Ale ta kontrolka motoru - "grilovaný kuře" nemá s filtrem pevných částic nic společnýho, DPF má vlastní kontrolku, která funguje samostatně a svítí až v okamžiku kdy hrozí úplné ucpání filtru znamená v podstatě tohle: vem mě na projížďku tak 100km, vyšší rychlostí po dálnici a rozhodně mě nešetři
Ono to funguje asi takhle, filtr se vypaluje sám za podmínek které jsem už popsal. Bohužel Captiva co máš je dost stará a u ní také platí že každá regenerace filtru odčítá 3% životnosti oleje a to i regenerace nedokončená..... prostě jedeš z práce až se to ohřeje ř.j. z čidel referenčnícho tlaku na filtru zjistí že je třeba regenerovat. tedy zahájí regenereci..... ale to už zahýbáš do ulice kde bydlíš, zastavíš a protože ti nic neříká, že regenrace probíhá vypneš motor a jdeš domů... to je ta nedokončená regenerace
Samo při nejbližší příležitosti začne zas regenerace znovu
pokud zrovna zahýbáš na parkoviště u práce je situace stejná
ale za 2 cesty jsi odečetl 6% životnosti oleje
takže v podstatě na tebe může počítač za pár tisíc km řvát abys vyměnil olej
Že probíhá regenerace se dá poznat, ale jen když opravdu pozorně sleduješ vozidlo, zapnou se bezdůvodně ventilátory, vytápění zadního okna, prostě se ř.j. snaží více zatížit motor aby stoupla teplota výfukových plynů, pak je trochu slyšet jiný zvuk motoru a stoupne okamžitá spotřeba klidně o litr dva, on tam přibude ještě jeden vstřik do expanze tedy když už jsou otevřeny výfukové ventily - to je ta nafta co jde do filtru a tam teprv hoří a vypaluje ho....
No a právě ten další vstřik nafty co neshoří v motoru způsobuje to degradaci oleje, je to vlastně takový studený start
Některá auta už mají jeden další samostatný vstřikovač u filtru kvůli regeneraci, takže méně ničí olej , ale Chevy to má tak jak jsem napsal výše.....