Code 84 a nekonečné opravy
Napsal: čtv zář 21, 2017 00:37
Zdravím,
chci se s vámi podělit o mé peripetie s mým Cruzem a chybou Code 84.
Někdy začátkem srpna jsem jel z Havlíčkova Brodu do Jihlavy a když jsem se vracel, potřeboval jsem v kopci, kde se silnice rozdvojuje na dva pruhy předjet náklaďák, který mi uhnul do pravého pruhu. Přišlápl jsem plyn, auto podřadilo a vyrazilo, když byl zhruba v polovině onoho náklaďáku, tak najednou prudce klesl výkon a auto zpomalilo, rozsvítil se žlutý klíček servisu a nápis Code 84. Klíček sice po chvilce zase zhasl, ale výkon auto se nezvýšil a Code 84 zůstalo svítit, takže jsem se pokorně zařadil za náklaďák, který mě mezitím předjel abych nebrzdil auta za sebou a pomalinku se vyšplhal na kopec. Jel jsem tím šnečím tempem dál a přemýšlel, co s tím a jestli vůbec dojedu domů do HB, když těsně před HB nápis Code 84 sám zhasl a auto zase jelo normálně s normálním výkonem, takže jsem v pohodě dojel domů.
Druhý den ráno jsem zavolal do servisu Auto Dobrovolný Jihlava, tam jsem nové auto koupil a tam jsem také vždy jezdil auto servisovat, nikdy nebylo jinde. Takže jsem se tam objednal a dál s autem jezdil po HB a okolí. Když jsem asi za dva dny dorazil do servisu, popsal jim co přesně a za jakých okolností se stalo, převzali auto s tím, že si mám za hodinu přijít. Po hodině, když jsem dorazil mi bylo auto předáno s tím, že diagnostika hlásí chybu čidla váhy vzduchu, že chybu vyrezetovali a jestli to udělá znovu, ať hned přijedu, že udělají diagnostiku a když se potvrdí váha vzduchu, bude nutná výměna.
Z dva dny sem jel do Prahy a na D1 se mi stala opět ta samá chyba, ihned ještě z cesty jsem volal do servisu a domluvil jsem na pozítří, že zajedu do servisu. Když jsem jel zpět z Prahy, nastala opět ta stejná chyba, ale naštěstí jsem zjistil, že když někde zastavím, auto chcípnu a znovu nastartuju, tak chyba zmizí a auto jede normálně, taky jsem zjistil, že když jedu na tempomat, což znamená dlouhé plynulé rozjezdy bez momentální potřeby velkého výkonu, tak chyba nenastane. No zkrátka jsem jel tak, aby se chyba neopakovala, protože jsem se bál, abych někde nezůstal viset. Když jsem pak opět dojel do servisu, rovnou na počkání mi udělali diagnostiku s tím, že opět chyba váhy vzduchu a, že tedy objednají čidlo a jak bude, tak zavolají s tím, že s autem můžu normálně dál jezdit.
Asi za tři dny se ozval servis, že mají čidlo a domluvili jsme se na 25.8.2017 že bude provedena výměna. Mezi tím se mi dvakrát opět stala ta samá závada, takže jsem se celkem těšil, že se vymění ono čidlo a budu moct s autem zase v klidu jezdit. Dorazil jsem tedy do servisu ve smluvený termín, kde byla během cca třiceti minut provedena výměna čidla, která stála 4.162,- Kč a já odjel s tím, že už bude konečně klid.
Za dva dny jedu na Hradeckou dálnici a při předjíždění opět ta stejná chyba, to už jsem byl hodně naštvanej, takže jsem volal do servisu, kde jsem se objednal. Když jsem tam dojel, byla opět provedena diagnostika, která opět hlásila, že je chyba ve váze vzduchu. Technik prohlásil, že teda neví no a ať si přijdu cca za dvě hodiny. Když jsem po dvou hodinách přišel, bylo mi vysvětleno, že chyba bude v hadici k turbu, že je třeba jí vyměnit, že nová stojí cca devět tisíc a, že je ve skladě v Maďarsku a, že tady bude tak za tři dny. Protože po fiasku s čidlem váhy vzduchu ve mě jaksi klesla důvěra v jejich schopnosti, tak jsem se pro jistotu zeptal, zda mají nějak potvrzené, že je opravdu problém v hadici k turbu. bylo mi řečeno, že nic jiného tam už není a, že tedy problém už ani nikde jinde být nemůže. Tak jsem tedy souhlasil s objednáním hadice k turbu s tím, že až jim přijde, ať mi zavolají.
Když se za tři dny ozvali, už jsem mezi tím měl stejnou chybu třikrát za sebou, ale utěšoval jsem se tím, že až vymění tu hadici, tak bude klid. Když jsem v domluvený termín opět dorazil do Jihlavy, byla tedy provedena výměna hadice včetně kolen, trvalo to necelé tři hodiny. Ty předešlé chyby prý diagnostika opět identifikovala jako chyba váhy vzduchu, ale to mě v tu chvíli až tak nezajímalo, protože jsem si myslel, že už je to minulost. Protože jim v servisu nešly počítače, na placení nedošlo, domluvili jsme se, že s tím budu týden jezdit, a když to bude všechno v pořádku, tak se tam stavím a vyřešíme placení. Odjel jsem s tím, že je vše vyřešeno, akorát ještě dořeším platbu a bude klid.
