Stránka 1 z 15

Nubira r.v.98 - závady u staršího vozu

Napsal: pon úno 07, 2005 19:26
od eL
Jednak bych chtěl, aby toto vlákno posloužilo případným zájemcům o koupi podobného vozu a taky poprosím ostatní o zhodnocení situace:

Zakoupil jsem Daewoo Nubira r.v. 98 (12. měsíc), najeto 125 000km (podle servisky poslední návštěva servisu před cca 10 tisíci km), typ hatchbag, objem 2l, výkon 98kW - to vše v plné výbavě včetně klimy a litých kol za velice příznivou cenu (120kiloKorun), přičemž i designově myslím, že je na výši. Svezení je skvělé, zvuk motoru polaská až u srdce (své dělá asi i laděný výfuk), spotřeba sice vyšší, ale na dvoulitr to jde .) Nebo byste raději za ty peníze koupili Škodu Felicii?! Já tedy ne :roll:

Po najetí prvních 1000km jsem přišel na následující vady:

- vrže přední náprava, nejvíce za studena (velice nepříjemné, zvláště když někoho vezete = pojízdná antireklama na Daewoo)
- zasekává se zadní ruční brzda (viz. samostatné vlákno)
- nesvítí palubka (nejsou to pojistky)
- motorek do zadního ostřikovače je mrtvej
- špatně topí (taky asi nejspíš normální jev)

Nechci nijak brečet, jde o starší auto a musí se s tím počítat a
co jsem vyrozumněl, jiné značky na tom mohou být podobně.

Pokud budu tohle ovšem chtít opravit (v servisu, pokud i doporučíte nějaký na JM, nebudu se zlobit), na kolik mě to asi přijde (nechci tam jít nepřipraven.)? Díky za případné připomínky

Napsal: úte úno 08, 2005 09:26
od Tomáš
Ahoj , tak se nám rodinka Nubir pomalu rozrůstá :) :)

K tvým problémům : vrzání náprav dělají gumové úpony stabilizátoru jak vepředu , tak i vzadu. Stojí pár korun (kus asi 50,- a jsou vždy 2 na nápravě).Zkus to vyřešit prozatím prostříknutím sprejem s vyšším obsahem silikonového oleje , já jsem to takhle téměř odstranil. Můžou ti to dělat taky ty "kosti" od stabilizátoru , pokud jsou bez tuku, ale to stejně za chvíli odejdou , je to dost netrvanlivá součást ( ty jsou taky dvě na nápravu a jedna je asi za pětikilo).
Zamrzání jsem zatím neřešil, mám bubny a je to v pohodě , ale myslím , že spíš zamrzne lanko , než přímo pakny, nevím.......
Palubka , někde se tu o tom již psalo , myslím na Nexii , nebo Esperu....
Topení: Nevím , proč by dvoulitr netopil , já mám 16 a topí super , možná ti zůstává otevřený termostat.........taky se to tu řešilo , projdi celé fórum a budeš znalec 8)

Napsal: úte úno 08, 2005 10:30
od Brainman
Zdravim musim bohuzel potvrdit vsechny zavady ( tedy pokud se tomu da rikat zavady) me se navic jeste rosi trubka na cerpadle serva ( ta co je zalisovana tak to budu resit. Mam 14 dni Nubiru Combi 2.0 CDX taky 98. Pred tim jsem mel Racera 3roky a 4 roky Espero taky 2litr takze mam co srovnavat. Pokud vas bude neco zajimat rad odpovim. Jinak asi mame Daewoo rekord v rodine. Ja v soucasne dobe jeste Espero a Nubiru, tata Matise a bracha ( nick reznik) tuc tuc Nexii :?: .

Napsal: úte úno 08, 2005 10:37
od eL
díky za rady, ono takhle to zní docela jednoduše, jenže nejsem zrovna mechanik :( před pár lety jsem měl starou Jawu 250 a tu jsem složil i rozebral a leccos vylepšil a bylo to fajn hobby, ale auto... :shock:

Vrzani napravy

Napsal: čtv úno 10, 2005 12:47
od Zirmanill
mam Nubiru 2,0i r.v. 2002, mel jsem stejny problem a to u všech náprav.

byly to stab. tyčky a jejich gumy po výměně to zcela odešlo.

Co se tyka teploty, skus nechat vyčistit a zkontrolovat klima, mě to pomohlo, byly totalně zasrany filtry a on ji pak komp vypne tzn. ani teplo ani chlad jen větrák

Ostatni neznam.

Re: Vrzani napravy

Napsal: čtv úno 10, 2005 20:53
od Brainman
Zirmanill píše:mam Nubiru 2,0i r.v. 2002, mel jsem stejny problem a to u všech náprav.

byly to stab. tyčky a jejich gumy po výměně to zcela odešlo.

Co se tyka teploty, skus nechat vyčistit a zkontrolovat klima, mě to pomohlo, byly totalně zasrany filtry a on ji pak komp vypne tzn. ani teplo ani chlad jen větrák

Ostatni neznam.
proc to mnozne cislo us slova filtry, ja tam nasel jen jeden ( a objednal si ho, ten v motoru pod podtlakovou klapkou) kde je ten druhej? Please, taky to o proti Esperu mizerne topi.

