Daewoo Matiz 0,8 37kW 1999 - Chcípá v akceleraci.
Napsal: stř led 04, 2017 15:43
Dobrý den přátelé, předem se omlouvám za delší text, ale chci vše vysvětlit důkladně abych Vám podal vše potřebné k tomu, abyste mi dokázali poradit. Auto jsem koupil při 60000 km (nyní 120000) a za celou dobu jsem měnil jen střední díl výfuku, jinak vše fungovalo tak jak má (Do oprav nepočítám klasický servis, výměnu oleje, filtrů, kapalin apod.).
V červenci minulého roku začalo vyvádět hrozné věci, za jízdy řekněme na 5 v rychlosti okolo 80km/h auto z ničeho nic chcípne (pedál plynu má stále odpor, ale auto pomalu zpomaluje, až zastaví), v tomto momentě vyskočí zároveň smrtelná ponorka a ŘJ (pravděpodobně) zamezí novému nastartování auta po dobu tří minut. Čas od času si auto, opět si uveďme příklad na 5 rychlostní stupeň v rychlosti 80km/h cukne a pedál na zlomek vteřiny ztratí odpor, avšak hned se zase chytne a auto nechcípne a vesele jede dál (V tomto momentě taktéž vyskočí ponorka, ale hned zase zhasne. Popsal bych tento jev ke špatnému zařazení, ten "cuk" je na pocit úplně stejný).
Je to ještě víc zvláštní protože minulý týden jsem s autem ujel bez mála 1000km bez jediného problému, až v době, kdy jsem se vrátil do Prahy, začalo dělat to samé (Špatné ovzduší? Hihi).
Dnes mi již šestý mechanik řekl a teď cituji:"My takové mr*** neopravujeme a tady bych Vám asi jen poradil, abyste ho hodil ze skály". Zcela upřímně říkám, že jsem byl překvapen a zároveň rád, ono občas trochu upřímnosti neuškodí a tento pán ji měl na rozdávání. Každopádně jsem se rozhodl, že si auto opravím sám, jelikož žádný servis se s tím stejně babrat nechce a pokud něco pokazím, tak to nemění nic na stavu vozidla, v obou stavech je nepoužitelné pro běžný provoz. Nové auto si v aktuální situaci dovolit mohu, ale zcela upřímně nechci riskovat zajíce v pytli a nejsem zcela připraven zbavit se mého Máti, který tak dobře sloužil. Pokud se nezadaří, tak mi nic jiného stejně nezbude.
O co se mi momentálně jedná? Rád bych, pokud by někdo šikovný a ochotný dal dohromady list možných závad, jelikož na diagnostiku je ještě stará zásuvka, tak není jednoduché určit jednu chybu. Z mých šesti návštěv servisu mi bylo řečeno, že je spousta možností které by to mohli dělat, pokud je společně dáme dohromady, postupně vše vyměním až se dostaneme k problémovému dílu.
Ještě připisuji seznam oprav, které napáchali mechanici u kterých jsem to měl a pár kterých jsem udělal já sám.
Svítila mi kontrolka motoru a pískal řemen.
- Vyměnil jsem snímač otáček a utáhl řemen pohonu.
- svíčky jsem měnil minulý rok v únoru.
Auto dělalo výše uvedené a mechanici udělali následující:
- první čtyři nic a jen se v tom hrabali a nic neudělali, za nic nezjištění si 3 z nich naúčtovali poplatek. Jeden z nich vyměnil víčko rozdělovače.
- pátý ustřihl sítko na palivovém čerpadle, které bylo totálně zasrané (Auto jezdilo 3týdny bez problému) a jelikož auto startovalo jen na jednu stranu klíče, otočil mi s kroužkem u zapalování a auto již startuje bez problémů (I momentálně v -8C°)
- šestý mi doporučil hodit auto ze skály
Je možné, že jsem na něco zapomněl, rád informace doplním, stačí říct. Pokud Vás cokoliv napadne, prosím dejte mi vědět a vyzkouším to. Zároveň pokud je tu někdo vlastníkem diagnostiky na starého matize a byl by ochotný mrknout na to se mnou za flašku byl bych moc vděčný. Avšak 2000 jen za hodinovou prohlídku vozu + diagnostiku v autorizáku dávat nebudu. Předem moc všem děkuji a budu rád za jakoukoliv pomoc.
Dodatek: Pojistky jsem měřil a jsou v pořádku. Jsem z Prahy a dost často v okolí Kolína. Benzín neberu na jedné benzínce, avšak auto to dělat dlouhodobě, tudíž by to benzínem být nemělo.
