Stránka 1 z 15
Nubira r.v.98 - závady u staršího vozu
Napsal: pon úno 07, 2005 19:26
od eL
Jednak bych chtěl, aby toto vlákno posloužilo případným zájemcům o koupi podobného vozu a taky poprosím ostatní o zhodnocení situace:
Zakoupil jsem Daewoo Nubira r.v. 98 (12. měsíc), najeto 125 000km (podle servisky poslední návštěva servisu před cca 10 tisíci km), typ hatchbag, objem 2l, výkon 98kW - to vše v plné výbavě včetně klimy a litých kol za velice příznivou cenu (120kiloKorun), přičemž i designově myslím, že je na výši. Svezení je skvělé, zvuk motoru polaská až u srdce (své dělá asi i laděný výfuk), spotřeba sice vyšší, ale na dvoulitr to jde .) Nebo byste raději za ty peníze koupili Škodu Felicii?! Já tedy ne
Po najetí prvních 1000km jsem přišel na následující vady:
- vrže přední náprava, nejvíce za studena (velice nepříjemné, zvláště když někoho vezete = pojízdná antireklama na Daewoo)
- zasekává se zadní ruční brzda (viz. samostatné vlákno)
- nesvítí palubka (nejsou to pojistky)
- motorek do zadního ostřikovače je mrtvej
- špatně topí (taky asi nejspíš normální jev)
Nechci nijak brečet, jde o starší auto a musí se s tím počítat a
co jsem vyrozumněl, jiné značky na tom mohou být podobně.
Pokud budu tohle ovšem chtít opravit (v servisu, pokud i doporučíte nějaký na JM, nebudu se zlobit), na kolik mě to asi přijde (nechci tam jít nepřipraven.)? Díky za případné připomínky
Napsal: úte úno 08, 2005 09:26
od Tomáš
Ahoj , tak se nám rodinka Nubir pomalu rozrůstá
K tvým problémům : vrzání náprav dělají gumové úpony stabilizátoru jak vepředu , tak i vzadu. Stojí pár korun (kus asi 50,- a jsou vždy 2 na nápravě).Zkus to vyřešit prozatím prostříknutím sprejem s vyšším obsahem silikonového oleje , já jsem to takhle téměř odstranil. Můžou ti to dělat taky ty "kosti" od stabilizátoru , pokud jsou bez tuku, ale to stejně za chvíli odejdou , je to dost netrvanlivá součást ( ty jsou taky dvě na nápravu a jedna je asi za pětikilo).
Zamrzání jsem zatím neřešil, mám bubny a je to v pohodě , ale myslím , že spíš zamrzne lanko , než přímo pakny, nevím.......
Palubka , někde se tu o tom již psalo , myslím na Nexii , nebo Esperu....
Topení: Nevím , proč by dvoulitr netopil , já mám 16 a topí super , možná ti zůstává otevřený termostat.........taky se to tu řešilo , projdi celé fórum a budeš znalec
Napsal: úte úno 08, 2005 10:30
od Brainman
Zdravim musim bohuzel potvrdit vsechny zavady ( tedy pokud se tomu da rikat zavady) me se navic jeste rosi trubka na cerpadle serva ( ta co je zalisovana tak to budu resit. Mam 14 dni Nubiru Combi 2.0 CDX taky 98. Pred tim jsem mel Racera 3roky a 4 roky Espero taky 2litr takze mam co srovnavat. Pokud vas bude neco zajimat rad odpovim. Jinak asi mame Daewoo rekord v rodine. Ja v soucasne dobe jeste Espero a Nubiru, tata Matise a bracha ( nick reznik) tuc tuc Nexii
.
Napsal: úte úno 08, 2005 10:37
od eL
díky za rady, ono takhle to zní docela jednoduše, jenže nejsem zrovna mechanik
před pár lety jsem měl starou Jawu 250 a tu jsem složil i rozebral a leccos vylepšil a bylo to fajn hobby, ale auto...
Vrzani napravy
Napsal: čtv úno 10, 2005 12:47
od Zirmanill
mam Nubiru 2,0i r.v. 2002, mel jsem stejny problem a to u všech náprav.
byly to stab. tyčky a jejich gumy po výměně to zcela odešlo.
Co se tyka teploty, skus nechat vyčistit a zkontrolovat klima, mě to pomohlo, byly totalně zasrany filtry a on ji pak komp vypne tzn. ani teplo ani chlad jen větrák
Ostatni neznam.
Re: Vrzani napravy
Napsal: čtv úno 10, 2005 20:53
od Brainman
Zirmanill píše:mam Nubiru 2,0i r.v. 2002, mel jsem stejny problem a to u všech náprav.
byly to stab. tyčky a jejich gumy po výměně to zcela odešlo.
Co se tyka teploty, skus nechat vyčistit a zkontrolovat klima, mě to pomohlo, byly totalně zasrany filtry a on ji pak komp vypne tzn. ani teplo ani chlad jen větrák
Ostatni neznam.
proc to mnozne cislo us slova filtry, ja tam nasel jen jeden ( a objednal si ho, ten v motoru pod podtlakovou klapkou) kde je ten druhej? Please, taky to o proti Esperu mizerne topi.