Napsal: pát úno 11, 2005 07:17
od Tomáš
Teda slyším poprvé, že by zašpiněné filtry ( i ucpané) zapříčinily vypnutí klimy a topení :o . Filtr je tam jeden a kdyz je ucpaný , tak to prostě málo fouká a můžeš spálit větrák , který se tím vzduchem zároveň chladí.

Napsal: pát úno 11, 2005 22:09
od Návštěvník
Tomáš píše:Teda slyším poprvé, že by zašpiněné filtry ( i ucpané) zapříčinily vypnutí klimy a topení :o . Filtr je tam jeden a kdyz je ucpaný , tak to prostě málo fouká a můžeš spálit větrák , který se tím vzduchem zároveň chladí.
Hele píšu to co mi řekly v servisu, ale je pravda, že sem tam tu karu koupil a hned druhej den sem ji tam přivez že mi nefunguje klimatizace a topeni. celej den sem se v ni vařil a v noci z Prahy do Brna a zpět mrznul na to se neda zapomenout.

A to ze to bylo zasrany byl jejich uvedenej duvo, ja delam v reklame tzn. o autech toho vim tolik kdo mi co rekne :cry:

Napsal: sob úno 12, 2005 10:24
od Brainman
Anonymous píše:
Tomáš píše:Teda slyším poprvé, že by zašpiněné filtry ( i ucpané) zapříčinily vypnutí klimy a topení :o . Filtr je tam jeden a kdyz je ucpaný , tak to prostě málo fouká a můžeš spálit větrák , který se tím vzduchem zároveň chladí.
Hele píšu to co mi řekly v servisu, ale je pravda, že sem tam tu karu koupil a hned druhej den sem ji tam přivez že mi nefunguje klimatizace a topeni. celej den sem se v ni vařil a v noci z Prahy do Brna a zpět mrznul na to se neda zapomenout.

A to ze to bylo zasrany byl jejich uvedenej duvo, ja delam v reklame tzn. o autech toho vim tolik kdo mi co rekne :cry:
Fakticky je tam jen jeden filtr, fcera jsem ho kupoval u Stangla (610 Kc) a pomohlo to.

Napsal: pon úno 21, 2005 09:59
od Johny
Ja mám 2.0 cdx pol roka. S kúrením som mal problém kým som nevymenil termostat. Ten filter pod podtlakovou klapkou má zmysel vymeniť. Zvýši sa ti prietok vzduchu a lepšie to odrosuje okná. To vŕzganie nápravy môžu byť aj silenbloky. Tiž nie sú príliš drahé.

Napsal: ned úno 12, 2006 11:59
od Oněgin
Mně taky zlobí motorek zadního ostřikovače. Vangloval jsem pákou u volantu a snažil se najít tu správnou pozici pro zapnutí, díval jsem se i do příručky (v němčině), motorek je ale asi mrtvý.

Napsal: ned úno 12, 2006 20:51
od DREAM
rv 99/00 a jedina investice - zadni pakny na obou kolech a lanovod rucni brzdy ...

Napsal: pon úno 13, 2006 20:05
od Pavel Beneš
ha ha, teď já:

Nůba 98 wagon 1.6 SX a jediná závada.....skoro vše :lol:

Vrzání - normál, kosti výměna (tloukly při výmolech), gumy stabíku
Airbagy - nesvítila kontrolka, pak jsem zjistil, že tam vůbec není, dal ji tam a svítily furt. Vadná cívka Airbagu (2x jsem to letoval... ale nevydrží to dlouho) nová stojí 1650,-
ABS-čidlo na pravém zadním kole K.O. - přepojil jsem to paralelně k levýmu... zatím ok. (nevím co to bude dělat na testu brzd na STK)
Jinak vše ostatní jsem odstranil
Investice za rok 14000,- a vše jsem dělal sám, jinak by to bylo víc!!!

Ale je jako nová... a to je svezení...

Napsal: pon úno 13, 2006 21:51
od Brainman
Pavel Beneš píše:ha ha, teď já:

Nůba 98 wagon 1.6 SX a jediná závada.....skoro vše :lol:

Vrzání - normál, kosti výměna (tloukly při výmolech), gumy stabíku
Airbagy - nesvítila kontrolka, pak jsem zjistil, že tam vůbec není, dal ji tam a svítily furt. Vadná cívka Airbagu (2x jsem to letoval... ale nevydrží to dlouho) nová stojí 1650,-
ABS-čidlo na pravém zadním kole K.O. - přepojil jsem to paralelně k levýmu... zatím ok. (nevím co to bude dělat na testu brzd na STK)
Jinak vše ostatní jsem odstranil
Investice za rok 14000,- a vše jsem dělal sám, jinak by to bylo víc!!!

Ale je jako nová... a to je svezení...

Doufam ze pojedes na sraz?

poruchy

Napsal: stř úno 15, 2006 05:54
od simone
Tak ja mám nubi 1,6 kombi a super doteraz soom mal nexiu, zatial som vymenil filter na klímu a teraz silentbloky v prednej náprave inak spokojný som mu 2 majitel a jazdí od 1999