Výměna oleje v automatu Captiva
Moderátor: Blue Lanos
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon črc 18, 2016 22:00
Výměna oleje v automatu Captiva
Dobrý večer,jsem zde nový a proto chci ctihodné forum pozdravit.Moje drahá polovička si pořídila ojetou Captivu r.2011 ujeto cca 165000 km,motor 2,4 l LPG.Převodovka automat.Stále mluví o výměně oleje v aut.převodovce,ale nenašla nikoho kdo by to uměl.Dokáže mi někdo poradit,zda se mění olej v automatu,popř.kdy,kdo to umí a případně co to stojí.Ještě mám dotaz jak je to s filtrem v převodovce.Děkuji
- Reklama
Re: Výměna oleje v automatu Captiva
Libore, předpokládám že se tak jmenuješ, jsi tu nový a je dobrý do podpisu dát nějaké bydliště (město) nikdo nechce adresu, ale pokud jsi z Ostravy a já ti dám kontakt na pražský servis, bude to platný jak mrtvýmu zimník
Tedy všeobecně: olej v automatu určitě měnit tak po 60000 km kecy o doživotní náplni neber vážně. Životnost auta bude tak 200000 km a tu dobu tam možná olej vydrží, ale vše v převodovce je bez výměny už na odpis.
v Praze v Michli je tuším APPservis ten se zabývá servisem automatů...... cena okolo 7000,-
Tedy všeobecně: olej v automatu určitě měnit tak po 60000 km kecy o doživotní náplni neber vážně. Životnost auta bude tak 200000 km a tu dobu tam možná olej vydrží, ale vše v převodovce je bez výměny už na odpis.
v Praze v Michli je tuším APPservis ten se zabývá servisem automatů...... cena okolo 7000,-
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon črc 18, 2016 22:00
Re: Výměna oleje v automatu Captiva
To se omlouvám,jsem z plzenska.Nepřišel jsem na to,kam ten popis napsat.
Re: Výměna oleje v automatu Captiva
uživatelský panel - profil - podrobnosti - bydliště
profil - podpis tam se většinou dává typ auta a rv.
každopádně olej v automatu vyměň , nebo nech vyměnit, pokud někdo auto prodává, většinou do něj nic neinvestuje. Tedy doporučuji bez ohledu na to co je napsáno např. v servisce, vyměnit olej+filtr v motoru, vyměnit rozvody, u motorů s 16 ventily v případě poruchy rozvodů následuje "potkání" ventilů s písty a drahá oprava, dále bych i za pár stovek vyměnil olej v diferenciálu a v rozdělovací převodovce, samozřejmě nevím, jak to konkrétně Captiva v automatu má ale třeba já v ix55 mám přední diferenciál spojený s oddělovací převodovkou a je náplní oddělen od automatické převodovky. Tedy je v něm jiný olej - hypoidní API: GL5 nejspíš 75W/90 stejný olej je i v zadním diferenciálu....
Já vím že to stojí prachy, ale jistota je jistota jak říkávala ta jeptiška.......
profil - podpis tam se většinou dává typ auta a rv.
každopádně olej v automatu vyměň , nebo nech vyměnit, pokud někdo auto prodává, většinou do něj nic neinvestuje. Tedy doporučuji bez ohledu na to co je napsáno např. v servisce, vyměnit olej+filtr v motoru, vyměnit rozvody, u motorů s 16 ventily v případě poruchy rozvodů následuje "potkání" ventilů s písty a drahá oprava, dále bych i za pár stovek vyměnil olej v diferenciálu a v rozdělovací převodovce, samozřejmě nevím, jak to konkrétně Captiva v automatu má ale třeba já v ix55 mám přední diferenciál spojený s oddělovací převodovkou a je náplní oddělen od automatické převodovky. Tedy je v něm jiný olej - hypoidní API: GL5 nejspíš 75W/90 stejný olej je i v zadním diferenciálu....
Já vím že to stojí prachy, ale jistota je jistota jak říkávala ta jeptiška.......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Výměna oleje v automatu Captiva
Určitě vyměnit mám najeto necelých 70tis. výměna proběhla v https://www.automatickeprevodovkypraha.cz Praha cena něco málo přes 12tis. Ale na druhou stranu 100% spokojenost pánové ví co dělají a vyznají se. Vše vysvětlí dají vzorek původní náplně a i záruku na provedené práce. Doporučuji.
