P0263 + porucha automatické převodovky
Napsal: pát led 10, 2020 21:30
Vážení přátelé,.
poprosil bych vás o jakoukoli radu, tedy kromě "zahoď to". Mám Captivu 2012, 2.2, 4x4 automat a loni na jaře z ničho nic, kontrolka MIL a nouzový režim. žádná rána, škubání, nic. Diagnostika s výsledkem P0263. Dle prvního servisu nutná výměna vstrikovače prvniho válce. Za 21 tisic za kus se mi do toho nechtělo, takže druhý servis. Repase jednoho vstřikovače, jelikož na stolici začal kapat, a vyčistění ostatních. Nepomohlo. Diagnostika řídící jednotky, poškozená. Chyba se objevovala hned po otočení klíče, nemuselo být nastartováno. Tedy objednání a naprogramování nové jednotky. Problém vyřešen, ale bohužel jen na necelý rok.
Po ujetí cca.25 tisíc km se problém cestou v Německu objevil znovu. Následovalo ujetí cca. 700km v nouzovém ražimu. Cestou se začalo při volnoběhu občas ozývat cvakání, možná z hydroměniče. Navíc se dvoudenním stání stalo, že Captiva při rozjezdu zhasla, přesně řečeno dokud auto stálo v režimu D tak vše v pořádku, ale zhasla po uvolnění brzdy.
Opět tedy druhý servis kde byla záruka. Opět kontrola vstřikovačů na stolici, všechny v pořádku. Následovala reklamace řídící jednotky. Objednána a naprogramována nová jednotka, ale sdělena informace, že ji poškodila elektroinstalace auta a je tedy bez záruky.
Nyní se auto chová tak, že nastartovat jde, žádná chyba se neobjevuje, ale jakmile se zařadí D nebo R a pustí se brzda, chyba se opakuje, opět P0263, která ale s převodovkou nijak nesouvisí, a motor zhasne. Bohužel se nezapisuje žádná chyba převodovky, což je divné. A ač jde chyba smazat, v 8 případech z 10ti je to stejné. Když se toto náhodou nestane, auto jede úplně normálně.
Uměl by mi prosím někdo poradit, jaký další postup zvolit, na co se zaměřit, případně kde sehnat náhradní díly? Mechanik sází na kabelový svazek, ale za těch pět měsíců těch teorií už bylo moc, tak prosím o pomoc zde.
poprosil bych vás o jakoukoli radu, tedy kromě "zahoď to". Mám Captivu 2012, 2.2, 4x4 automat a loni na jaře z ničho nic, kontrolka MIL a nouzový režim. žádná rána, škubání, nic. Diagnostika s výsledkem P0263. Dle prvního servisu nutná výměna vstrikovače prvniho válce. Za 21 tisic za kus se mi do toho nechtělo, takže druhý servis. Repase jednoho vstřikovače, jelikož na stolici začal kapat, a vyčistění ostatních. Nepomohlo. Diagnostika řídící jednotky, poškozená. Chyba se objevovala hned po otočení klíče, nemuselo být nastartováno. Tedy objednání a naprogramování nové jednotky. Problém vyřešen, ale bohužel jen na necelý rok.
Po ujetí cca.25 tisíc km se problém cestou v Německu objevil znovu. Následovalo ujetí cca. 700km v nouzovém ražimu. Cestou se začalo při volnoběhu občas ozývat cvakání, možná z hydroměniče. Navíc se dvoudenním stání stalo, že Captiva při rozjezdu zhasla, přesně řečeno dokud auto stálo v režimu D tak vše v pořádku, ale zhasla po uvolnění brzdy.
Opět tedy druhý servis kde byla záruka. Opět kontrola vstřikovačů na stolici, všechny v pořádku. Následovala reklamace řídící jednotky. Objednána a naprogramována nová jednotka, ale sdělena informace, že ji poškodila elektroinstalace auta a je tedy bez záruky.
Nyní se auto chová tak, že nastartovat jde, žádná chyba se neobjevuje, ale jakmile se zařadí D nebo R a pustí se brzda, chyba se opakuje, opět P0263, která ale s převodovkou nijak nesouvisí, a motor zhasne. Bohužel se nezapisuje žádná chyba převodovky, což je divné. A ač jde chyba smazat, v 8 případech z 10ti je to stejné. Když se toto náhodou nestane, auto jede úplně normálně.
Uměl by mi prosím někdo poradit, jaký další postup zvolit, na co se zaměřit, případně kde sehnat náhradní díly? Mechanik sází na kabelový svazek, ale za těch pět měsíců těch teorií už bylo moc, tak prosím o pomoc zde.