Ještě mě napadlo, není možné, že řemen, který jsem utahoval by byl nějakým způsobem poškození? To by vysvětlovalo to cukání? Může někdo potvrdit/vyvrátit? Děkuji
V červenci minulého roku začalo vyvádět hrozné věci, za jízdy řekněme na 5 v rychlosti okolo 80km/h auto z ničeho nic chcípne (pedál plynu má stále odpor, ale auto pomalu zpomaluje, až zastaví), v tomto momentě vyskočí zároveň smrtelná ponorka a ŘJ (pravděpodobně) zamezí novému nastartování auta po dobu tří minut. Čas od času si auto, opět si uveďme příklad na 5 rychlostní stupeň v rychlosti 80km/h cukne a pedál na zlomek vteřiny ztratí odpor, avšak hned se zase chytne a auto nechcípne a vesele jede dál (V tomto momentě taktéž vyskočí ponorka, ale hned zase zhasne. Popsal bych tento jev ke špatnému zařazení, ten "cuk" je na pocit úplně stejný).
Je to ještě víc zvláštní protože minulý týden jsem s autem ujel bez mála 1000km bez jediného problému, až v době, kdy jsem se vrátil do Prahy, začalo dělat to samé (Špatné ovzduší? Hihi).
Dnes mi již šestý mechanik řekl a teď cituji:"My takové mr*** neopravujeme a tady bych Vám asi jen poradil, abyste ho hodil ze skály". Zcela upřímně říkám, že jsem byl překvapen a zároveň rád, ono občas trochu upřímnosti neuškodí a tento pán ji měl na rozdávání. Každopádně jsem se rozhodl, že si auto opravím sám, jelikož žádný servis se s tím stejně babrat nechce a pokud něco pokazím, tak to nemění nic na stavu vozidla, v obou stavech je nepoužitelné pro běžný provoz. Nové auto si v aktuální situaci dovolit mohu, ale zcela upřímně nechci riskovat zajíce v pytli a nejsem zcela připraven zbavit se mého Máti, který tak dobře sloužil. Pokud se nezadaří, tak mi nic jiného stejně nezbude.
O co se mi momentálně jedná? Rád bych, pokud by někdo šikovný a ochotný dal dohromady list možných závad, jelikož na diagnostiku je ještě stará zásuvka, tak není jednoduché určit jednu chybu. Z mých šesti návštěv servisu mi bylo řečeno, že je spousta možností které by to mohli dělat, pokud je společně dáme dohromady, postupně vše vyměním až se dostaneme k problémovému dílu.
Ještě připisuji seznam oprav, které napáchali mechanici u kterých jsem to měl a pár kterých jsem udělal já sám.
Svítila mi kontrolka motoru a pískal řemen.
- Vyměnil jsem snímač otáček a utáhl řemen pohonu.
- svíčky jsem měnil minulý rok v únoru.
Auto dělalo výše uvedené a mechanici udělali následující:
- první čtyři nic a jen se v tom hrabali a nic neudělali, za nic nezjištění si 3 z nich naúčtovali poplatek. Jeden z nich vyměnil víčko rozdělovače.
- pátý ustřihl sítko na palivovém čerpadle, které bylo totálně zasrané (Auto jezdilo 3týdny bez problému) a jelikož auto startovalo jen na jednu stranu klíče, otočil mi s kroužkem u zapalování a auto již startuje bez problémů (I momentálně v -8C°)
- šestý mi doporučil hodit auto ze skály
Je možné, že jsem na něco zapomněl, rád informace doplním, stačí říct. Pokud Vás cokoliv napadne, prosím dejte mi vědět a vyzkouším to. Zároveň pokud je tu někdo vlastníkem diagnostiky na starého matize a byl by ochotný mrknout na to se mnou za flašku byl bych moc vděčný. Avšak 2000 jen za hodinovou prohlídku vozu + diagnostiku v autorizáku dávat nebudu. Předem moc všem děkuji a budu rád za jakoukoliv pomoc.
Dodatek: Pojistky jsem měřil a jsou v pořádku. Jsem z Prahy a dost často v okolí Kolína. Benzín neberu na jedné benzínce, avšak auto to dělat dlouhodobě, tudíž by to benzínem být nemělo.
Ještě mě napadlo, není možné, že řemen, který jsem utahoval by byl nějakým způsobem poškození? To by vysvětlovalo to cukání? Může někdo potvrdit/vyvrátit? Děkuji