Stránka 1 z 5

Zase žárovky, možná jsem na stopě

Napsal: čtv bře 03, 2005 19:31
od Krtek
Asi znáte moje problémy s žárovkama na mym jinak bezporuchovym autě. Pro upřesnění minulej tejden jsem měnil 15. (slovy patnáctou !!!) žárovku v předních světlech. Většinou praskaj potkávačky, občas obrysovky. Jiná žárovka mi zatim neodešla. A nedavno jsem si všimnul zajímavý věci. Musel jsem ráno po pár ujetejch km dolejt vodu do ostřikovačů (světla byly v pohodě) a najednou z ničeho nic se mi jakoby rozsvítily znatelně víc. Asi tak o 20-30 % jasnější světlo. Tak víc sleduju, jak mi to svítí a už jsem to zpozoroval asi 3x ale dost nepravidelně. A nikdy tam, kde bych moh multimetrem změřit napětí. Tušíte někdo, kde může bejt problém ? Chci na to upozornit při příští servisce a pochybuju, že to udělá zrovny, když tam přijedu. Dík za nápady.

Napsal: čtv bře 03, 2005 20:45
od petrm
To by mohl dělat regulátor napětí v alternátoru tohle by nic jiného nemělo způsobovat . Děje se to že se ti zvýší napětí a první a nejměně chráněné proti přepětí jsou právě žárovky a proto odejdou jako první :roll:

Napsal: pát bře 04, 2005 13:26
od PavelZ
Zkusil bych nejakou dobu jezdit s multimetrem pripojenym treba do zapalovace, pak by to melo byt videt.

Napsal: pát bře 04, 2005 17:15
od petrm
To je dobrej nápad je potřeba neustále sledovat napětí a když bude chvílema velké tak je problém v regulátoru

Napsal: sob bře 05, 2005 11:40
od Krtek
Už mam objednaný udělátko do zapalovače. Oranž ledka = míň než 14V, zelen LEDka = 14-15V a červená LEDka = víc jak 15V. Tak uvidim až to přijde.

Napsal: ned bře 06, 2005 20:37
od palikx
To by mělo stačit jen jestli ty napěťové výkyvy nejsou jen krátkodobé,ale časté.uvidíš.

Napsal: stř bře 23, 2005 22:06
od Krtek
Včetra jsem kupoval svojí 17. H7ku žárovku. Tak nějak jsem podebatoval s prodavačem o kvalitě žárovek a vypadla z něj zajímavá myšlenka. Prej když u novejch aut odejde žárovka tak do druhýho světla pustí větší napětí aby to líp svítilo kvůli bezpečnosti. Proto pak taky ty druhý žárovky brzo odcházej, když se jezdí jenom s jednou. Je sice fakt že já nepoznam na svícení když mi jedna odejde (Nubira svítí parádně i na jedinou potkávačku) ale nevěřim tomu. Co vy na to ? Podle mně blbost.

Napsal: stř bře 23, 2005 22:14
od Habron
Tak možná u BMW M3, ale u Daewa asi těžko.

Na svojí Nexii taky poznám, že mi svítí jen jedna potkávačka, až když zajedu do garáže a svítím proti zdi.

Napsal: stř bře 23, 2005 22:24
od palikx
Samozrejmě že je to blbost. Ještě vydrž na ten měřak a pak se snad uvidí.

Napsal: stř bře 23, 2005 22:39
od Habron
Krátkej pulz nezničí žárovku.

Kdysi dávno se jako stabilizátory používaly právě žárovky, protože tomu vláknu trvá poměrně dlouho, než se nažhaví a proto vychytá rychlé změny.
Pokud je zničení žárovky způsobeno přepětím, tak to musíš odchytit pomocí měřáku, protože to tam bude delší dobu. Vytáhni si ten indikátor tak, abys na něj dobře viděl a uvidíš ;)

Napsal: pon bře 28, 2005 10:55
od Richard
Krtek píše:Včetra jsem kupoval svojí 17. H7ku žárovku. Tak nějak jsem podebatoval s prodavačem o kvalitě žárovek a vypadla z něj zajímavá myšlenka. Prej když u novejch aut odejde žárovka tak do druhýho světla pustí větší napětí aby to líp svítilo kvůli bezpečnosti. Proto pak taky ty druhý žárovky brzo odcházej, když se jezdí jenom s jednou. Je sice fakt že já nepoznam na svícení když mi jedna odejde (Nubira svítí parádně i na jedinou potkávačku) ale nevěřim tomu. Co vy na to ? Podle mně blbost.
Já bych tomu nevěřil!! Kde by auto vyšší napětí vzalo???? :idea: Jedině může blbnout regulátor. :!:

Napsal: pon bře 28, 2005 11:32
od Krtek
Tak bych řek že blbne asi ten regulátor, nebo spíš neblbne ale je blbě nastavenej. Dal jsem si do auta 3diodovej měřák. Žlutá svítí pod 12V, zelená 12-14,5V a červená nad 14,5V. Je to zkalibrovaný na regulovatelnym zdroji. Celej víkend jsem to testoval. Po nastartování a volnoběhu svítí zelená. Stačí tuknout na plyn a je tam červerná (14,5+). Když mam zaplý rádio a svítim potkávačkama tak stačí 1500ot a napětí je nad 14,5V travale. Když jsem zkoušel co všechno musim zapnout abych dostal nepětí pod 14,5V tak musí bejt vyhřejvání zadního okna a alespoň jedny mlhovky. Taky blinkry způsoběj zakolísání napětí. Odhaduju že na volnoběh mam napětí tak 14,4V. Takže otázka zní: dá se nějak nastavit na alternátoru, jaký chci výstupní napětí ?
Chvála bohu za letní čas, ušetřím 200 kč měsíčně.

Napsal: pon bře 28, 2005 11:50
od ]Rebro[
Ja mam teplomer, ktory zaroven ukazuje u aktualne napatie. A ked idem i so svetlami, tak je tam hodnota 14,2V. Jo a je to na Nexii.

Napsal: pon bře 28, 2005 21:19
od palikx
Pro krtka nejde nastavit výstup napětí.Pouze výměna regulátoru.Ale jestli máš možnost pujčit si někde digi měřák tak to změříš i na místě.V motoru si přidáš plyn a bude to jasné.

Napsal: pon bře 28, 2005 21:30
od Krtek
Digi měřákem jsem to už měřil dávno. 14,5V at mam zaplý cokoliv na volnoběh, jakmile přidam nad 1500ot, drží to trvale 14,7V. Asi ještě rok a půl počkam až projde záruka a švihnu na světla diody