Kontrolky ABS, ASR, ESP
Napsal: úte pro 05, 2017 07:49
Ahoj všem,
prosím o radu.
Nedávno jsem nechal u známého v servisu přezout zimáky (vždy si je měním sám, ale tentokrát to jinak nešlo) a od výměny se mi při zatočení volantu do plného rejdu na PRAVOU STRANU a popojíždění dopředu, sporadicky rozsvítí kontrolky ABS, ESP, ASR. Všechny 3 najednou.
Když stočím volant DOLEVA, tak můžu dělat s autem "psí kusy" a kontrolky se nerozsvítí.
Do doby, než zhasnu motor a opět nastartuji, zůstanou rozsvícené. Když "restartuji" motor, tak kontrolky nesvítí a to až do doby, kdy stočím zase volant doprava a popojedu. Třeba při vyjíždění z parkoviště apod. Vždy ale musím mít volat stočený nadoraz doprava. Tento jev se ale při jízdě dopředu nevyskytuje pravidelně => záleží na rychlosti jízdy dopředu, dále na tom, jestli třeba přejedu kolem nerovnost apod. Prostě při jízdě dopředu se to objeví jen občas.
Při couvání se to ale objeví VŽDY, stačí popojet pár centimetrů. Nevím tedy, jestli to má souvislost se směrem jízdy, ale troufám si tvrdit že ne, spíš jen při jízdě dopředu na kola působí jiné síly a tak. Nevím.
Nemám zjištěno, jestli je také celá jednotka ABS mimo provoz. Nevím tedy, jestli ABS po rozsvícení kontrolek stále funguje a toto rozsvícení mi jen indikuje nějakou minoritní závadu.
Také jsem zkoušel napojit auto na "čínskou" diagnostiku přes mobil, ale žádnou závadu jsem nenačetl a to ani v případě, že jsem měl zrovna rozsvícené kontrolky. Pravda ale je, že ta čínská diagnostika zřejmě není schopna komunikovat s ABS jednotkou, proto jsem možná ty závady nevyčetl. Anebo to neumím "přepnout" v aplikaci na čtení závad řídící jednotky ABS, nikoliv motoru. Použil jsem aplikaci Torque.
Onoho známého nepodezírám z ničeho. Je to dlouholetý známý, který má servis a ví co dělá. Spíš šlo o hloupou shodu okolností, že se to objevilo zrovna po tom, co mi auto vrátil, když mi měnil kola a dělal na něm ještě pár drobných oprav.
NEVÍ NĚKDO, ČÍM BY TO MOHLO BÝT?
Hledal jsem odpovědi různě na internetu, ale nenašel jsem konkrétní případ, který by byl shodný s mým problémem.
Jediné, co mě podle informací na netu napadá bylo to, že může být buďto poškozený kabel snímače otáček kola, vadné čidlo, prasklý kroužek pro snímač na kole, anebo jsem taky ještě vyčetl, že by to mohl dělat nezkalibrovaný snímač natočení volantu.
To se mi popravdě zdá jako nejpravděpodobnější příčina, protože mě na to navádí právě to rozsvícení kontrolek při natočení volantu doprava.
Setkal se s tím někdo?
prosím o radu.
Nedávno jsem nechal u známého v servisu přezout zimáky (vždy si je měním sám, ale tentokrát to jinak nešlo) a od výměny se mi při zatočení volantu do plného rejdu na PRAVOU STRANU a popojíždění dopředu, sporadicky rozsvítí kontrolky ABS, ESP, ASR. Všechny 3 najednou.
Když stočím volant DOLEVA, tak můžu dělat s autem "psí kusy" a kontrolky se nerozsvítí.
Do doby, než zhasnu motor a opět nastartuji, zůstanou rozsvícené. Když "restartuji" motor, tak kontrolky nesvítí a to až do doby, kdy stočím zase volant doprava a popojedu. Třeba při vyjíždění z parkoviště apod. Vždy ale musím mít volat stočený nadoraz doprava. Tento jev se ale při jízdě dopředu nevyskytuje pravidelně => záleží na rychlosti jízdy dopředu, dále na tom, jestli třeba přejedu kolem nerovnost apod. Prostě při jízdě dopředu se to objeví jen občas.
Při couvání se to ale objeví VŽDY, stačí popojet pár centimetrů. Nevím tedy, jestli to má souvislost se směrem jízdy, ale troufám si tvrdit že ne, spíš jen při jízdě dopředu na kola působí jiné síly a tak. Nevím.
Nemám zjištěno, jestli je také celá jednotka ABS mimo provoz. Nevím tedy, jestli ABS po rozsvícení kontrolek stále funguje a toto rozsvícení mi jen indikuje nějakou minoritní závadu.
Také jsem zkoušel napojit auto na "čínskou" diagnostiku přes mobil, ale žádnou závadu jsem nenačetl a to ani v případě, že jsem měl zrovna rozsvícené kontrolky. Pravda ale je, že ta čínská diagnostika zřejmě není schopna komunikovat s ABS jednotkou, proto jsem možná ty závady nevyčetl. Anebo to neumím "přepnout" v aplikaci na čtení závad řídící jednotky ABS, nikoliv motoru. Použil jsem aplikaci Torque.
Onoho známého nepodezírám z ničeho. Je to dlouholetý známý, který má servis a ví co dělá. Spíš šlo o hloupou shodu okolností, že se to objevilo zrovna po tom, co mi auto vrátil, když mi měnil kola a dělal na něm ještě pár drobných oprav.
NEVÍ NĚKDO, ČÍM BY TO MOHLO BÝT?
Hledal jsem odpovědi různě na internetu, ale nenašel jsem konkrétní případ, který by byl shodný s mým problémem.
Jediné, co mě podle informací na netu napadá bylo to, že může být buďto poškozený kabel snímače otáček kola, vadné čidlo, prasklý kroužek pro snímač na kole, anebo jsem taky ještě vyčetl, že by to mohl dělat nezkalibrovaný snímač natočení volantu.
To se mi popravdě zdá jako nejpravděpodobnější příčina, protože mě na to navádí právě to rozsvícení kontrolek při natočení volantu doprava.
Setkal se s tím někdo?