DOHC, SOHC, OHC - co to je ?

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Blue Lanos, pejee, lomngi

JakubL

DOHC, SOHC, OHC - co to je ?

Příspěvek od JakubL »

Ahoj všichni, chtel bych se zeptat, co to znamena a jaky je rozdil mezi temito motory? moc tomu nerozumím, tak to zkuzte pls jednoduse vysvetlit ;)
Reklama
 

Uživatelský avatar
vado
Příspěvky: 1027
Registrován: pon srp 16, 2004 07:20
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vado »

Je to oznacovanie systemu ovladania nasavacich a vyfukovych ventilov u stvortaktnych motorov. Su dva systemy. OHV a OHC.
OHV je oznacenie motora, v ktorom sa vackova hriadel nachadza v tele motora a ventily su ovladane pomocou kovovych zdvihadiel a vaciek odspodu.
OHC je system, kedy sa vackova hriadel nachada v hlave valcov a priamo, bez zdvihadiel, zdviha vacky ovladajuce ventily.
Pismeno D (DOHC - Double overHead camshaft ) znamena, ze v hlave valcov su ulozene dve vackove hriadele. Pouziva sa to v motoroch, ktore maju viac, ako 2 ventily na valec. Vaecsinou su 4 ventily na valec. Kazda vackova hriadel potom otvara dva ventily.
SOHC (single overHead camshaft) je podla mna to iste, ako OHC, len je tam zvyraznene, ze sa jedna o jednu vackovu hriadel (Single)
V.

S100, rok vyroby asi 1972. Nech je jej magnet na srotovisku lahky.
Lanos SX sedan, r.v. 1998, 1.6/16V, modra metaliza - ma noveho majitela
Hyundai Elantra 1.6I 6M/T STYLE, cierna metaliza Phantom Black

Audi A4 limuzina, automat, Briliant Black
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

no...

OHC je riesenie ovladania ventilou,
rozvodovy system, ktory ma vackovy hriadel umiestneny v hlave valcov, ventil je ovladany "zhora"
u vacsiny je pohanany klinovym remenom, ale starsie motory mali este retaz..
System: Vacka - Dvihatko - Ventil

SOHC - Single OHC - teda jeden vackovy hriadel, (to iste ako OHC)
4valcovy motor = 8 ventilou - vacsina motorov
3valcovy motor = 6 ventilou - napr. Fobia 1.2 - nizsia verzia (presne oznacenie motoru si nespomeniem)

DOHC - Dual OHC - dva vackove hriadele
4valcovy motor = 12 ventilou - motory co maju 3V na valec, vacinou 2sacie 1 vyfukovy
4valcovy motor = 16 ventilou - vacsia motorov - 2sacie 2vyfukove
4valcovy motor = 20 ventilou - fajnovensie motory - 3sacie 2 vyfukove
4valcovy motor = 24 ventilou - moc fajnove motory (2.5l<) - 3sacie 3vyfukove
3valcovy motor = 9 ventilou - niekde so videl studiu Toyoty - 2sacie 1vyfukovy
3valcovy motor = 12 ventilou - Fobia 1.2 - vysia verzia(vybavy)

atd.. atd..
kombinaci a moznosti je dost...
toto su tie najbeznejsie..
a este pre uplnost...

OHV je riesenie ovladania ventilou,
kde je vackovy hriadel umiestneny v bloku motora, ventil je ovladany "zospodu"
vacsinou pohanany retazou,
System: Vacka - Ventilovy Hriadel - Dvihatko - Ventil
(napr. moje oblubene Skodovky 105,120,130, Fav.135.136, ci Fiat 126.. :mrgreen: )

viac info. ti poskytne ktorakolvek odborna literatura, zaoberajuca sa spalovacimi motormy.
(rotacnymi spal. motormy)
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

tak mně napadá, na co u 16V 2 vačky ? Nebylo by jednodušší mít jednu vačku a ventily spřažený aby šly současně ? Stejně tak pracujou ne ?
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

no a jak by si ich xel spojit..??

a mysli na to ze pri zahriati sa meni jeho dlzka,
meni sa dosadacia plocha v sedle...
pri "praci" za ventil toci...teda pootaaca...

