seky..
kuk na
http://ba.zsvs.sk/dohc/alternator
...a ako sa vravi, racej raz vidiet ako 100x pocut..
Vymontovat Altik z pod kapoty..
nieje az taky probleem..
Horsie to je z jeho rozobratim...
Budesh potrebovat "mini" GOLA nadstavce TORX - vnutorneee
na odmontovanie vonkajsich skrutiek M5
(da sa to prinajhorsom aj kombinackami..)
potom na skrutky M4, ktore drzia mostik, uhliky a regulator...
..kuk na poslednu fotku.. (tu je tusim TORX 25, kombinacky nepomozu)
doporucujem uz potom vymenit aj "zadne" lozisko, a prebehnut komutator
( to su tie kontaky, kde behaju uhliky, kdo by nevedel
)
na sustruhu, aby to bolo rovne...
Z tym odpajkovanim Statoru od mostika je to fakt dost blbe,
ked niekto nema 150W letovacku, taku tu na sterchy
(lebo cast tepla odvadza vinutie, a cast chladic na diodach, bla bla bla..)
taq da sa to pohodlnejsie spravit taq,
ze sa opatrne odsekaju privodne pliesky priamo z mostika,
a potom sa opatrne odbrusia dole zo zakonceni vinutia.
Ale tak aby tie draty zostali neporusene...
Sklada sa to potom presne opacnym sposobom, jak to clovek rozoberaa..
ja som akurat povodne TORXy nahradil IMBUSakmi...
Suciasky ma stali MAX. 2000 Skk,
(vo fancare xeli za opravu stareho cca 9 litrov, a 6 ma stal novy..)
Ked si to nahodou xesh robit sam, a budesh kupovat suciastky,
tak daj pozor aby si kupil tie spravne pre alternator z vonkajsim chladenim,
NEXIE totizto mali 2 Typy altikov..
Pri skladani bacha na tu silikonovu pastu, ktorou treba nababrat medenu plochu chladica,
pasta musi byt aspon trochu vodiva
a ak budesh davat dole remenicu a vyberat rotor z predneho loziska, tak pri opetovnom nasadeni,
je treba
odstranit stare zbytky lepidla z osky a loziska,
a
osku opetovne namazat lepidlom na kov v mieste, kde je usadene lozisko
.
Inac sa ti totizto moze stat, ze pri behu ti to bude piiiiiiiiiskaaaaaattttt....
...
[a tolko dnesne spravy v skratke...]
..kua ale som sa rozpisal...