Re: Výměna oleje v automatu Captiva
Mam asi piaty automat a v zivote som olej v prevodovke nemenil, ani som nemal ziadnu zavadu prevodovky. Je sice pravda, ze najviac som mal na jednom aute od novoty najazdenych cca. 150 tis. km, ale drzim sa toho, co pise vyrobca. Kedze vymenu oleja v prevodovke nepredpisuje, tak to asi nieje s jeho vymenou tak horuce. Ale asi to tej prevodovke neublizi. len su to zbytocne vyhodene peniaze. Ale ked to niekto potrebuje pre pocit, ze pre auto nieco urobil....preco nie. V poradi dolezitosti by som to zaradil az niekde uplne na koniec, za vymenu oleja v motore, vymenu baterie, filtrov vzduchu, paliva, stieracov, sviecky a pod.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Re: Výměna oleje v automatu Captiva
To co píše mzprx je pravda, pokud koupíš nové auto a hodláš ho ve 150000km prodat a koupit nové, samozřejmě asi se budeš řídit tím, co říká manuál a ten výměnu oleje nepředepisuje po dobu životnosti auta. Životností auta se ale nemyslí 15 let a 500000km. Nejspíš se uvažuje o bezpečné překonání limitů pro záruku a pak ať se to rozsype. Takže asi tak. Ten olej v automatu je dost namáhaný, vlastně přenáší veškerý výkon motoru na kola, ty spojky (pro převody a pro měnič) se během provozu obrušují a materiál pak s olejem koluje po převodovce a dál ji opotřebovává a celé to opotřebení se "nevýměnou oleje" zrychluje.
Ale ten kdo si od tebe auto koupí je postaven před dilema, vyměnit olej v automatu a pak měnit dál po cca 60000 km a jezdit do cca 300000km což by měl normální automat s měničem a planetovými převody vydržet, nebo neměnit a třeba ve 200000km řešit opravu automatu - ta nebývá nijak levná a u takhle starýho auta lehce přesáhne cenu celého auta......
Ale ten kdo si od tebe auto koupí je postaven před dilema, vyměnit olej v automatu a pak měnit dál po cca 60000 km a jezdit do cca 300000km což by měl normální automat s měničem a planetovými převody vydržet, nebo neměnit a třeba ve 200000km řešit opravu automatu - ta nebývá nijak levná a u takhle starýho auta lehce přesáhne cenu celého auta......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Výměna oleje v automatu Captiva
To co píše mzprx je pravda, pokud koupíš nové auto a hodláš ho ve 150000km prodat a koupit nové, samozřejmě asi se budeš řídit tím, co říká manuál a ten výměnu oleje nepředepisuje po dobu životnosti auta. Životností auta se ale nemyslí 15 let a 500000km. Nejspíš se uvažuje o bezpečné překonání limitů pro záruku a pak ať se to rozsype. Takže asi tak. Ten olej v automatu je dost namáhaný, vlastně přenáší veškerý výkon motoru na kola, ty spojky (pro převody a pro měnič) se během provozu obrušují a materiál pak s olejem koluje po převodovce a dál ji opotřebovává a celé to opotřebení se "nevýměnou oleje" zrychluje.
Ale ten kdo si od tebe auto koupí je postaven před dilema, vyměnit olej v automatu a pak měnit dál po cca 60000 km a jezdit do cca 300000km což by měl normální automat s měničem a planetovými převody vydržet, nebo neměnit a třeba ve 200000km řešit opravu automatu - ta nebývá nijak levná a u takhle starýho auta lehce přesáhne cenu celého auta......
Ale ten kdo si od tebe auto koupí je postaven před dilema, vyměnit olej v automatu a pak měnit dál po cca 60000 km a jezdit do cca 300000km což by měl normální automat s měničem a planetovými převody vydržet, nebo neměnit a třeba ve 200000km řešit opravu automatu - ta nebývá nijak levná a u takhle starýho auta lehce přesáhne cenu celého auta......
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Výměna oleje v automatu Captiva
Ono to tak celkom s tym prenasanim vykonu cez olej nie je pravda, lebo vsetky moderne automaty disponuju uzamykanim menica. Menic sa mechanicky (elektromagnetom) uzamkne po skonceni preradenia a odvtedy je tam mechanicke spojenie, az kym nepride k dalsiemu preradeniu. Preto maju moderne automaty nizsiu spotrebu nez stare.