Jenže neuběhly ani tři dny a stejná chyba tu byla opět. Takže opět telefon do servisu, kde mi bylo sděleno "No já už teda fakt nevím" a sdělil mi, kdy se mám dostavit. Než došlo k tomu, že jsem jel opět do Jihlavy do servisu, tak stejná chyba nastala dvakrát. Když jsem do servisu dojel, udělali diagnostiku, která opět hlásila problém s váhou vzduchu a technik mi řekl, že tam bylo provedeno vyčištění potrubí. Že by to mohly dělat klapky, ale to, že neví jistě a, že snad pomůže to vyčištění a ať se za týden ozvu.
Jenže jsem se opět musel ozvat dřív, protože hned druhý den do Prahy na D1 opět stejná chyba, to už jsem vzteky neviděl a musel jsem si dát hodně velký odstup, než jsem opět zavolal do servisu. Když jsem tam zavolal, domluvil jsem se, že jim tam auto nechám na delší dobu, hlavně ať zjistí a odstraní problém.
Dnes 21.9.2017 jsem tedy opět dorazil do servisu a auto jim tam nechal s tím, že zítra zavolají co zjistili a upřímně se až děsím toho, co zase budou chtít měnit a, že to nebude problém řešit.
Celkově mě udivuje spousta věcí, například je vůbec nezajímá, co jim říkám, že auto ráno po nastartování má divný zvuk, jako by v motoru něco drhlo a ten zvuk zmizí v momentě, kdy se motor ohřeje. Že ten zvuk je tím horší, čím v noci byla nižší teplota. Že když je motor ohřátý a chci se rychleji rozjet, tak motor píská jako tryskové letadlo, že mi celkově auto přijde líný, že si automat podřazuje jinak, než dřív, že při podřazení auto cukne a, že to dřív nedělalo. Zkrátka mám pocit, že je zajímá jen diagnostika, vyměnit nějaký díl a v rámci metody pokus / omyl čekat zda výměna pomohla nebo ne.
Jenže já mám teď pocit, že došlo k naprosto zbytečné výměně čidla váhy vzduchu a hadice k turbu, což není malý peníz a tak si říkám, že ze mě vlastně mají něco jako oslíčku otřes se.
Co si o tom myslíte vy? A jak byste se zachovali?
P.S.: Doporučíte mi někdo nějaký jiný servis, nebo schopného automechanika?
chci se s vámi podělit o mé peripetie s mým Cruzem a chybou Code 84.
Někdy začátkem srpna jsem jel z Havlíčkova Brodu do Jihlavy a když jsem se vracel, potřeboval jsem v kopci, kde se silnice rozdvojuje na dva pruhy předjet náklaďák, který mi uhnul do pravého pruhu. Přišlápl jsem plyn, auto podřadilo a vyrazilo, když byl zhruba v polovině onoho náklaďáku, tak najednou prudce klesl výkon a auto zpomalilo, rozsvítil se žlutý klíček servisu a nápis Code 84. Klíček sice po chvilce zase zhasl, ale výkon auto se nezvýšil a Code 84 zůstalo svítit, takže jsem se pokorně zařadil za náklaďák, který mě mezitím předjel abych nebrzdil auta za sebou a pomalinku se vyšplhal na kopec. Jel jsem tím šnečím tempem dál a přemýšlel, co s tím a jestli vůbec dojedu domů do HB, když těsně před HB nápis Code 84 sám zhasl a auto zase jelo normálně s normálním výkonem, takže jsem v pohodě dojel domů.
Druhý den ráno jsem zavolal do servisu Auto Dobrovolný Jihlava, tam jsem nové auto koupil a tam jsem také vždy jezdil auto servisovat, nikdy nebylo jinde. Takže jsem se tam objednal a dál s autem jezdil po HB a okolí. Když jsem asi za dva dny dorazil do servisu, popsal jim co přesně a za jakých okolností se stalo, převzali auto s tím, že si mám za hodinu přijít. Po hodině, když jsem dorazil mi bylo auto předáno s tím, že diagnostika hlásí chybu čidla váhy vzduchu, že chybu vyrezetovali a jestli to udělá znovu, ať hned přijedu, že udělají diagnostiku a když se potvrdí váha vzduchu, bude nutná výměna.
Z dva dny sem jel do Prahy a na D1 se mi stala opět ta samá chyba, ihned ještě z cesty jsem volal do servisu a domluvil jsem na pozítří, že zajedu do servisu. Když jsem jel zpět z Prahy, nastala opět ta stejná chyba, ale naštěstí jsem zjistil, že když někde zastavím, auto chcípnu a znovu nastartuju, tak chyba zmizí a auto jede normálně, taky jsem zjistil, že když jedu na tempomat, což znamená dlouhé plynulé rozjezdy bez momentální potřeby velkého výkonu, tak chyba nenastane. No zkrátka jsem jel tak, aby se chyba neopakovala, protože jsem se bál, abych někde nezůstal viset. Když jsem pak opět dojel do servisu, rovnou na počkání mi udělali diagnostiku s tím, že opět chyba váhy vzduchu a, že tedy objednají čidlo a jak bude, tak zavolají s tím, že s autem můžu normálně dál jezdit.
