Stránka 1 z 3

Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: pát kvě 12, 2017 09:47
od Krepi
Tak řeším problém se zavaou, kdy diagnostika hlásí příliš chudá směs, ale podle emisních výsledků je směs příliš bohatá. Snímač vačky to není, ozubené kolo vačkové hřídele také, zbývají lambda sondy a katík. KAtík bych asi vyloučil, tak zbývají lambda sondy. Protože tam jsou dvě, tak netuším, která by to mohla dělat a při mém štěstí se trefím při výměně do té dobré.
Motor má najeto 68.500km.
Tak se zeptám, máte někdo zkušenost, která by to mohla dělat, případně nemá někdo v okolí Plzeňska lambdu doma, nebo z nějaké bouračky, že bych vyzkoušel?
Předem děkuji za pomoc.
Jirka.

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: pát kvě 19, 2017 23:33
od JRD McLAREN
odpoj lamdu pred katom ..a sleduj chovanie ..
pripadne "smrad z vyfuku" ..

jedno take Aveo z odpojenou sondou .. mi tu uz nejaky ten rok jazdi ...

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: sob kvě 20, 2017 10:29
od Krepi
A jak se to bude chovat? Když nepoznám nic, tak by to měla být tato lambda? Já jí chci vyměnit, když zjistím jaká to je. Odpojit jí mám v oblasti motoru? Nevím kde je hledat a jak snadno se dají odpojit a zda při nastartovaném nebo vypnutém motor.
Mechanik mi říkal, že u katíku je tam nějaký plech, který se musí odříznout nebo co.

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: pát čer 30, 2017 18:36
od Krepi
Tak dnes jsem dostal TIP na co se zaměřit. Pokud by to byla lambda sonda, bude to ta první před katem, ta reguluje bohatost směsi, ta druhá je jen kontrolní. Poté, co jsem vysvětlil problém se mám zaměřit na věci před lambda sondou, tedy těsnost hadic u váhy vzduchu, případně zda není vadný vstřikovač a třeba nepropouští.
Chci se zeptat, kde najdu váhu vzduchu, abych věděl odkud mám jít po hadicích a kontrolovat případné poškození, toto si myslím mohu zkontrolovat sám. Vstřiky už jsou pro mě bohužel mimo mísu a chtělo by to do servisu, ale zde je problém, protože v plzeňském kraji jsem nenašel žádný servis, který by se zaměřoval i na Chevrolety.
Budu rád za foto, kde je váha vzduchu a kde mám hledat netěsnosti.
Jinak jízda a chování motoru je bezproblémů, auto táhne v pořádku, necuká, nechcípá, jen občas někdy po nastartování lítají otáčky 1000-1400, než se ustálí, ale ne pokaždé, pak už při jízdě a vyřazení v pohodě.

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: pát čer 30, 2017 18:58
od JRD McLAREN
...ked najdes VAHU VZDUCHU na tvojom motore...
..
tak vyhravas bludistaka ... :mrgreen:

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: pát čer 30, 2017 19:09
od Krepi
Hmm to je rada nad zlato. :|

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: pát čer 30, 2017 19:18
od JRD McLAREN
a vzhladom na cast tvojho prispevku:
"Jinak jízda a chování motoru je bezproblémů, auto táhne v pořádku, necuká, nechcípá, jen občas někdy po nastartování lítají otáčky 1000-1400, než se ustálí, ale ne pokaždé, pak už při jízdě a vyřazení v pohodě."

ti nikto ani inu radu neda...

Tvoje auto totiz VAHU VZDUCHU nema ... :!:

a pokial ti niekto "daval rozumy" , tak nemal sajn o com vyprava...
a ty tym padom takisto nemas ponatia, ako cely system riadenia motora na tvojom aute funguje...

Podla toho co popisujes, to moze byt vadne "takmer cokolvek" ..
pripadne aj viac veci naraz ...

zacinajuc vlhokostou v niektorom konektore, citlivostou neakeho zo snimacu na okolitu teplotu ...
bordelom v sktiacej klapke, ucpanym odvetranim ... , .. . . ...

a takto by som vedel pokracovat do nemoty ..

