Problém se spotřebou a MIL
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát lis 18, 2016 12:35
- Bydliště: Nový Jičín-Libhošť
Problém se spotřebou a MIL
Ahoj.
Jsem tu nový a nepodařilo se mi dohledat podobné téma,proto zakládám nové.Nechť mi moderátoři prominou.
Manželka si pořídila Kalose r.v.2005 1.4 16V.
Autobazar asi věděl,proč se ho snaží tak rychle zbavit.
Po najetí cca 200km se rozsvítila MIL,tak jsme to jeli reklamovat.Tam mi chybu vymazali a tvrdili,že to u tohoto modelu občas dělá.
Po cca 200km opět to samé.
Zajel jsem na diagnostiku jinde,kde mi sdělili,že je ucpaný kat.Výkon motoru je poněkud chabý a spotřeba je okolo 10L,což se mi zdá moc.
Diagnostika hlásí chybu P0420.
Kat je tedy vyměněn za nový,starý byl vevnitř z 50% spečený.Chyba se na diagnostice objevuje ale stále.Obě lambdy ale zřejmě fungují,vykazují na diagnostice křivky,které se pohybuji od 0,2 po 0,8V,v závislosti na otáčkách.
Chci se tedy zeptat,zda s tímto nemá také někdo problém,popř jak se dá toto vyřešit.Může to být lambdou?Kterou?
Také se chci zeptat,jestli je rozdíl mezi zadní a přední lambdou,nebo třeba jestli existuje nějaká uni,která se dá namontovat dopředu i dozadu.
Děkuji za jakoukoliv odpověď.
Jerrydjkiki
Jsem tu nový a nepodařilo se mi dohledat podobné téma,proto zakládám nové.Nechť mi moderátoři prominou.
Manželka si pořídila Kalose r.v.2005 1.4 16V.
Autobazar asi věděl,proč se ho snaží tak rychle zbavit.
Po najetí cca 200km se rozsvítila MIL,tak jsme to jeli reklamovat.Tam mi chybu vymazali a tvrdili,že to u tohoto modelu občas dělá.
Po cca 200km opět to samé.
Zajel jsem na diagnostiku jinde,kde mi sdělili,že je ucpaný kat.Výkon motoru je poněkud chabý a spotřeba je okolo 10L,což se mi zdá moc.
Diagnostika hlásí chybu P0420.
Kat je tedy vyměněn za nový,starý byl vevnitř z 50% spečený.Chyba se na diagnostice objevuje ale stále.Obě lambdy ale zřejmě fungují,vykazují na diagnostice křivky,které se pohybuji od 0,2 po 0,8V,v závislosti na otáčkách.
Chci se tedy zeptat,zda s tímto nemá také někdo problém,popř jak se dá toto vyřešit.Může to být lambdou?Kterou?
Také se chci zeptat,jestli je rozdíl mezi zadní a přední lambdou,nebo třeba jestli existuje nějaká uni,která se dá namontovat dopředu i dozadu.
Děkuji za jakoukoliv odpověď.
Jerrydjkiki
Kalos 1.4 16V 100 000km.....Asi ho k***a prodám,už nevím,co s tím!
- Reklama
Re: Problém se spotřebou a MIL
Jediné co mě napadá je egr ventil.
Hyundai Tuscon 1.6 TGDi alias tučnák
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
BMW F 800 GS
Ford Transit Connect T200 SportVan 1.8TDCi
ex Daewoo Leganza 2.0 16V CDX
http://www.czdrafel.cz/
http://planickasystem.webnode.cz
www.autobardo.cz
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát lis 18, 2016 12:35
- Bydliště: Nový Jičín-Libhošť
Re: Problém se spotřebou a MIL
Ok, mohu se na to kouknout, ale chybovy kod p0420 značí nizkou účinnost katu, tak nevim.
Už jsem i vycistil vstřiky.Byl tam bordel, ale už je to vyčištěno.MIL však dnes opět září. ..
Už jsem i vycistil vstřiky.Byl tam bordel, ale už je to vyčištěno.MIL však dnes opět září. ..
Kalos 1.4 16V 100 000km.....Asi ho k***a prodám,už nevím,co s tím!
Re: Problém se spotřebou a MIL
Já myslím, že ta lambda (nebo lambdy - na Leganze i Cliu mám vždy dvě) může být i tak vadná. Řešil jsem na jaře s Cliem něco podobného, lambdy ukazovaly, ale blbě. Po jejich výměně se už chyba neobjevila.
