Stránka 1 z 1
2.0 automat vs. manuál
Napsal: ned lis 06, 2016 18:04
od zrzkaVeru
Prosím o porovnání Orlanda 2.0 manuál vs. automat, klady, zápory, zkušenosti. Děkuji
Re: 2.0 automat vs. manuál
Napsal: ned lis 06, 2016 20:21
od hoza
Být vámi zkusím podat méně náročný dotaz nebo hledat na foru, ale obecně platí kdo zkusil automat už nechce nic jiného i přes malinko větší spotřebu. Pokud taháte vozík nebo plně naložené auto do kopce a terénu tam zase oceníte manuál.
Re: 2.0 automat vs. manuál
Napsal: ned lis 06, 2016 20:31
od Laco71
Zaleži od preferencii vodiča, či chce radiť manualne , alebo chce aby to radilo "SAMO".
Za každý komfort treba zaplatiť a v tomto prípade je daňou za komfort ,
zvýšena spotreba cca o 1,5 L u automatickej prevodovky.
Tiež treba zdorazniť , že ako u manualnej ,tak u automatickej prevodovky je treba MENIŤ olej,
asi každých 60-80 000 km
Inak automaticka prevodovka bola vyvinutá nie pre pohodlie vodiča, ale pre lepší prenos sily od motora
pri vysokovýkonných motorizáciach ktoré posielaju na kolesa krutiaci moment nad 400 Nm a pre dlhšiu životnosť spojky.
Pre porovnanie dieslové Orlando ma tých Nm okolo xxx , benzínové len okolo xxx Nm
preto najlepšie automaticke prevodovky vyraba Mercedes , svojej vlastnej konštrukcie,
Aký typ aut.prevodovky je v Orlande, to neviem , ja mam manual , a tiež som z tohto mykania pakou
niekedy už dost unavený, a chcel by som ďalšie auto z automatickou prevodovkou.
Re: 2.0 automat vs. manuál
Napsal: ned lis 06, 2016 21:07
od hoza
Diesel má cca 340Nm a benzin 176Nm to už je citelný rozdíl
Re: 2.0 automat vs. manuál
Napsal: ned lis 06, 2016 23:24
od Richard
Já mohu potvrdit, že pokud si koupíš auto s automatem, už nechceš jiný.... celej život jsem "kvrdlal" na starý kolena jsem si koupil automat a po ujetí pár km už bych nic jinýho nechtěl...
Samo musíš v něm měnit olej cca po 60000km to je cca 7000,- ale zas nemáš problémy se spojkou a dvojhmotovým setrvákem, ten tam zas není a ta spotřeba se dá skousnout, já teď přijel z Harrachova (tam a z5), nějaký ježdění po Praze a palubák mi ukazuje 8,8l/100 - Ta Ix55 má se mnou 2,5t, je to 4x4, V6, 3,0, 240k, 450Nm a s automatem tak proč se jízdou nekochat a s něčím kvrdlat ??
Re: 2.0 automat vs. manuál
Napsal: pon lis 07, 2016 01:49
od mzprx
Zaujimave, ze sa o tej nutnosti menenia oleja v prevodovke ziaden vyrobca v manuali nezmienuje, ba priam na rozdiel od inych pravidelnych vymen prevadzkovych kvapalin, vymeny oleja v prevodovke v manuali taji. S tym slovom MUSIS by som bol opatrnejsi.
Re: 2.0 automat vs. manuál
Napsal: pon lis 07, 2016 07:03
od slunce
mzprx píše:Zaujimave, ze sa o tej nutnosti menenia oleja v prevodovke ziaden vyrobca v manuali nezmienuje, ba priam na rozdiel od inych pravidelnych vymen prevadzkovych kvapalin, vymeny oleja v prevodovke v manuali taji. S tym slovom MUSIS by som bol opatrnejsi.
Tak zrovna u Orlanda je tomu jinak. Tady v manuálu vyměna oleje v AT je předepsaná.
Re: 2.0 automat vs. manuál
Napsal: pon lis 07, 2016 08:36
od Richard
Ono se většinou píše že náplň automatu a mnohdy i manuálních převodovek je "doživotní" ale výrobce počítá s životností třeba 5-6 let a nájezd tak do 200000km to je pro něj konec celého auta..... to by mělo auto vydržet a co je navíc je "bonus" Takže když se spokojíš s tím, že ti automat ve 200000km odejde neměň olej. Olej v automatu s měničem je enormě namáhán, v převodovce je měnič, který přenáší veškerý výkon motoru na kola, několik spojek, uzávěrek, včetně propojení měniče a to vše se ovládá právě tlakem oleje. Celá převodovka vypadá jako jedno velký vosí hnízdo
Oleje tam bývá kolem 7-10 l. Pro to co jsem výše napsal stává se z oleje pomalu, ale jistě brusná kapalina (otěr ze spojek, planetových převodů a navíc je tepelně namáhán, dokonce se dá i spálit) a pokud ho neměníš zkrátíš podstatně životnost převodovky.
Re: 2.0 automat vs. manuál
Napsal: pon lis 07, 2016 14:10
od dlabka
Už před pár lety jsem u 2.0 VCDi/120kw zvolil automat a neměnil bych
Manual je tuším 5ti rychlostní, automat má 6-stupňů. U automatu není znát turbodíra.
Zima, krátké pojíždky v Praze 8-8,2L mimo město (dálnice) rychle padá na 7-7,2L
Dá se jezdit i za méně, ale to je otrava. Orlík je velmi svižný a dokáže překvapit nejednoho řidiče koncernových vozů
Na auto, které podle obsazenosti či nákladu přesahuje 2 tuny, je to velmi slušné.
Jen ty krátké jízdy co nejvíce omezit - filtr pevných částic bych zrušil
, zapne vždycky když je to nejméně vhodné.