Stránka 1 z 2

DOHC, SOHC, OHC - co to je ?

Napsal: pon úno 28, 2005 07:46
od JakubL
Ahoj všichni, chtel bych se zeptat, co to znamena a jaky je rozdil mezi temito motory? moc tomu nerozumím, tak to zkuzte pls jednoduse vysvetlit ;)

Napsal: pon úno 28, 2005 08:28
od vado
Je to oznacovanie systemu ovladania nasavacich a vyfukovych ventilov u stvortaktnych motorov. Su dva systemy. OHV a OHC.
OHV je oznacenie motora, v ktorom sa vackova hriadel nachadza v tele motora a ventily su ovladane pomocou kovovych zdvihadiel a vaciek odspodu.
OHC je system, kedy sa vackova hriadel nachada v hlave valcov a priamo, bez zdvihadiel, zdviha vacky ovladajuce ventily.
Pismeno D (DOHC - Double overHead camshaft ) znamena, ze v hlave valcov su ulozene dve vackove hriadele. Pouziva sa to v motoroch, ktore maju viac, ako 2 ventily na valec. Vaecsinou su 4 ventily na valec. Kazda vackova hriadel potom otvara dva ventily.
SOHC (single overHead camshaft) je podla mna to iste, ako OHC, len je tam zvyraznene, ze sa jedna o jednu vackovu hriadel (Single)

Napsal: pon úno 28, 2005 08:45
od JRD McLAREN
no...

OHC je riesenie ovladania ventilou,
rozvodovy system, ktory ma vackovy hriadel umiestneny v hlave valcov, ventil je ovladany "zhora"
u vacsiny je pohanany klinovym remenom, ale starsie motory mali este retaz..
System: Vacka - Dvihatko - Ventil

SOHC - Single OHC - teda jeden vackovy hriadel, (to iste ako OHC)
4valcovy motor = 8 ventilou - vacsina motorov
3valcovy motor = 6 ventilou - napr. Fobia 1.2 - nizsia verzia (presne oznacenie motoru si nespomeniem)

DOHC - Dual OHC - dva vackove hriadele
4valcovy motor = 12 ventilou - motory co maju 3V na valec, vacinou 2sacie 1 vyfukovy
4valcovy motor = 16 ventilou - vacsia motorov - 2sacie 2vyfukove
4valcovy motor = 20 ventilou - fajnovensie motory - 3sacie 2 vyfukove
4valcovy motor = 24 ventilou - moc fajnove motory (2.5l<) - 3sacie 3vyfukove
3valcovy motor = 9 ventilou - niekde so videl studiu Toyoty - 2sacie 1vyfukovy
3valcovy motor = 12 ventilou - Fobia 1.2 - vysia verzia(vybavy)

atd.. atd..
kombinaci a moznosti je dost...
toto su tie najbeznejsie..
a este pre uplnost...

OHV je riesenie ovladania ventilou,
kde je vackovy hriadel umiestneny v bloku motora, ventil je ovladany "zospodu"
vacsinou pohanany retazou,
System: Vacka - Ventilovy Hriadel - Dvihatko - Ventil
(napr. moje oblubene Skodovky 105,120,130, Fav.135.136, ci Fiat 126.. :mrgreen: )

viac info. ti poskytne ktorakolvek odborna literatura, zaoberajuca sa spalovacimi motormy.
(rotacnymi spal. motormy)

Napsal: pon úno 28, 2005 08:54
od Krtek
tak mně napadá, na co u 16V 2 vačky ? Nebylo by jednodušší mít jednu vačku a ventily spřažený aby šly současně ? Stejně tak pracujou ne ?

Napsal: pon úno 28, 2005 09:54
od JRD McLAREN
no a jak by si ich xel spojit..??

a mysli na to ze pri zahriati sa meni jeho dlzka,
meni sa dosadacia plocha v sedle...
pri "praci" za ventil toci...teda pootaaca...

... :?: :?: :?: ...

Napsal: pon úno 28, 2005 17:12
od Krtek
JRD McLAREN píše:no a jak by si ich xel spojit..??

a mysli na to ze pri zahriati sa meni jeho dlzka,
meni sa dosadacia plocha v sedle...
pri "praci" za ventil toci...teda pootaaca...

... :?: :?: :?: ...
otáčí se jako dokola ? Tak to jsem nevěděl, já myslel že pracujou jenom nahoru a dolu.

Napsal: pon úno 28, 2005 17:52
od Akri
No sakra, tady se to rozjelo, koukam, ze nekdo se v tom i dobre vyzna, ja teda ne, tak jsem si to precetl ;)

Napsal: pon úno 28, 2005 17:56
od Krtek
Akri píše:No sakra, tady se to rozjelo, koukam, ze nekdo se v tom i dobre vyzna, ja teda ne, tak jsem si to precetl ;)
já si to chci prácvě taky nechat nějak lidsky vysvětlit jakožto motorLama :shock:

Napsal: pon úno 28, 2005 18:23
od petrm
OHC - Over Head Camshaft tedy vačka nahoře v hlavě motoru ušetřit jednu vačkovou hřídel je zbytečné a prakticky neřešitelné v hlavě jsou 4 ventily nebo 2 u 4 jsou vždy výfukové vedle sebe a sací taky takže každý pohání jedna vačka to je jakoby šišaté vejce které se otáčí a tím jak je na jednu stranu delší a na druhou kratší tak tlačí na ventil dolu a pružina ho zase vrací nahoru a tím je převeden pohyb rotační na přímočarý u 2 ventilu se vejdou ventily vedle sebe a tak stačí jen jedna vačka ;) . Jinak samozřejmě S je Single tedy jedna a D znamená Double tedy dvě ;)

Napsal: pon úno 28, 2005 20:20
od JakubL
A nemate nekdo nakresy, nebo neco podobnyho, treba odkaz na nejaky zajimavy stranky?? Chtel bych se o tom dozvedet vic, ale nemam cas behat po knihovnach :roll:

Napsal: pon úno 28, 2005 20:54
od JRD McLAREN
..MAAME... (teda maam... :) )
Obrázek
Obrázek
Obrázek

...POUZITA LITERATURA....
Obrázek

no ak xe niekto vidiet "rozobtate DOHC" taq na:
http://ba.zsvs.sk/dohc/
fotecky niekde v spodnej casti...

Napsal: pon úno 28, 2005 21:15
od JRD McLAREN
joo..
a toto by mozno tiez mozno niekoho zaujimalo...
Obrázek

Napsal: úte bře 01, 2005 06:52
od Akri
Poslouchej, Ty si dobrej, dik -i

Napsal: úte bře 01, 2005 08:29
od JakubL
Moc dííík :D

Napsal: úte bře 01, 2005 10:06
od Krtek
Supéééér, taky děkuju