Stránka 1 z 4
olej
Napsal: pon úno 14, 2005 08:55
od Andy
papa vam espero olej? Mne hlavne ked jazdim stylom brzda-plyn /plny plyn
/
Tesnenie pod hlavou je ok! Cim inym to moze byt?
Napsal: pon úno 14, 2005 10:58
od Sato
Pravdu povediac uz dlho som stav oleja nekontroloval.
Len si spominam, ze prvy majitel mojho Espera tiez jazdil tvojim stylom "brzda-plyn /plny plyn /" a raz dosiel na servisnu prehliadku. Mechanik sa len cudoval ze motor sa nezadrel. Oleja tam uz vela nemal. Ale myslim, ze keby si sa s tym prvym majitelom trosku povozil, druhy krat by si s nim do auta uz nesadol.
Napsal: pon úno 14, 2005 15:41
od palladin
Mne nepapa, ale tesnenie pod hlavou zo zadu ....
Inak ak to nieje vo vode ,alebo nejde do vyfuku, tak by sa mohol spalovat na kluke,ale to by si zbadal,ked vyradis,tak by preblikovalo mazanie... Ale to bolo na starych autach...
Napsal: pon úno 14, 2005 16:14
od Tomáš
A co stírací gumičky na vodítkách ventilů
Re: olej
Napsal: pon úno 14, 2005 16:38
od phalanx
za 7 rokov ani jedno dolievanie
Napsal: pon úno 14, 2005 16:46
od Shibby
me olej rozhodne nepapa a jezdim jako prase (plnej kotel /brzda , plnej kotel .....) ale lehce mi propousti tesneni pod hlavou ale malilinko takze olej nedolejvam
Napsal: pon úno 14, 2005 17:46
od palladin
Stieracie gumicky by to mohli byt najskor...
Ale ako pozeram, tesnenie pod hlavou vedie...
Mne je to jedno ja menim olej zhruba po 5tis. km.,takze ak aj nieco chyba,tak velmi malo...
Napsal: sob úno 19, 2005 09:24
od petrm
Při tomhle stylu jízdy je to způsobené pístníma kroužkama a simerinkama na ventilech
Napsal: ned úno 27, 2005 19:02
od Radoslav Hološka
No kluci mne Nexia zacala v poslednom obdobi papat 1 liter oleja na 2400 km. Dal som do servisu vymenit piestne kruzky a je z toho GO motora! Poskodene piesty,kruzky,blok,ojnica. Pozrite sa na Nexia forum,tam to rozoberame. Predtym mi nezrala vobec od vymeny po vymenu.
Napsal: ned úno 27, 2005 19:22
od palladin
V poslednom obdobi? Odvija sa to od dakeho zasahu do motora,alebo dakej zmeny napr. zmeny typu oleja... ? (Ja som presiel od mineralu na polosyntetiku a po vymene klepu voditka,kym sa nezohreje a nedotlaci olej vsade)
Napsal: pon úno 28, 2005 15:28
od Radoslav Hološka
Odvijalo sa to postupne zrejme od doby,kedy som to dal nachipovat. To tvdri servis,aj ked ja tomu velmi neverim.
Napsal: pon úno 28, 2005 15:29
od Radoslav Hološka
palladin píše:V poslednom obdobi? Odvija sa to od dakeho zasahu do motora,alebo dakej zmeny napr. zmeny typu oleja... ? (Ja som presiel od mineralu na polosyntetiku a po vymene klepu voditka,kym sa nezohreje a nedotlaci olej vsade)
Ale na syntetiku uz radsej neprechadzaj. Nechaj tam polosyntetiku a zmier sa s tym,ze to za studena klepoce. Ktory magor tam od nova daval mineral? Do dvojvackovych motorov je to horsie ako tam dat Fritol...
Napsal: pon úno 28, 2005 15:35
od palladin
Otec to kupoval a uz predosly majitel (asi aby usetril) tam mal daku sracku, myslim daky mogul ....
Ja viem ze na plnu syntetiku uz nemozem prejst.(ak nechcem zadret motor,alebo aby bol ako olejnicka)
Kedze zatial jazdim kratke trasy tak to menim po 5000. Stoji ma to okolo 700 - 900 aj s filtrom, podla toho aku znacku kupim.
Teraz mam texaco 10W40 po 150 za liter.
Napsal: pon úno 28, 2005 15:39
od Radoslav Hološka
Dobry vyber sucasneho oleja,zly vyber auta v minulosti. Radsej kupit Espero o 5.000 korun drahsie ale s plnou alebo aspon polo syntetikou od nova. Pre mna je pouzity typ oleja rozhodujuci faktor pri kupe ojazdeneho auta. Svoju Nexiu som vyberal 2 mesiace - 1. majitelka zena a bolo to v pohode az doteraz. Teraz ju mam v servise na GO. Vid prispevky v Nexia fore.
Napsal: pon úno 28, 2005 15:51
od palladin
Mne to auto ostalo po otcovi,takze aj ked by som si predstavoval nieco ine,tak musim byt spokojny aj s tym co mam... Ale este to nieje take strasne ako niektore ine espera... A nehodlam menit voditka len kvoli tomu ze klepu, mozno az keby trebalo menit tesnenie pod hlavou ...