tak uz prisiel rad aj na mna (po 8-mich rokoch), odislo mi tesnenie pod sacim potrubim, resp. rozozrana je aj cast samotneho plastu. Vcera sa to prejavilo tak, ze auto prestalo kurit (zmizla voda z chlad. sustavy) a rozbehol sa ventilator chladica. Senzor teploty chlad. kvap. paradoxne ukazoval dobre....
...no ale problem- rano kukam, voda z expanzky nikde. Dolejem a kukam pod auto, vyteka dakde. Pozrem do motora poriadne a saham rukou - voda samovolne vyteka cicerkom spod sacieho potrubia (prave ta kritcka cast, co zaslepuje dieru z bloku motora). Prstami som nahmatal dokonca kusok tesnenia, ako tam visi vzadu.
Otazka 1 - tieklo to niekomu z vas az tak silno, ze by vytiekol cely obsah expanzky (pri nespustenom motore) cca za 3 minuty?
Otazka 2 - kolko cca stoji nove sacie potrubie + tesnenie pod sacie potrubie? V niektorej diskusii som sa docital, ze to sacie potrubie stalo az 5600 ceskych !?
Rozmyslam, ze to vyriesim ako urobili Rado s JRD-m ak ste videli fotky. Tak jak to je cele namontovane len odkrutim 2 skrutky zozadu, a platkom z pilky na zelezo odrezem ten kus, co zaslepuje tu dieru z bolku motora. Miesto toho tam dam hrubsi kus gumy a kovovu krytku z hrubsieho plechu... Doplnok - pozeral som aj vodne cerpadlo a ostatne casti zo zadu motora - vsetko suche, pri nastartovanom motore cerpadlo pekne pumpuje zbytky vody, rozvodak suchy, hadice suche.
No mne to tieklo dost.Vymenil som tesnenie za 150sk a drzi.Len ten plast je zdeformovany a ked vytocim auto zacne to slzit.Preberali sme to ze by sa to dalo urezat a zablendovat a dokonca to niekto tak ma.
Ano, Rado to tak ma, co ribili taku vecsiu akciu s JRD-m. Vtedy bola k dispozicii aj kopa fotiek z opravy. Prave som s nimi komunikoval a ako tesniaci matros pouzili klingerit, a samotna plechova zaslepka by mala byt aspon 3mm hruba. Potom je to dobre este dokola nabryzgat silikonom, a ja dam este aj dvojzlozkovu pastu dokola, co sa pouziva na vyfuky. Stoji len par korun a do 10 min je tvrda jak stolverk.
podarilo sa hlavne vdaka tebe a JRD-mu (fotos a infoz). Keby som sa nedozvedel, ze ste tam dali klingerit, asi by som tam dal iba hrubsiu gumu, a ta by sa urcite od motora prepalila.... Klingerit som kupil inak 2mm hruby a dal som dve vrstvy na seba, aby bol ten spoj "elastickejsi". Na to som dal este hlinnikovy plech cca 1mm a na to tvrdy plech cca 1,5mm.
Inak oplati sa to urobit podla mna kazdemu, kto ma Matizka uz tych 6 al. viac rokov....ta robota (odrezanie stareho kusu, vyrezanie noveho a vystrihnutie tesneni...) je tak na 2 hodinky roboty aj s dvoma cigami.....a aspon je istota.
Rado - este 1 vec - na tu urezanu cast sacieho potrubia, tu ste nechali len tak, alebo ste to aj nejako blendovali dacim? Podla obrazku (este ked bola hlava valcov dole, ale sacie potrubie uz namontovane) to vyzera, ze ste tam nedavali nic...
nic sme tam nedavali....pod sacie potrubie prislo iba nove tesnenie a to bolo vsetko.
Inac tiez mam ten nazor ze skor ci neskor tento problem postihne vacsinu Matizkov.
ved prave preto, ze sa nam nechcelo davat dole cele sacie potrubie, sme ten koniec len urezali platkom pilky na zelezo
Je to otrocina sa tam dostat (aj ked nie nemozna), ale asi by sa musela zhodit klapka, EGR, mozno aj cely rozdelovac, z druhej strany vyhodit nadobku benz vyparov...
Takto to urezali a upchali JRD s Radom, ale to mali celu hlavu valcov vonku. Ja som sa odvazil to urobit priamo na motore, a zadarilo sa.
Asi by bolo dobre zohnat nastrckovy kluc na tie zadne (a hlavne spodne) sroby sacieho potrubia. Myslim ze EGR ventil bude musiet ist tiez von, lebo ciastocne prekryva koniec sacieho potrubia. Vrchne sroby az taky problem nebudu a mozno na zhodenie celeho sacieho postaci:
- demontovat EGR
- demontovat listu vstrekov
Co je vyhoda je aspon to, ze dolne sroby sacieho potrubia su kolmo nad hornymi, tak aspon opticky clovek vie, kam ma strkat kluc.
Ale ja by som to riesil fakt iba tym urezanim, ako na fotkach. Je to za chvilu hotove, a z klingeritu si vystrihnes 1 ci 2 tesnenia dost rychlo. Ja som pouzil 2 tesnenia na seba, a drzalo to dobre.
Ja som tu nadobku len vydvihol z drziaka a niekde oprel kusok bokom. Platkom na zelezo sa tam da potom "pekne" dostat, len pri rezani mala pilka kratky zaber, lebo dole som narazal na kov, takze som sa dost "napidlikal"
Ale ide to pekne, ten plast sacieho je navyse vnutri duty. Vytieklo este trochu chladiacej odtial, ale nie vela.
Toto inak fakt nevyriesili - ked tu dieru nezaslepovali priamo v ramci bloku motora, mohli to sacie fakt aspon oddelit...
Nuz, chceli setrit naklady no...