Stránka 1 z 1

Výměna olejové vany

Napsal: ned lis 05, 2017 18:39
od 3dclub
Zdravim :) Neměnil / nesundaval tu náhodou někdo vanu na Matízkovi ? Opravdu je nutné demontovat kryt skříně spojky , tak jak je napsano v manualu ?

Díky .)

Re: Výměna olejové vany

Napsal: ned lis 05, 2017 21:02
od JRD McLAREN
...a dokonca aj vyfukovu trubku ...

Re: Výměna olejové vany

Napsal: ned lis 05, 2017 21:25
od 3dclub
No , co jsem koukal , tak přes potrubí by se mnělo dát na šrouby dostat , takže to podle mě až tak nehoří.

Ale přes to víčko se na srouby nedostanu - mj , to je to na těch dvou šroubech ? Vyteče na mě z převodovky olej nebo ne ?

dik.

Re: Výměna olejové vany

Napsal: ned lis 05, 2017 21:30
od JRD McLAREN
nevytece nic ..
je to len kryci plech ..

ale ta vyf. trubka ti zavadzat bude ...
"nevysoferujes to von", kedze este ide z olejoveho cerpadla trubka zo sacim kosom ..

Re: Výměna olejové vany

Napsal: sob lis 18, 2017 22:02
od 3dclub
Tak jsem po úspěšné vyměně olejové vany , zde pár poznatků :)

Vanu se mi povedlo sehnat za krásných 433Kč z autodílly-pema.cz. Značka Loro , podle informací Polská výroba , no byl jsem celkem spokojen , protože už podle váhy bylo znát , že je kvalitnější než ta původní...

Ta stará se bohužel sundat bez povolení výfuku opravdu nedá (ano chvilku jsem věřil že to pujde , opravdu ne. Sací koš by ani tak nevadil , ale je málo místa mezi vlnovcem a blokem motoru , nevyjde to prostě :D )

Taky jak jsem čekal byl problém s povolováním , výfuk se bohužel nepodařilo povolit na "trojúhelníku" sběrného potrubí , naštěstí se povedlo sundat výfukové potrubí z motoru , pak to stačí kousek spustit a vana už jde v pohodě sundat. Ta samozřejmě držela jak prase , takže muselo pravé kolo dolů , odehnout plastový kryt , kladivko , šroubovak a odlepit :) (nenašel jsem vhodnější místo kde by se to dalo líp)

No to je asi všechno , zpátky už to jde všechno líp :) Každopadně na zvedakach by se to dělalo asi líp , ne na heveru jako já :D
Dotazy klidně zodpovím.

Jinak Olej: Helix Ultra 5W-40
Filtr: Filtron OP539
Vana se těsní na tmel.

Díky , Ahoj.

Re: Výměna olejové vany

Napsal: ned črc 08, 2018 21:18
od hanýsek starší
Mám dotaz ohledně sundání vany. Začal my kapat olej kolem vypouštěcího šroubu. V prosinci 2017 se měnil v servisu olej a do minulého týdne naprosto vše suché. Včera jsem se vrátil po týdnu z dovolené, Matýz stál místo Forda v garáži na betonové podlaze a pod ním 10.cm "loužička" oleje.
Najel jsem na nájezdové klíny a zjistil, že kape olej kolem výpustného šroubu na vaně.
Jak je silný závit na tom plechu vany. Bojím se dotáhnout, abych jej případně sestrhnul. Máte někdo zkušenost. Podělte se o ní.
Díky za odpovědi.

Re: Výměna olejové vany

Napsal: ned črc 08, 2018 21:25
od JRD McLAREN
novy srubik, nova tesniaca podlozka..
..a problem by to malo vyriesit ...

je tam dost silny zavit..

Re: Výměna olejové vany

Napsal: ned črc 08, 2018 22:01
od hanýsek starší
Díky moc za rychlou reakci a odpověď. Z čeho je to těsnění ? Gumový O kroužek?

Re: Výměna olejové vany

Napsal: ned črc 08, 2018 22:59
od ozzman
Nie, pod výpustný šroub má ísť hliníková alebo medená podložka (krúžok).

Re: Výměna olejové vany

Napsal: ned črc 08, 2018 23:19
od hanýsek starší
Díky všem za odpověď. :)

Re: Výměna olejové vany

Napsal: úte črc 10, 2018 15:28
od hanýsek starší
Tak v pondělí 9.7. jsem musel navštívit mého přítele automechanika, jelikož při pokusu o mírné dotažení výpustného šroubu se my "nepozdával" závit na vaně. I po mírném dotažení olej stále odkapával. Po vypuštění oleje na dílně a použití nového těsnění při pokusu o dotažení již závit jevil známky poškození. Po vyndání šroubu se závitem M14 x 1,5 bylo očividně jasné, že to vypadá na novou vanu. Abych ale mohl vůbec s autem odjet, učinil přítel automechanik pokus. Závitníkem M16 x 1.75 původní závit předělal na vetší s hrubším stoupáním, zkrátil nový šroub daných rozměrů na délku původního, nasadil nové hliníkové těsnění a ještě použil silikonový hnědý tmel. Po úspěšném dotažení a naplnění oleje je vše v pořádku. Ale stejně při příští výměně oleje v prosinci 2018 bude namontována nová vana.
Auto je z 11/2004, to znamená při roční výměně oleje a při tom 13x povolení a znovu dotažení výpustného šroubu asi došlo k "vytahání" závitu na plechové vaně motoru a ten se "odporoučel".
Určitě lepší řešení z výroby by bylo, kdyby na vaně byla nabodována nějaká příruba s délkou závitu minimálně 10mm a více, jelikož prostor ve vaně na to je. Originální délka závitu je cca. 6mm a při rozměrech M14 x 1,5 (poměrně jemné stoupání) asi dochází při dotahování šroubu k natahování závitu až to skončí jako v mém případě.
Ale oba mojí kamarádi automechanici my sdělili, že nejsem jediný případ. Akorát např. na Škodách Octavia a další auta mají vany z hliníkové slitiny a je tam větší délka materiálu, takže případná obnova závitu na větší není tak problémová.
Jakou máte vy osobní poznatky, kteří vlastníte starší Matýze ? Podělte se o zkušenosti.

Re: Výměna olejové vany

Napsal: úte črc 10, 2018 21:16
od conpet
Ahoj , Matize mám cca 4 měsíce, olejový šroub na všech svých autech utahuji velmi málo s citem , kolik Nm nevím , momentáky mám dva , odhaduji 15 - 20 Nm :-). Fígl je v tom, že na poslední závity pod hlavou šroubu namotám několik otáček teflonové pásky . Tak to délám už hodně dlouho, nikde ani kapka. Při výměně oleje dám vždy pásku novou , tu měděnou podložku jsem nikdy neměnil ani neotáčel :-)

Re: Výměna olejové vany

Napsal: pát črc 13, 2018 10:32
od Žeryk
Vanu jsem měnil,ale špatně dotáhl,na fest, vytlačil jsem tak všechen tmel,po roce jsem musel přetěsnit a je to ok.
Obrázek