Napsal: pát úno 11, 2005 07:17
od Tomáš
Teda slyším poprvé, že by zašpiněné filtry ( i ucpané) zapříčinily vypnutí klimy a topení
. Filtr je tam jeden a kdyz je ucpaný , tak to prostě málo fouká a můžeš spálit větrák , který se tím vzduchem zároveň chladí.
Napsal: pát úno 11, 2005 22:09
od Návštěvník
Tomáš píše:Teda slyším poprvé, že by zašpiněné filtry ( i ucpané) zapříčinily vypnutí klimy a topení
. Filtr je tam jeden a kdyz je ucpaný , tak to prostě málo fouká a můžeš spálit větrák , který se tím vzduchem zároveň chladí.
Hele píšu to co mi řekly v servisu, ale je pravda, že sem tam tu karu koupil a hned druhej den sem ji tam přivez že mi nefunguje klimatizace a topeni. celej den sem se v ni vařil a v noci z Prahy do Brna a zpět mrznul na to se neda zapomenout.
A to ze to bylo zasrany byl jejich uvedenej duvo, ja delam v reklame tzn. o autech toho vim tolik kdo mi co rekne
Napsal: sob úno 12, 2005 10:24
od Brainman
Anonymous píše:Tomáš píše:Teda slyším poprvé, že by zašpiněné filtry ( i ucpané) zapříčinily vypnutí klimy a topení
. Filtr je tam jeden a kdyz je ucpaný , tak to prostě málo fouká a můžeš spálit větrák , který se tím vzduchem zároveň chladí.
Hele píšu to co mi řekly v servisu, ale je pravda, že sem tam tu karu koupil a hned druhej den sem ji tam přivez že mi nefunguje klimatizace a topeni. celej den sem se v ni vařil a v noci z Prahy do Brna a zpět mrznul na to se neda zapomenout.
A to ze to bylo zasrany byl jejich uvedenej duvo, ja delam v reklame tzn. o autech toho vim tolik kdo mi co rekne
Fakticky je tam jen jeden filtr, fcera jsem ho kupoval u Stangla (610 Kc) a pomohlo to.
Napsal: pon úno 21, 2005 09:59
od Johny
Ja mám 2.0 cdx pol roka. S kúrením som mal problém kým som nevymenil termostat. Ten filter pod podtlakovou klapkou má zmysel vymeniť. Zvýši sa ti prietok vzduchu a lepšie to odrosuje okná. To vŕzganie nápravy môžu byť aj silenbloky. Tiž nie sú príliš drahé.
Napsal: ned úno 12, 2006 11:59
od Oněgin
Mně taky zlobí motorek zadního ostřikovače. Vangloval jsem pákou u volantu a snažil se najít tu správnou pozici pro zapnutí, díval jsem se i do příručky (v němčině), motorek je ale asi mrtvý.
Napsal: ned úno 12, 2006 20:51
od DREAM
rv 99/00 a jedina investice - zadni pakny na obou kolech a lanovod rucni brzdy ...
Napsal: pon úno 13, 2006 20:05
od Pavel Beneš
ha ha, teď já:
Nůba 98 wagon 1.6 SX a jediná závada.....skoro vše
Vrzání - normál, kosti výměna (tloukly při výmolech), gumy stabíku
Airbagy - nesvítila kontrolka, pak jsem zjistil, že tam vůbec není, dal ji tam a svítily furt. Vadná cívka Airbagu (2x jsem to letoval... ale nevydrží to dlouho) nová stojí 1650,-
ABS-čidlo na pravém zadním kole K.O. - přepojil jsem to paralelně k levýmu... zatím ok. (nevím co to bude dělat na testu brzd na STK)
Jinak vše ostatní jsem odstranil
Investice za rok 14000,- a vše jsem dělal sám, jinak by to bylo víc!!!
Ale je jako nová... a to je svezení...
Napsal: pon úno 13, 2006 21:51
od Brainman
Pavel Beneš píše:ha ha, teď já:
Nůba 98 wagon 1.6 SX a jediná závada.....skoro vše
Vrzání - normál, kosti výměna (tloukly při výmolech), gumy stabíku
Airbagy - nesvítila kontrolka, pak jsem zjistil, že tam vůbec není, dal ji tam a svítily furt. Vadná cívka Airbagu (2x jsem to letoval... ale nevydrží to dlouho) nová stojí 1650,-
ABS-čidlo na pravém zadním kole K.O. - přepojil jsem to paralelně k levýmu... zatím ok. (nevím co to bude dělat na testu brzd na STK)
Jinak vše ostatní jsem odstranil
Investice za rok 14000,- a vše jsem dělal sám, jinak by to bylo víc!!!
Ale je jako nová... a to je svezení...
Doufam ze pojedes na sraz?
poruchy
Napsal: stř úno 15, 2006 05:54
od simone
Tak ja mám nubi 1,6 kombi a super doteraz soom mal nexiu, zatial som vymenil filter na klímu a teraz silentbloky v prednej náprave inak spokojný som mu 2 majitel a jazdí od 1999