Asi za tři dny se ozval servis, že mají čidlo a domluvili jsme se na 25.8.2017 že bude provedena výměna. Mezi tím se mi dvakrát opět stala ta samá závada, takže jsem se celkem těšil, že se vymění ono čidlo a budu moct s autem zase v klidu jezdit. Dorazil jsem tedy do servisu ve smluvený termín, kde byla během cca třiceti minut provedena výměna čidla, která stála 4.162,- Kč a já odjel s tím, že už bude konečně klid.
Za dva dny jedu na Hradeckou dálnici a při předjíždění opět ta stejná chyba, to už jsem byl hodně naštvanej, takže jsem volal do servisu, kde jsem se objednal. Když jsem tam dojel, byla opět provedena diagnostika, která opět hlásila, že je chyba ve váze vzduchu. Technik prohlásil, že teda neví no a ať si přijdu cca za dvě hodiny. Když jsem po dvou hodinách přišel, bylo mi vysvětleno, že chyba bude v hadici k turbu, že je třeba jí vyměnit, že nová stojí cca devět tisíc a, že je ve skladě v Maďarsku a, že tady bude tak za tři dny. Protože po fiasku s čidlem váhy vzduchu ve mě jaksi klesla důvěra v jejich schopnosti, tak jsem se pro jistotu zeptal, zda mají nějak potvrzené, že je opravdu problém v hadici k turbu. bylo mi řečeno, že nic jiného tam už není a, že tedy problém už ani nikde jinde být nemůže. Tak jsem tedy souhlasil s objednáním hadice k turbu s tím, že až jim přijde, ať mi zavolají.
Když se za tři dny ozvali, už jsem mezi tím měl stejnou chybu třikrát za sebou, ale utěšoval jsem se tím, že až vymění tu hadici, tak bude klid. Když jsem v domluvený termín opět dorazil do Jihlavy, byla tedy provedena výměna hadice včetně kolen, trvalo to necelé tři hodiny. Ty předešlé chyby prý diagnostika opět identifikovala jako chyba váhy vzduchu, ale to mě v tu chvíli až tak nezajímalo, protože jsem si myslel, že už je to minulost. Protože jim v servisu nešly počítače, na placení nedošlo, domluvili jsme se, že s tím budu týden jezdit, a když to bude všechno v pořádku, tak se tam stavím a vyřešíme placení. Odjel jsem s tím, že je vše vyřešeno, akorát ještě dořeším platbu a bude klid.
Jenže neuběhly ani tři dny a stejná chyba tu byla opět. Takže opět telefon do servisu, kde mi bylo sděleno "No já už teda fakt nevím" a sdělil mi, kdy se mám dostavit. Než došlo k tomu, že jsem jel opět do Jihlavy do servisu, tak stejná chyba nastala dvakrát. Když jsem do servisu dojel, udělali diagnostiku, která opět hlásila problém s váhou vzduchu a technik mi řekl, že tam bylo provedeno vyčištění potrubí. Že by to mohly dělat klapky, ale to, že neví jistě a, že snad pomůže to vyčištění a ať se za týden ozvu.
Jenže jsem se opět musel ozvat dřív, protože hned druhý den do Prahy na D1 opět stejná chyba, to už jsem vzteky neviděl a musel jsem si dát hodně velký odstup, než jsem opět zavolal do servisu. Když jsem tam zavolal, domluvil jsem se, že jim tam auto nechám na delší dobu, hlavně ať zjistí a odstraní problém.
Dnes 21.9.2017 jsem tedy opět dorazil do servisu a auto jim tam nechal s tím, že zítra zavolají co zjistili a upřímně se až děsím toho, co zase budou chtít měnit a, že to nebude problém řešit.
Celkově mě udivuje spousta věcí, například je vůbec nezajímá, co jim říkám, že auto ráno po nastartování má divný zvuk, jako by v motoru něco drhlo a ten zvuk zmizí v momentě, kdy se motor ohřeje. Že ten zvuk je tím horší, čím v noci byla nižší teplota. Že když je motor ohřátý a chci se rychleji rozjet, tak motor píská jako tryskové letadlo, že mi celkově auto přijde líný, že si automat podřazuje jinak, než dřív, že při podřazení auto cukne a, že to dřív nedělalo. Zkrátka mám pocit, že je zajímá jen diagnostika, vyměnit nějaký díl a v rámci metody pokus / omyl čekat zda výměna pomohla nebo ne.
Jenže já mám teď pocit, že došlo k naprosto zbytečné výměně čidla váhy vzduchu a hadice k turbu, což není malý peníz a tak si říkám, že ze mě vlastně mají něco jako oslíčku otřes se.
Co si o tom myslíte vy? A jak byste se zachovali?
P.S.: Doporučíte mi někdo nějaký jiný servis, nebo schopného automechanika?