CAMARO Bumblebee 6.2 V8 AT, MALIBU 2.4 AT, Lacetti LX "datel", Mitsuishi Outlander PHEV, New Nissan Leaf
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
ex. ESPERO, NEXIA, LEGANZA, LANOS, EVANDA, LACETTI SX, EPICA 2.5 L6 AT, CAPTIVA 3.2 V6 AT LPG
Re: Výměna oleje v automatu Captiva
Jo souhlasím, že u moderních automatů ne vždy přenáší olej veškerý kroutící moment, existuje uzamknutí měniče, ale to se neaktivuje vždy a navíc mám pocit, že se používá, aspoň u mě ,u vyšších převodových stupňů, Já např. mám 6st. automat a mám pocit, že měnič se blokuje až od 3 či 4 stupně výš. Převodovka je AISIN. A to ještě ne vždy, když to žudlám např. cca 50 tak asi do 70 je motor spojen přes měnič a od 70 výš se měnič zablokuje. I když je řazení i motor ( 3,0 V6 diesel) v podstatě neslyšitelný a sametový tak pozorným sledováním otáčkoměru to uvidíš .....auto řadí - zrychluje a otáčky nestoupají, pak je cítit jak se otáčky jemně vyrovnají a už kontinuálně spolu s rychlostí stoupají. Po přeřazení výš se to opakuje, měnič se mi blokuje až při cca 1600 ot. Takže ve městě se moc měnič nezamyká a cca 70% jízdy jde "přes olej" při normální jízdě mimo město odhaduju tak 70-80% jízdy je s uzamknutým měničem, na dálnici pak skoro všechno.
Nejsem si jist zda-li je zámek měniče zrovna elektromagnetický - v každém měničovém automatu je čerpadlo tlakového oleje a tím je pak elektromagnetickými selenoidy celá převodovka ovládána, těch je v převodovce je jak "nakakáno" a ovládají v podstatě v převodovce všechny spojky jednotlivých planetových převodů i ten zámek měniče....
Nicméně je vidět, že olej v automatu je hodně namáhán a samozřejmě se jízdou opotřebovává a vysoká teplota mu taky na životnosti nepřidá. Právě po opotřebování těch všech spojek (víc kloužou) se olej ještě více ohřívá a přepaluje a jeho nevýměna proto při vyšších nájezdech vede k poškození převodovky.....
Nejsem si jist zda-li je zámek měniče zrovna elektromagnetický - v každém měničovém automatu je čerpadlo tlakového oleje a tím je pak elektromagnetickými selenoidy celá převodovka ovládána, těch je v převodovce je jak "nakakáno" a ovládají v podstatě v převodovce všechny spojky jednotlivých planetových převodů i ten zámek měniče....
Nicméně je vidět, že olej v automatu je hodně namáhán a samozřejmě se jízdou opotřebovává a vysoká teplota mu taky na životnosti nepřidá. Právě po opotřebování těch všech spojek (víc kloužou) se olej ještě více ohřívá a přepaluje a jeho nevýměna proto při vyšších nájezdech vede k poškození převodovky.....
Hyundai IX55, V6 3,0 CRDI, automat, 4x4, Yamaha Majesty 125
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
bylo: Nubira wagon 2.0 CDX 1998 , Pontiac Le Mans (americkej Racer),
Mitsubishi Space Vagon, Favorit, Moskvič 2140, Moskvič 403, Skůtr ČZ 175 typ.502
Re: Výměna oleje v automatu Captiva
Prevodový olej DEGRADUJE , stráca svoje vlastnosti a tiež aditíva, vplyvom oxidácie a zmeny teplot
PRETO sa odporúča vymena oleja v prevodovke po 60 000 km, nie preto,žeby bola ohrozena jej funkčnosť
Prevodovka bude funkčná stále, len od určitého času , bude funkčná menej, a menej...
PRETO sa odporúča vymena oleja v prevodovke po 60 000 km, nie preto,žeby bola ohrozena jej funkčnosť
Prevodovka bude funkčná stále, len od určitého času , bude funkčná menej, a menej...