Espero a měření emisí
Napsal: čtv srp 30, 2018 16:21
Po dvou letech moje Espero úspěšně absolvovalo STK a emisní kontrolu.
STK předcházela nezbytná příprava (mj. komplet nové brzdy vzadu vč. prasátek a trubiček), nové zadní pružiny a vybroušení, tmelení a přelakování prahů a dalších kritických míst na dveřích, blatnících a podbězích.
Použil jsem dvousložkovou epoxidovou barvu, u prahů a spodků dveří i navrch (černou), jinde jen jako základ (přestříkáno modrou metal storm ve spreji). Jsem hodně zvědavý na trvanlivost aneb za jak dlouho se rez začne znovu klubat..?
STK proběhla až nečekaně hladce, technik zaregistroval nové brzdové trubky a pružiny, upozornil mně na lehce načnutý spodní čep na levém kole, vyzkoušel brzdy, světla a šel od toho. LZ pneu sjetou z vnitřní strany, se kterou mi bylo doporučováno na STK nelézt, vůbec neřešil.
Samostatnou kapitolou bylo měření emisí. Od předchozí kontroly se změnilo to, že je nezbytné připojit se k diagnostické zásuvce, pokud v autě je.
Protože mám LPG, musel jsem nejdřív vyloučit STK, které nedělají Elpigaz. Stále zbývalo dost SME na výběr. V tomto pořadí jsem je navštívil s těmito výsledky:
1. Bylany: Technik se mne zeptal na typ a rok výroby auta, odešel do dílny, vrátil se, řekl, že mi to není schopen připojit, že to ještě prověří, odešel, vrátil se a řekl, že fakt ne. Já: údiv, odjezd.
2. Vlčnov: Technik odvíčkoval krytku u diag. zásuvky, odešel, vrátil se se slovy, že si myslel, že na Espero diagnostiku má, ale že ta zásuvka na mém autě vypadá jinak než očekával.. Já: lehká nasranost, odjezd.
Dalším dvěma návštěvám předcházelo ověření, zda mají adekvátní diagnostiku a kabel.
3. Havlíčkův Brod - Baštinov: Technik hravě našel správný kabel, načež ani napodvacáté se nepodařilo diagnostice navázat komunikaci s jednotkou v autě. Technik po neúspěchu s Esperem zkoušel spojení i s jinými modely s motorem 1.8, což nikam nevedlo (neuměl jsem si představit, jak by také mohlo).. Já: nic, protože jsem ani nic nečekal.. odjezd.
4. Havlíčkův Brod - u Shellky: Technik po vyslechnutí mojí story řekl, že to zkusíme. Po najetí do haly řekl "jé, já tady ten kabel nemůžu najít!.... aha, tady je!" já: "omg .. uffff". Následně připojil kabel k zásuvce, komunikace na první dobrou, ECU nula závad, hodnoty emisí OK. ( Důležité: mají diagnostiku TEXA!! ) Já:
Protože sem-tam ještě nějaké Espero zahlédnu, možná bude moje anabáze pro někoho poučná, kam nemá smysl jezdit s Esperem na emise, tady kolem Chrudimi a Havl. Brodu. Pochopitelně bez LPG máte výběr širší.
STK předcházela nezbytná příprava (mj. komplet nové brzdy vzadu vč. prasátek a trubiček), nové zadní pružiny a vybroušení, tmelení a přelakování prahů a dalších kritických míst na dveřích, blatnících a podbězích.
Použil jsem dvousložkovou epoxidovou barvu, u prahů a spodků dveří i navrch (černou), jinde jen jako základ (přestříkáno modrou metal storm ve spreji). Jsem hodně zvědavý na trvanlivost aneb za jak dlouho se rez začne znovu klubat..?
STK proběhla až nečekaně hladce, technik zaregistroval nové brzdové trubky a pružiny, upozornil mně na lehce načnutý spodní čep na levém kole, vyzkoušel brzdy, světla a šel od toho. LZ pneu sjetou z vnitřní strany, se kterou mi bylo doporučováno na STK nelézt, vůbec neřešil.
Samostatnou kapitolou bylo měření emisí. Od předchozí kontroly se změnilo to, že je nezbytné připojit se k diagnostické zásuvce, pokud v autě je.
Protože mám LPG, musel jsem nejdřív vyloučit STK, které nedělají Elpigaz. Stále zbývalo dost SME na výběr. V tomto pořadí jsem je navštívil s těmito výsledky:
1. Bylany: Technik se mne zeptal na typ a rok výroby auta, odešel do dílny, vrátil se, řekl, že mi to není schopen připojit, že to ještě prověří, odešel, vrátil se a řekl, že fakt ne. Já: údiv, odjezd.
2. Vlčnov: Technik odvíčkoval krytku u diag. zásuvky, odešel, vrátil se se slovy, že si myslel, že na Espero diagnostiku má, ale že ta zásuvka na mém autě vypadá jinak než očekával.. Já: lehká nasranost, odjezd.
Dalším dvěma návštěvám předcházelo ověření, zda mají adekvátní diagnostiku a kabel.
3. Havlíčkův Brod - Baštinov: Technik hravě našel správný kabel, načež ani napodvacáté se nepodařilo diagnostice navázat komunikaci s jednotkou v autě. Technik po neúspěchu s Esperem zkoušel spojení i s jinými modely s motorem 1.8, což nikam nevedlo (neuměl jsem si představit, jak by také mohlo).. Já: nic, protože jsem ani nic nečekal.. odjezd.
4. Havlíčkův Brod - u Shellky: Technik po vyslechnutí mojí story řekl, že to zkusíme. Po najetí do haly řekl "jé, já tady ten kabel nemůžu najít!.... aha, tady je!" já: "omg .. uffff". Následně připojil kabel k zásuvce, komunikace na první dobrou, ECU nula závad, hodnoty emisí OK. ( Důležité: mají diagnostiku TEXA!! ) Já:
Protože sem-tam ještě nějaké Espero zahlédnu, možná bude moje anabáze pro někoho poučná, kam nemá smysl jezdit s Esperem na emise, tady kolem Chrudimi a Havl. Brodu. Pochopitelně bez LPG máte výběr širší.