Stránka 1 z 1

Zanesený filtr pevných částic

Napsal: sob zář 05, 2020 08:27
od Domak
Zdravím všechny nemáte někdo zkušenosti s čištěním filtru pevných částic ? Mám 2,2 diesel z roku 2012, najeto 152000,- několikrát se mi rozsvítila kontrolka regenerace filtru a vždycky pak zhasla, ve čtvrtek zhasla ale rozsvítila se mi kontrolka motoru na levé straně přístrojovky a pak kontrolka poruchy motoru na pravé straně přístrojovky. Diagnostika mi načetla že je zanesený filtr pevných částic. Domluvil jsem se se svým mechanikem že filtr vyndá a nechá vyčistit.
Budu rád když mi někdo napíše nejaké zkušenosti, já pak dám vědět jak to dopadlo.
Petr

Re: Zanesený filtr pevných částic

Napsal: sob zář 12, 2020 18:17
od Mefisto
Koupil jsem novy

Re: Zanesený filtr pevných částic

Napsal: sob zář 19, 2020 08:18
od Domak
Tak jsem filtr nechal vyčistit, stálo to 6300 a za odpoledne bylo hotovo. Dostal jsem k tomu záruku na 100.000 km a protokoly z diagnostiky a měření tlaku ve filtru pře vyčištěním a po vyčištění. Za necelý týden a ujetých asi 300 km se zase rozsvítila kontrolka že se dělá regenerace fitru a už nezhasla i když jsem jel dlouho po dálnici a v otáčkách nad 2000. Tak jsem zajel do servisu kde dělali čištění a ti zjistili diagnostikou že je vadná váha vzduchu a čidlo teploty spalin. Protože mám svého mechanika přes ulici tak jsem mu auto dal a ten si udělal podrobnou diagnostiku a žádnou chybu nezjistil ani když s autem jezdil celé dopoledne v různých režimech - město, dálnice. Tak jsme zatím žádná čidla neměnili a čekám jestli se závada zase projeví. Zatím jsem za výměnu čidel ušetřil cca 10.000,-. Tak uvidím.

Domák

Re: Zanesený filtr pevných částic

Napsal: sob zář 19, 2020 12:30
od Mefisto
Tak kdyz filtr se da sehnat za castku neco pres 9000, tak jsem cisteni neresil. Navic ohlasy na cisteni nebyly 100%pozitivni,nekteri na technicke, co to ted domrvili neprosli. Kokoti zprisnili limit pod hodnoty uvedene v TP

Re: Zanesený filtr pevných částic

Napsal: sob zář 19, 2020 17:44
od JardaB
Jo ... za tu cenu je to fake DPF fitr nejspíše z Polska. Katalyzátor v tom není (neobsahuje to platinu), žádné saze se v tom proto nevypálí a ucpané to bude po pár km a následovat bude bludné kolečko.

Nechápu odpor k origo DPF !!! Nevím jestli jsou řidiči nemocní na hlavu nebo neumí počítat :-). V nákladech je to za hubičku srovnatelnou s STK, výměnou pneu, výměnou oleje.

Odhadné náklady:
Náklady na pneu na km ... 12 tis/40 tis.km = 30 hal/km
STK při nájezdu 10 tisíc ... 2.000/20 tis.km = 50 hal/ km
Olej 3000/10.000 = 30 hal/km
DPF 80.tisíc na 200 tis.km = 40 hal/km

Re: Zanesený filtr pevných částic

Napsal: pon zář 21, 2020 16:58
od Mefisto
Tak jsi nas pobavil, mas tam jeste neco srandovniho?

Re: Zanesený filtr pevných částic

Napsal: pon říj 26, 2020 16:55
od larry
Já jsem nechával jeden filtr čistit. Nakonec se ale zjistilo, že cosi v něm už je nepoužitelné, takže hotové zaplacené čištění nemělo smys. Dal se do auta nějaký filtr za asui 15 tisíc, který rozhodně fungoval, alespoň co do smysl filtrování toho sajrajtu, který filtrovat má. Polský nebyl.

Odpor k originálu jsou ty ceny kolem 75 tisíc. Nevím, pro si GM drží ty ceny tak vysoko :roll: Jistě, dlouhodobý náklad je jedna věc, ale dát ihned 80 tisíc za díl u stejně cenného (někdy 2x cennějšího) auta? Na dvoustech tisících nám teď zřejmě praskl DPF a občas pouští kouř a částice. Potřebuju vymyslet, co s tím, komu to kam dát, jaký filtr je osvědčený. Poraďte, prosím, klidně do soukromé zprávy. Díky.

Re: Zanesený filtr pevných částic

Napsal: čtv lis 28, 2024 22:14
od Vitakr
Také jsem měl problém s DPF. Pokud sáhnete do koncovky výfuku a máte černý prst, nezbývá než vyměnit DPF, žádné čistění nepomůže. U verze 2,2 l je v tělese DPF jak katalyzátor, kde se spálí větší část sazí, tak i vlastní filtr DPF. To je v podstatě jemné keramické síto, kde se zachytí zbytek sazí. Na začátku a konci filtru DPF se měří rozdíl tlaku plynů tzv. diferenciálním snímačem tlaku. Když dojde k zaplnění DPF sazemi, spustí se automaticky na základě signálu z diferenciálního snímače tlaku regenerační program - do válců se vstřikuje nadbytečné palivo, které následně v DPF shoří. Tím v něm stoupne teplota a usazené saze se spálí. Saze se přemění na popel, který je sice propustnější než saze, ale v DPF zůstává, takže se postupně DPF popelem ucpává, až je ho nutné po nějakém čase vyměnit.
Z výše uvedeného vyplývá, že o regeneraci rozhoduje signál z diferenciálního snímače tlaku. Ten by měl být nejlépe originál GM. Dáte tam nějaký šmejd za 500 Kč a zničíte DPF. Před výměnou DPF ho určitě zkontrolovat, na diagnostice musí ukazovat rozdíl tlaků. Po instalaci DPF je nutné použít program v diagnostice pro výměnu DPF.
Pokud se z výfuku kouří, je filtr DPF proražen a nemá cenu se snažit o nějakou regeneraci. Nevím, jak fungují kontrolky na přístrojové desce, mě se žádná pří automatické regeneraci nerozsvěcuje. Cítím jen smrad spalin, nejspíš s tím souvisí i chod ventilátoru sahary.

Re: Zanesený filtr pevných částic

Napsal: čtv lis 28, 2024 22:26
od Vitakr
Ještě jedna rada - pozor při instalaci DPF! Koupil jsem DPF Ernst za 24 tis. Kč, měl trochu jiný tvar, než originál, takže třmen, který ho přidržuje ho trochu přimáčkl. Chvíli to fungovalo, po další demontáži (výměně turbodmychadla) začal propouštět - nejspíš se vydrolila těsnící hmota kolem pláště.
Teď tam mám Bosal asi za 12 tis. a zatím funguje. Ten třmen jsem tam už raději nedával.