... :?: :?: :?: ...
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

JRD McLAREN píše:no a jak by si ich xel spojit..??

a mysli na to ze pri zahriati sa meni jeho dlzka,
meni sa dosadacia plocha v sedle...
pri "praci" za ventil toci...teda pootaaca...

... :?: :?: :?: ...
otáčí se jako dokola ? Tak to jsem nevěděl, já myslel že pracujou jenom nahoru a dolu.
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
Akri
Příspěvky: 4273
Registrován: stř zář 10, 2003 18:50
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Akri »

No sakra, tady se to rozjelo, koukam, ze nekdo se v tom i dobre vyzna, ja teda ne, tak jsem si to precetl ;)
ObrázekAKRI - (byl) Muž z Ria !
:!: AVEOtici všech zemí, spojte se :)
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

Akri píše:No sakra, tady se to rozjelo, koukam, ze nekdo se v tom i dobre vyzna, ja teda ne, tak jsem si to precetl ;)
já si to chci prácvě taky nechat nějak lidsky vysvětlit jakožto motorLama :shock:
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Uživatelský avatar
petrm
Příspěvky: 2945
Registrován: ned zář 28, 2003 19:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od petrm »

OHC - Over Head Camshaft tedy vačka nahoře v hlavě motoru ušetřit jednu vačkovou hřídel je zbytečné a prakticky neřešitelné v hlavě jsou 4 ventily nebo 2 u 4 jsou vždy výfukové vedle sebe a sací taky takže každý pohání jedna vačka to je jakoby šišaté vejce které se otáčí a tím jak je na jednu stranu delší a na druhou kratší tak tlačí na ventil dolu a pružina ho zase vrací nahoru a tím je převeden pohyb rotační na přímočarý u 2 ventilu se vejdou ventily vedle sebe a tak stačí jen jedna vačka ;) . Jinak samozřejmě S je Single tedy jedna a D znamená Double tedy dvě ;)
JakubL

Příspěvek od JakubL »

A nemate nekdo nakresy, nebo neco podobnyho, treba odkaz na nejaky zajimavy stranky?? Chtel bych se o tom dozvedet vic, ale nemam cas behat po knihovnach :roll:
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

..MAAME... (teda maam... :) )
Obrázek
Obrázek
Obrázek

...POUZITA LITERATURA....
Obrázek

no ak xe niekto vidiet "rozobtate DOHC" taq na:
http://ba.zsvs.sk/dohc/
fotecky niekde v spodnej casti...
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 3599
Registrován: ned říj 10, 2004 20:09
Bydliště: Mexico City
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JRD McLAREN »

joo..
a toto by mozno tiez mozno niekoho zaujimalo...
Obrázek
Uživatelský avatar
Akri
Příspěvky: 4273
Registrován: stř zář 10, 2003 18:50
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Akri »

Poslouchej, Ty si dobrej, dik -i
ObrázekAKRI - (byl) Muž z Ria !
:!: AVEOtici všech zemí, spojte se :)
JakubL

Příspěvek od JakubL »

Moc dííík :D
Uživatelský avatar
Krtek
Příspěvky: 3382
Registrován: sob zář 18, 2004 13:12
Bydliště: Příbram / skoro Beroun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Krtek »

Supéééér, taky děkuju
Jezdim:
Modrá Suzuki Vitara 2017 alias Vitoušek alias Mastodontek
ex
Zelenej Soptík - Daewoo Nubira 3 alias Lacetti sedan LPG

Manželky:
Modrej Žužlík - Chevrolet Matiz alias Spark 1.0 SE Elite.
http://www.krtkovo.estranky.cz
Bydlim - skoro Píbram
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“