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: pát čer 30, 2017 19:36
od Krepi
Ano dotyčný Chevrolety neznal, jen říkal, na co by se člověk měl zaměřit. Nechápu pak, proč se tedy prodávají váhy vzduchu na Aveu 1.4 74kW :)
Proto bych rád do servisu, kde Chevrolety dělají, i za cenu, že mi tam oškubou, ale aby to odstranili.

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: úte zář 12, 2017 11:11
od clashJoze
No Aveo som vlastnil a mal som presne tie isté problémy už po 50.000km s motorom 1.4l 16v 2008, 3 valec zle odpaloval pretože boli zasvinené ventily karbonom a motor strácal tlak, vraj preto mi ukazovala diagnostika chybu zmesi, škrtiaca klapka blbla, pri štarte hlavne studenom lietali otáčky a motor sa dusil... som laik, aspoň tak mi to bolo po roku hľadania závady povedané, takže pardon ak trepem nie presné veci. Vraj bežná chyba týchto motorov a rieši sa to brusením ventilov. Autorizovaný servis Chevrolet o tom vedel úplné hovno a nevedeli s tým urobiť naozaj vôbec nič. A asi až piaty automechanik na to prišiel až keď som šiel auto predávať.

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: úte zář 12, 2017 20:11
od Krepi
To jsi prodával kvůli tomuto?
Ty projevy jsou velmi podobné, někdy po nastartování lítají otáčky, po chvilce se ustálí, jízdní vlastnosti jsou pak v pohodě. Nechápu jen, že na emisísch je to neměnné a ukazuje to jako by tam šlo max.paliva. Do paliva dávám pravidelně aditivum, právě kvůli ventilům a celém palivovém ústrojí, jak se k tomu ale choval předešlý majitel nevím.
Teď mám ale dilema, prodávat auto nechceme, ale dát dokupy bych ho chtěl, i za cenu opravy třeba x tisíc korun, ale aby bylo v cajku, je to vlastně jediná věc, která nás trápí a nevíme si s tím rady.

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: stř zář 13, 2017 21:39
od Hobol
Mám dva Daewoo 1,2. Když mi začali lítat otáčky, tak jsem ladil kde co a pak jsem zjistil, že to dělá PCV ventil. po výměně je klid. U novějšího to začalo zlobit tak jsem přendal PCV ventil a je to znát že to tím bylo. PCV ventil je takový ventilek ve kterým je šoupátko s mírným kuželem a pružinkou. Když se vydře, nebo se poškodí pružinka tak to blbne, pouští moc vzduchu do sání, proto je zvýšený volnoběch. Řídí odvětrání klikové skříně do sání. Je to mechanická věc bez elektriky, takže to žádná diagnostika nepozná. je to malý ventil na hadičkách u odvětrání klikové skříně (z hlavy válců) výměna cca 1 min.

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: čtv zář 14, 2017 11:04
od Krepi
To bych mohl omrknout, to nebude tak nákladná oprava, máte fotku, jak to vypadá? Případně Aveáka, zda má nějakou zkušenost a zda to Aveo vůbec má a kde :)

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: čtv zář 14, 2017 19:01
od Hobol
Na 1,2 je na hadici která jde z krytu hlavy válců do rozbočky, jedna hadička jde do sání před klapku sání a druhá přes PCV ventil přímo do sání. je umístěná nad krytem hlavy válců hned za zapalovací cívkou. Je černo fialová o průměru cca 2cm a délce cca 4cm plus koncovky v hadici. na 1,4 to bude podobný. Barva bude asi jiná, aby se to nepletlo.

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: čtv zář 14, 2017 19:24
od Krepi
Musí se něco sundavat, nebo je to normálně přístupné? Dnes tu pršelo, tak jsem se nedostal k autu mrknou, kde je umístěn.

Re: Příliš chudá/bohatá směs

Napsal: čtv zář 14, 2017 21:38
od Hobol
Na 1,2 je to jednoduchý. nahoře na motoru je nastrčený do hadičky. nepotřebuješ žádný nářadí. 20 vteřin a je venku i s otevřením kapoty. kde ho má 1.4 přesně nevím.Je vidět na fotce v sekci aveo -motory strana 2, Podezřelé místa v motoru. Na fotce je tam vidět celý motor a za zapalovací cívkou je vidět.