Stránka 1 z 4

Nubira cuká 2

Napsal: pon úno 28, 2005 18:10
od Doctor
Je tu několik diskusí o "cukání Nubiry", ale zkusím popsat můj problém: Mám Nubiru 1,6 r.v. 98, při teplém i studeném motoru mi nechce jet jako kdyby se dusila. Závada se zhoršuje. Vyměnil jsem palivový filtr, vyměnil svíčky - sice neoriginál, ale odtrh jsem nastavil na 1,1 mm, vyčistil krokový motorek i s klapkou. Nejprve mi po těchto výměnách jela studená dobře a asi po 15 km zase začala cukat. Nejdřív jen trochu, teď už pořád. Ví někdo co ještě by to mohlo být?

Nějaká řešení

Napsal: pon úno 28, 2005 18:45
od Piranha
Nejlepší by určitě bylo, kdybys jel na diagnostiku. Změřej tlaky ve válcích,
projedou řídící jednotku, zjistěj jak je na tom motor po mechanické stránce atd., trvá to cca 20 min a stojí kolem 500 kč - já sem platil 420 kč :lol:

Zkus se ale ještě mrknout na:

:idea: vzduchový filtr (když koukáš na motor, tak je po levé straně v tom
černym krytu u světla)

Napsal: pon úno 28, 2005 18:50
od petrm
Kabely pak teprve řeš něco jiného třeba vstřiky ;)

Napsal: pon úno 28, 2005 20:07
od Doctor
díky za reakce, vzduchový filtr ok....
ve středu si nechám prohlídnout diagnostiku a uvidím
ještě mě napadá kromě kabelů, které kdyžtak taky zkusím jestli to není jak psal Franta těsnění pod hlavou... nebo rozvoďák.
Na místě mi to občas taky zacuká.
Jak si můžu doma zjistit některý tyhle závady... prosím - dík

Napsal: pon úno 28, 2005 20:37
od Franta
Podívej se na hadičku jdoucí z prostoru ventilů do sání před vzduchovou klapku, její délka je cca 12cm a průměr cca 18mm. Bývá rozežraná a popraskaná od olejových výparů. Pokud se to projevuje velice nepravidelně tak bych šel na změření tlaků ve válcích, ať je od čeho se odpíchnout. Jak se chová motor (nepravidelný chod ....). Proveď drobný test. Nastartuj motor počkej cca 5 min nutné pro zahřátí lambdasondy. (pokud máš nějaký digitální Voltmetr přidělej si nejaký špendlík nebo jehlu k měřícímu hrotu + a nabodni káblík jdoucí z lamda sondy a mínus pól dej na kostru - měřené napětí se musí pohybovat v rozmezí 0,2V - 1V) Při přidání plynu - (ručně otočit klapkou) se musí měřená hodnota na okamžik hodně přiblížit 1V (0.8-1V). Pokud vše funguje jak má, tak se pokus odpojit jeden vstřik a počkej co to udělá. Musí to být poznat na otáčkách motoru a musí hlavně začít trošičku sehou házet v uložení. Pokud se po odpojení konektoru vstřiku nic nezmění - tak je problém v právě odpojeném vstřiku - nebo válci (v mém případě to bylo těsněmí pod hlavou - profouknutý 2-3 válec) Motor se musí udržet v chodu na dva válce. Pozor na svíčky pálí zaráz 1-4 a 2-3, proto je nutno je mít namotovány a zapojeny všechny. Jinak jestli máš nalítáno okolo 100 tis km tak počítej s výměnou lamdasondy - já ji měnil také.
Ať se daří Franta

Napsal: úte bře 01, 2005 12:02
od Doctor
odpoledne to proměřím a napíšu co a jak. Snad to stihnu do 17 hod
pak mám s hokejem zápas play-off do 2.ligy.
Ta hadička je nažraná, odpolko ji taky vyměním..........

Napsal: úte bře 01, 2005 16:16
od Doctor
tak jsem vyměnil tu hadici a změřil lambdu - má 0,2 v klidu po přidání plynu 0,4 až 0,6, ale hrozně pomalu klesá teda skoro vůbec zpátky na 0,2.
Neví někdo kolik kdyžtak lambda stojí?
Tady jsem našel nějaký ceník na Nubiru :

http://www.autodilykrc.cz/index.php?str ... nik=nubira


v servisu měli volno až v pátek takže do tý doby pokus - omyl.

Napsal: stř bře 02, 2005 20:09
od Franta
To je správné, že napětí z lambda sondy je živé a neustále se mění, to je důkaz uzavřenosti regulační smyčky. K hodnotě 0,2 V signál klesne málo kdy. Závada bude zřejmě někde jinde.
Franta

Napsal: čtv bře 03, 2005 09:23
od Doctor
včera jsem ještě vyměnil jednu z těch dvou hadic přístupu teplého vzduchu a nalil do nádrže přípravek proti vodě v systému.
Světe div se, zkraje ještě cukala, ale po chvilce asi 6 km se cukání skoro teda ne úplně vytratilo no bydlím v Krkonoších a mrazy tady teda máme. Nevím jestli tam byla voda, ale stejně si to nechám přejet na diagnostice a zrovna nechám vyměnit gumy na nápravě - při zrychlení a v pravý zatáčce mi to jelo ke straně.
Jinak mám najeto 127 000 km a do 90000 km servisní knížka.
a hokej vítězství 6:0 dnes odveta

Napsal: čtv bře 03, 2005 09:47
od Doctor
Důležité....................................


včera jsem něco zaslechl na radiu Impuls o akci na naše auta
v Pardubicích kontrola včetně diagnostiky z 1 korunu.
Neví někdo něco blíž jinak budu poslouchat a snad doám něco blíž

Napsal: čtv bře 03, 2005 09:54
od Piranha
Doctor píše:Důležité....................................


včera jsem něco zaslechl na radiu Impuls o akci na naše auta
v Pardubicích kontrola včetně diagnostiky z 1 korunu.
Neví někdo něco blíž jinak budu poslouchat a snad doám něco blíž
No to zní dobře, nic o tom nevim, ale jel bych... :D

Napsal: čtv bře 03, 2005 10:19
od Doctor
RE: důležité...........................................

Tak je to tady :

http://www.autoprim.cz/chevrolet/?PHPSE ... 21e7794c48

autoprim.

do konce března

Napsal: čtv bře 03, 2005 13:45
od Piranha
Doctor píše:RE: důležité...........................................

Tak je to tady :

http://www.autoprim.cz/chevrolet/?PHPSE ... 21e7794c48

autoprim.

do konce března
Tak už sem objednanej, poslal sem maila, zavolali zpět - pohoda. Zítra v
17:00 hod tam mám být. Takže si udělám cca 100km výlet do Pardubic,
ale za tu kačku to stojí :lol:

Pak napíšu jaký to bylo a na co přišli :roll:

Napsal: pon bře 07, 2005 19:20
od Doctor
Závada odstraněna,
bylo to kabelama ke svíčkám. Vyměnili svíčky, kabely,
udělali dignostiku - bez závad a vyměnili gumy na nápravě -
v zatáčkách mi zařezávala. Stálo to 3000 v autorizovaným servisu.


for Piranha jaký to bylo za kačku v Pardubicích?

for petrm děkuju byla to přesná a správná rada

for Franta děkuju za rady a návody

s fórem vyřešením závady nekončím budu se dál radit a vzdělávat co
s našem miláčkama dělat a opravovat........
Doctor

Napsal: úte bře 08, 2005 09:40
od Doctor