• EX: Daewoo Leganza 2.0 CDX (12/2002) • černá metalíza • 16V 93kW (T20SED)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
• Renault Clio III Grandtour 1.2 (07/2010) • červená • 16V 55kW (D4FD7)
• Renault Megane III Grandtour 1.6 (08/2015) • hnědá metalíza • 16V 81kW (K4MR8)
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát lis 18, 2016 12:35
- Bydliště: Nový Jičín-Libhošť
Re: Problém se spotřebou a MIL
Před chvíli jsem vyměnil přední, tak uvidime
Kalos 1.4 16V 100 000km.....Asi ho k***a prodám,už nevím,co s tím!
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát lis 18, 2016 12:35
- Bydliště: Nový Jičín-Libhošť
Re: Problém se spotřebou a MIL
Tak není to dobré,MIL svítí i po výměně přední lambdy.....
Už fakt nevím.
Co to mmůže být,když diagnostika hlásí nizkou účinnost katu?
Readiness kódy jsou 00000011.
Ty poslední dva znamenají vyhřívání katu a kat.Kat je nový a žádné vyhřívání tam není......
apropo,...před dvěma lety,než jsem se pustil do oprav,mi na emisích technik tvrdil něco o vysokém obsahu kyslíku ve spalinách.Bohužel mi všal nevysvětlil,čím to může být.
Byl nějaký podrážděný,tak jsem upaloval pryč.....
Už fakt nevím.
Co to mmůže být,když diagnostika hlásí nizkou účinnost katu?
Readiness kódy jsou 00000011.
Ty poslední dva znamenají vyhřívání katu a kat.Kat je nový a žádné vyhřívání tam není......
apropo,...před dvěma lety,než jsem se pustil do oprav,mi na emisích technik tvrdil něco o vysokém obsahu kyslíku ve spalinách.Bohužel mi všal nevysvětlil,čím to může být.
Byl nějaký podrážděný,tak jsem upaloval pryč.....
Kalos 1.4 16V 100 000km.....Asi ho k***a prodám,už nevím,co s tím!
Re: Problém se spotřebou a MIL
lambda sonda je vlastně senzor zbytkového kyslíku, pokud je vše dobré lamda jakoby osciluje mezi směsí bohatou a chudou a tím upravuje množství paliva jdoucí do válců. Pokud je vše OK už z motoru nejde skoro žádný kyslík - mluvím o první lambdě a na tu potřebuješ osciloskop, voltmetr je na prd - ta druhá je tam v podstatě jen kvůli kontrole katu na osciloskopu dělá v postatě rovnou čáru....
Kat se vyhřívá výfukovými plyny, někdy bývají i 2 katy. Co se ale vyhřívá je lambda ta s jedním drátem je nevyhřívaná ta s 2 nebo více je vyhřívaná.....
Z toho co jsem napsal je jasné, že musí být absolutně těsné výfukové potrubí před lamdou, jinak produkuje nesmysly. takže problém může být např. v prasklých svodech v těsněních výfukového potrubí atd. To samé může být i na straně sání, pokud ti to někde saje falešný vzduch tak lambda zareaguje a ochudí směs, pak to nejede a žere, navíc přichudé směsi je vyšší teplota spalování a můžeš propálit písty nebo poškodit ventily.....
Kat se vyhřívá výfukovými plyny, někdy bývají i 2 katy. Co se ale vyhřívá je lambda ta s jedním drátem je nevyhřívaná ta s 2 nebo více je vyhřívaná.....
Z toho co jsem napsal je jasné, že musí být absolutně těsné výfukové potrubí před lamdou, jinak produkuje nesmysly. takže problém může být např. v prasklých svodech v těsněních výfukového potrubí atd. To samé může být i na straně sání, pokud ti to někde saje falešný vzduch tak lambda zareaguje a ochudí směs, pak to nejede a žere, navíc přichudé směsi je vyšší teplota spalování a můžeš propálit písty nebo poškodit ventily.....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát lis 18, 2016 12:35
- Bydliště: Nový Jičín-Libhošť
Re: Problém se spotřebou a MIL
Díky za vyčerpávající odpověď.
Na osciloskopu jsem to měl, obě lambdy mají téměř shodně průběh.
Na osciloskopu jsem to měl, obě lambdy mají téměř shodně průběh.
Kalos 1.4 16V 100 000km.....Asi ho k***a prodám,už nevím,co s tím!
