Stránka 1 z 2
Sbohem a díky za rady
Napsal: stř čer 29, 2016 20:55
od prcek1
Ahoj,
tímto výmluvným pohledem se po šesti letech a stopadesáti tisících celkem bezproblémově najetých kilometrech bohužel loučím se svou Tacumou ve věku těsně nedojetých 200.000 km. A protože Captivu podle našich představ se nám sehnat nepovedlo a záložní osmnáct let stará krátká Astra (byť je to zlaté a nezničitelné přibližovadlo) není zrovna ideální na denní dojíždění po dálnici s rodinou, nemůžu moc čekat a loučím se i se značkou Daewoo / Chevrolet.
Děkuji všem zde za všechny rady v průběhu času no a kdyby o mou Tacumu měl někdo zájem na díly nebo opravu, bude to v sekci prodej.
Zdeněk
Re: Sbohem a díky za rady
Napsal: pon črc 04, 2016 11:34
od rudla
To je škoda, že končíš
Já jsem na Tacumě měnil rozvody v 145 000 km a podruhé v 230 000 km. Teď mám najeto 245 000 km.Nejde mi na rozum jak mohl rozvodový řemen prasknout. Já když jsem ho měnil po 230 000 km tak vypadal jako nový. Problém byl asi v motoru. Možná málo oleje.Nevím
Ale vodní pumpa při výměně už byla na odpis. Přeji Ti ať koupíš autíčko v dobrém stavu
Re: Sbohem a díky za rady
Napsal: čtv črc 07, 2016 19:11
od Petr S.
rudla píše:To je škoda, že končíš
Já jsem na Tacumě měnil rozvody v 145 000 km a podruhé v 230 000 km. Teď mám najeto 245 000 km.Nejde mi na rozum jak mohl rozvodový řemen prasknout. Já když jsem ho měnil po 230 000 km tak vypadal jako nový. Problém byl asi v motoru. Možná málo oleje.Nevím
Ale vodní pumpa při výměně už byla na odpis. Přeji Ti ať koupíš autíčko v dobrém stavu
U 2.0 má řemen životnost max 75000 nebo 5 let!
Re: Sbohem a díky za rady
Napsal: pon črc 11, 2016 16:56
od prcek1
Petr S. píše:
U 2.0 má řemen životnost max 75000 nebo 5 let!
No já ho měl 2 roky + 3 měsíce a těsně nenajetých 75 tisíc, výměnu jsem měl v plánu
Re: Sbohem a díky za rady
Napsal: pon črc 11, 2016 18:38
od Petr S.
prcek1 píše:Petr S. píše:
U 2.0 má řemen životnost max 75000 nebo 5 let!
No já ho měl 2 roky + 3 měsíce a těsně nenajetých 75 tisíc, výměnu jsem měl v plánu
Pak je otázkou co to bylo za řemen,myslím výrobce.Ale u tohohle motoru by nemusela být drahá oprava. Zkusil bych se podívat na ventily a pokud se to nepotkalo,což si myslím,že tento motor se nepotkával,tak je otázka 5500 a jezdí to.
Re: Sbohem a díky za rady
Napsal: pon črc 11, 2016 21:41
od prcek1
Petr S. píše:prcek1 píše:Petr S. píše:
U 2.0 má řemen životnost max 75000 nebo 5 let!
No já ho měl 2 roky + 3 měsíce a těsně nenajetých 75 tisíc, výměnu jsem měl v plánu
Pak je otázkou co to bylo za řemen,myslím výrobce.Ale u tohohle motoru by nemusela být drahá oprava. Zkusil bych se podívat na ventily a pokud se to nepotkalo,což si myslím,že tento motor se nepotkával,tak je otázka 5500 a jezdí to.
Rozvody byly INA. Podívat se na ventily to stejně znamená sundavat hlavu, ne? To bych možná zvládl, ale nevím jestli i zpátky
A když to nechám servisu, s prací to bude asi víc...
Re: Sbohem a díky za rady
Napsal: úte črc 12, 2016 09:37
od conpet
Tento motor se potká úpně celý , bohužel. Vyjímka potvrzuje pravidlo .
Re: Sbohem a díky za rady
Napsal: úte črc 12, 2016 09:54
od Richard
motory s 16V se po trhnutí řemenu potkají vždy ! nepotkávají se obvykle jen 8V....
