a to jsem měl nové brzdové potrubí, kotouče, pístky atd.):

Obrázek

Doporučuji najít si servis, co ty válce na měření brzd mají, jinak to budou dělat naslepo a nemusí to být pak po opravě o moc lepší. :oops:

PS: Jinak při jízdě i brzdění jsem si vůbec ničeho nevšiml, rozhodně se auto nikam nevychylovalo ani nebrzdilo hůř než kdykoliv předtím... :roll:

Re: technická kontrola vozidla

Napsal: pon bře 29, 2021 21:12
od Hobol
Těch vlivů tam může být víc. Zarezlý pístek, nebo zarezlý nebo jinak drhnoucí vedení plavoucího třenu. Nějaký problém v hlavním válci nebo ABS. Drhnoucí nebo špatně opotřebený destičky. Někdy to může být neusazený brzdy po výměně nebo oprava pouze jedné strany. Nebo zamaštěný kotouče po uniku brzdový kapaliny nebo maziva z ložisek. Poškozený brzdový kotouče.