Re: Problém se spotřebou a MIL
určitě by se měl průběh mezi oběma lambdama lišit, ta první musí rychle měnit napětí, několikrát za vteřinu, je možný že reaguje pomalu - pomalu kmitá ř.j z toho nepozná co jak nastavit
Mrkni např. sem: http://www.igniter.estranky.cz/clanky/d ... ambda.html třeba tě něco z toho "osvítí"
Mrkni např. sem: http://www.igniter.estranky.cz/clanky/d ... ambda.html třeba tě něco z toho "osvítí"
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát lis 18, 2016 12:35
- Bydliště: Nový Jičín-Libhošť
Re: Problém se spotřebou a MIL
Dobrý článek, díky.
S tou rychlostí kmitání si ale nevím rady, obě lambdy kmitaji okolo 1x za vteřinu. Při akceleraci je tam nějaká změna, bohužel však netuším, zda nebude problém jinde.Přední je nová a kmitá stejně, jako ta stará. Zadní lambda kmitá velmi podobně, za jízdy však po zahřátí, se amplituda zmenšila. Rozsah je cca poloviční, rozhodně vsak není taková rovná, jak se jinde uvádí.
Také nevím, zda kmitá samotná lambda, nebo jí v tom pomáhá ECU.
S tou rychlostí kmitání si ale nevím rady, obě lambdy kmitaji okolo 1x za vteřinu. Při akceleraci je tam nějaká změna, bohužel však netuším, zda nebude problém jinde.Přední je nová a kmitá stejně, jako ta stará. Zadní lambda kmitá velmi podobně, za jízdy však po zahřátí, se amplituda zmenšila. Rozsah je cca poloviční, rozhodně vsak není taková rovná, jak se jinde uvádí.
Také nevím, zda kmitá samotná lambda, nebo jí v tom pomáhá ECU.
Kalos 1.4 16V 100 000km.....Asi ho k***a prodám,už nevím,co s tím!
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát lis 18, 2016 12:35
- Bydliště: Nový Jičín-Libhošť
Re: Problém se spotřebou a MIL
Je to pořád dokola.
Včera jsem demontoval zadní a střední díl výfuku,zda není ucpaný a pro jistotu jsem to i benzínem vypálil.Všem dávám radu-buďte opatrní,dobře to při nahromaděných výparech detonuje!!!
Potom následovala kontrola katu.Zdá se,že plní svou funkci dobře,vstupní strana byla černá od sazí a zadní byla bílá-saze spálené.Kontroloval jsem i těsnění katu,je to ok.Dle zjištěných informací má mít signál zadní lambdy téměř rovnou křivku,tak jsem signálový vodič na zkoušku odpojil.... Dnes se vrhnu na kontrolu vstřiků osciloskopem,zda reagují na změny přední lambdy.A jestli ani to nepomůže,jedu s tím na vrakáč....
Včera jsem demontoval zadní a střední díl výfuku,zda není ucpaný a pro jistotu jsem to i benzínem vypálil.Všem dávám radu-buďte opatrní,dobře to při nahromaděných výparech detonuje!!!
Potom následovala kontrola katu.Zdá se,že plní svou funkci dobře,vstupní strana byla černá od sazí a zadní byla bílá-saze spálené.Kontroloval jsem i těsnění katu,je to ok.Dle zjištěných informací má mít signál zadní lambdy téměř rovnou křivku,tak jsem signálový vodič na zkoušku odpojil.... Dnes se vrhnu na kontrolu vstřiků osciloskopem,zda reagují na změny přední lambdy.A jestli ani to nepomůže,jedu s tím na vrakáč....
Kalos 1.4 16V 100 000km.....Asi ho k***a prodám,už nevím,co s tím!
Re: Problém se spotřebou a MIL
Já včera připojil na Kia Ceed diagnostiku - ODB na mobilu přes ten bazmek s ELM327 a "modrej zub"
celkem to funguje, a žádná porucha v paměti není ani nevzniká. Ale koukal jsem na průběh těch lambd na pozici 1 tedy bank 1 lambda kmitá zhruba mezi 0,30V - 0,80V zhruba 1x za sek. a ta druhá se ani nehne, ani pokud přidáš nebo jedeš na volnoběh a ukazuje cca 0,50V
Takže první kmitá, druhá ne, ukazuje jen čáru. A protože se žádná porucha neobjevuje, bude to asi OK.