pokud jsou jen ohnutý ventily dá se hlava opravit, vymění se pro jistotu vodítka u ohnutých ventilů a ventily a většinou to stačí, vzhledem k nájezdu skoro 200000 bych nechal hlavu udělat - srovnat a nechat zabrousit ventily, gufera ventilů a při té příležitosti i opravit ty ohnuté ventily, najdi si
http://www.autopejsek.cz/ a zkus se s nima domluvit jestli by ti hlavu nedali do kupy a co by to stálo
bohužel se náraz může projevit i na ojnici a klice a na pístu určitě bude "otisk ventilu" a celkově se může podepsat na životnosti motoru, píšu "může" ale nemusí
a pak standardně nové rozvody, hrubým mým odhadem GO hlavy cca 5000,- rozvody 3000,- a nějaká práce
Prostě musíš se rozhodnout jestli se ti vyplatí toto investovat do auta - podotýkám, že syn koupil Tacumu 2,0 CDX 2003 s najetými cca 90kkm před 2 lety za cca 50000,- takže asi tak
Re: Sbohem a díky za rady
Napsal: úte črc 12, 2016 17:28
od Ondrapb
Hele, já měnil zaklepaný ventily a samotný udělání hlavy(bez matroše) mě vyšlo na 5 000,- = vyfrézování st. sedel, nalisování nových, zaleštění ventilů, komplet srovnání hlavy...
U mě to bylo cca - ventil vyfuk 4 x 250,-, 8 x 250,- hydroštěl, 8 x 25,- gufero ventilu, komplet sada těsnení hlava+sani+vyfuk - 1500,-.
Z toho si aspoň můžeš odhadnout cenu...
+ samozřejmě cena za de/montáž
Mě ta sranda vyšla na 13K(+další věci co se dělaly navíc)
add. nevím jak u 2.0 ale u 1.8 když povolím hlavu tak jde dolů komplet až k pístům (
https://www.chevroletclub.cz/download/fi ... &mode=view ) Takže když chtěl servisák zkouknout ventily tak to šlo komplet
, není to pyramidově jak u jiných značek.
Re: Sbohem a díky za rady
Napsal: úte črc 12, 2016 21:14
od Petr S.
Richard píše:motory s 16V se po trhnutí řemenu potkají vždy ! nepotkávají se obvykle jen 8V....
pokud jsou jen ohnutý ventily dá se hlava opravit, vymění se pro jistotu vodítka u ohnutých ventilů a ventily a většinou to stačí, vzhledem k nájezdu skoro 200000 bych nechal hlavu udělat - srovnat a nechat zabrousit ventily, gufera ventilů a při té příležitosti i opravit ty ohnuté ventily, najdi si
http://www.autopejsek.cz/ a zkus se s nima domluvit jestli by ti hlavu nedali do kupy a co by to stálo
bohužel se náraz může projevit i na ojnici a klice a na pístu určitě bude "otisk ventilu" a celkově se může podepsat na životnosti motoru, píšu "může" ale nemusí
a pak standardně nové rozvody, hrubým mým odhadem GO hlavy cca 5000,- rozvody 3000,- a nějaká práce
Prostě musíš se rozhodnout jestli se ti vyplatí toto investovat do auta - podotýkám, že syn koupil Tacumu 2,0 CDX 2003 s najetými cca 90kkm před 2 lety za cca 50000,- takže asi tak
Richarde právě že 20.16V od Opelu se nepotkával. Na Kadettech jsem viděl pár prasklých řemenů a nic to neudělalo. Ten náš motor by měl být konstrukčně stejný.
Re: Sbohem a díky za rady
Napsal: čtv srp 04, 2016 23:21
od prcek1
Potká se či nepotká, to je oč tu běží....
No, nějak jsem se nesmířil s tím že bych to hodil za pár šupů na vrakáč a nevěděl aspoň jaká byla pravda... obecná moudra říkají že šestnáctiventil se potká vždy, Petr tady zase že ne... Tak jsem se do toho dal. Už po protočení vaček se mi bohužel zdálo že se minimálně na jednom válci ventily nevrací jak by měly, tak jsem se pustil do hlavy s tím že je to víceméně jednosměrná jízdenka protože sám bych to zpátky asi nenastrojil. Ještě jsem kvůli tomu musel koupit příslusný vnitřní Torx a po nějakém boji musím konstatovat že se to potká jak prase.
Sací ventily jsou obtisknutý do všech čtyřech válců. Na dvou válcích jsou dost brutálně ohnutý, na jednom stejně tak i vejfukový. Zbytek je vizuelně ok, ale jestli jsou v pořádku těžko říct. Zítra přidám nějakou fotku na pokochání.
Re: Sbohem a díky za rady
Napsal: pát srp 05, 2016 09:40
od Franta P.
8V se nepotká.
16V ano. Kámošovi se potkala Nubira 2.0 16V a asi 7 ventilů v prd... tak nevim v Praze se asi nepotkávají
Re: Sbohem a díky za rady
Napsal: pát srp 05, 2016 15:43
od rudla
V Praze se nepotkávají a taky na Valašsku
Re: Sbohem a díky za rady
Napsal: ned srp 07, 2016 11:41
od prcek1
Ventily obtisknuté do pístů...
Re: Sbohem a díky za rady
Napsal: ned srp 07, 2016 11:42
od prcek1
A ohnuté ventily