Vypadávají válce, chcípá motor, někdy ani nestartuje
Napsal: sob črc 04, 2020 22:53
Mám druhým rokem Daewoo Matiz 0.8, najeto jen 40 000 km, r.v. 2000, druhý majitel, úplně základní výbava.
Minulé léto se mi poprvé stalo že najednou začal vypadávat jeden válec, chvílemi i druhý a Matiz začal chcípat. Poté půl roku v pohodě, ale pak to na začátku zimy přišlo na novo a nedaří se mi to vyřešit. Někdy vůbec nenastartuje, jindy ano, ale pak zase začne vypadávat válec a auto cuká. Když je na místě, tak z výfuku občas vyplivne nějaké saze.
Zkoušel jsem jiné svíčky a zapalovací kabely. Měnil jsem víčko rozdělovače a palec, což trochu pomohlo, ale po pár km to stejné. Ani vyčištění nepomůže. Taky jsem měnil zapalovací cívku, ale žádné zlepšení.
Když jsem to dával na opravu borcovi, tak mi to vrátil že neví co tomu je. V servise vyměnili svíčky a kabely (ty dosavadní tam byly půl roku), pak to cca 200 km jelo normálně, ale pak zase to stejné.
Diagnostika (vyblikávaná spojením 2 pinů v OBD) nic nehlásí (resp. hlásí jen chybu 1500 - což jsem vyčetl že tomu chybí klimatizace, která ve vybavě vůbec není). Jen mi přijde divné že jsem nikdy neviděl zapnutý ventilátor na radiátoru chlazení, jede jen když zkratuji relé.
Chladicí kapalina se držela vždy na minimální úrovni (i když jsem dolil víc, tak se ztratila, ale hladina zůstávala stabilní). Nyní už uniká i pod minimální hranici, tak to považuji za problém, ale nevím jestli to souvisí - problémy s vypadáváním válců začaly před tím.
Jezdilo se s ním minulý rok na rozbité lesní cestě, dost bláta atp. (zásobování tábora). Letos párkrát také, pak začal zase zlobit.
Poradil by někdo co by tomu mohlo být? Případně kde by to byl někdo schopný v Brně, nebo Jihomoravském kraji opravit? Jsem už z toho celkem zoufalý.
Minulé léto se mi poprvé stalo že najednou začal vypadávat jeden válec, chvílemi i druhý a Matiz začal chcípat. Poté půl roku v pohodě, ale pak to na začátku zimy přišlo na novo a nedaří se mi to vyřešit. Někdy vůbec nenastartuje, jindy ano, ale pak zase začne vypadávat válec a auto cuká. Když je na místě, tak z výfuku občas vyplivne nějaké saze.
Zkoušel jsem jiné svíčky a zapalovací kabely. Měnil jsem víčko rozdělovače a palec, což trochu pomohlo, ale po pár km to stejné. Ani vyčištění nepomůže. Taky jsem měnil zapalovací cívku, ale žádné zlepšení.
Když jsem to dával na opravu borcovi, tak mi to vrátil že neví co tomu je. V servise vyměnili svíčky a kabely (ty dosavadní tam byly půl roku), pak to cca 200 km jelo normálně, ale pak zase to stejné.
Diagnostika (vyblikávaná spojením 2 pinů v OBD) nic nehlásí (resp. hlásí jen chybu 1500 - což jsem vyčetl že tomu chybí klimatizace, která ve vybavě vůbec není). Jen mi přijde divné že jsem nikdy neviděl zapnutý ventilátor na radiátoru chlazení, jede jen když zkratuji relé.
Chladicí kapalina se držela vždy na minimální úrovni (i když jsem dolil víc, tak se ztratila, ale hladina zůstávala stabilní). Nyní už uniká i pod minimální hranici, tak to považuji za problém, ale nevím jestli to souvisí - problémy s vypadáváním válců začaly před tím.
Jezdilo se s ním minulý rok na rozbité lesní cestě, dost bláta atp. (zásobování tábora). Letos párkrát také, pak začal zase zlobit.
Poradil by někdo co by tomu mohlo být? Případně kde by to byl někdo schopný v Brně, nebo Jihomoravském kraji opravit? Jsem už z toho celkem zoufalý.