Na první lambdě mi to u ne zcela ohřátého motoru ukazovalo teplotu přes 400 °C
Takže bych to viděl na dvě věci:
-zadní lambda (za katem) ev. nějaké vedení k ní, konektor atd.
-vlastní kat
Prostě v katu by se měly zbytkové plyny rozložit a proto pokud kat funguje, neměla by zadní lambda najít žádný kyslík, i ty zbytky různě reagovaly mezi sebou.... proto ta rovná čára
ještě jeden starej poznatek, když máš motor a kat ohřátej a " naložíš mu" měl bys z katu cítit žumpu pokud jo mělo by to být OK ale je to hodně orientační prostě tam nějak vzniká sirovodík
celkem to funguje, a žádná porucha v paměti není ani nevzniká. Ale koukal jsem na průběh těch lambd na pozici 1 tedy bank 1 lambda kmitá zhruba mezi 0,30V - 0,80V zhruba 1x za sek. a ta druhá se ani nehne, ani pokud přidáš nebo jedeš na volnoběh a ukazuje cca 0,50V
Takže první kmitá, druhá ne, ukazuje jen čáru. A protože se žádná porucha neobjevuje, bude to asi OK.
Na první lambdě mi to u ne zcela ohřátého motoru ukazovalo teplotu přes 400 °C
Takže bych to viděl na dvě věci:
-zadní lambda (za katem) ev. nějaké vedení k ní, konektor atd.
-vlastní kat
Prostě v katu by se měly zbytkové plyny rozložit a proto pokud kat funguje, neměla by zadní lambda najít žádný kyslík, i ty zbytky různě reagovaly mezi sebou.... proto ta rovná čára
ještě jeden starej poznatek, když máš motor a kat ohřátej a " naložíš mu" měl bys z katu cítit žumpu pokud jo mělo by to být OK ale je to hodně orientační prostě tam nějak vzniká sirovodík
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát lis 18, 2016 12:35
- Bydliště: Nový Jičín-Libhošť
Re: Problém se spotřebou a MIL
Děkuji za hodnotnou odpověď.Bude to asi lambdou, kat je nový.
Jinak sirovodík mám dnes i bez auta, včera zelí
Alespoň mohu porovnat...
Jinak sirovodík mám dnes i bez auta, včera zelí
Alespoň mohu porovnat...
Kalos 1.4 16V 100 000km.....Asi ho k***a prodám,už nevím,co s tím!
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: pát lis 18, 2016 12:35
- Bydliště: Nový Jičín-Libhošť
Re: Problém se spotřebou a MIL
Dnes jsem to jel projet,cca 70km.Přední lambda kmitá cca od 0,1 do 0,8V.Zadní lambda -odpojen signálový vodič(žhavení stále zapojeno),průběh lítá jen nepatrně cca od 0,42 do 0,47v a zatím se MIL nerozsvítila.
Stejně si ale myslím,že to mou spotřebu neřeší.Včera jsem zkusil připojit na vstřiky osciloskop a zkoušel dobu sepnutí vstřiků v závislosti změn na lambdě a nic se neměnilo.Připadá mi,že jde do válců stále bohatá směs,když mám takový vír v nádrži.Může být asi i problém v řídící jednotce.
P.S. ještě jsem zapomněl dodat,že jsem ráno startoval v -5st a byl problém,motor po chvilce chcípnul.Natořil jsem to podruhé a jemně přidával plyn-asi 30sekund,než se motor zahřál a držel v poho volnoběh.
Stejně si ale myslím,že to mou spotřebu neřeší.Včera jsem zkusil připojit na vstřiky osciloskop a zkoušel dobu sepnutí vstřiků v závislosti změn na lambdě a nic se neměnilo.Připadá mi,že jde do válců stále bohatá směs,když mám takový vír v nádrži.Může být asi i problém v řídící jednotce.
P.S. ještě jsem zapomněl dodat,že jsem ráno startoval v -5st a byl problém,motor po chvilce chcípnul.Natořil jsem to podruhé a jemně přidával plyn-asi 30sekund,než se motor zahřál a držel v poho volnoběh.
Kalos 1.4 16V 100 000km.....Asi ho k***a prodám,už nevím,co s tím!
Re: Problém se spotřebou a MIL
mrkni na čidlo teploty nasávaného vzduchu, pokud je tady blbá informace, tak i složení směsi neodpovídá ..... jde o to, že zpočátku vstřiky skoro nestříkají, ale benzín do válců lejou...
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502