Stránka 1 z 1

Neřešitelný problém škubání,střílení do sání.

Napsal: úte bře 01, 2016 22:55
od CKubis
Dobrý den, mám jistý problém, a proto jsem se rozhodl zde založit nové téma(prosím nezlobte se, že píšu tak dlouhou slohovku, ale už jsem bezradný). Nedávno jsem si koupil Daewoo Lanos 3 dv. 1.5 63Kw z roku 1999 tach: 210tk. Den po koupi jsem zjistil, že Lanos nestartuje a když už chytne, tak se sám turuje snad na 4tisíce, proto jsem se rozhodl vozidlo reklamovat, majitel autobazaru přišel vůz si odvezl a slíbil, že závadu odstraní, vyměnil klapu (z vrakoviště) a palivový filtr s tím, že se problém vyřeší. A nevyřešil, takže opět reklamace poté auto skončilo u jeho kamaráda který má soukromý servis a ten usoudil, že je přeskočený řemen a motor chce trošku seřídit, zabralo to. Auto startovalo a celkem dobře,turovani zmizelo, předtím bylo v podstatě nepojízdné, jen jsem střídal baterky, jiskra šla,baterky silné, ale nic, pak už to šlo. Ale potkal mě další problém. Auto po nastartování ztratí výkon, ale zní, že jedou všechny válce, takže se někdy rozjíždím až na plný plyn a auto je líné pak se chytne asi po 20 vteřinách a tahá jak z výrobny. Občas se se k tomu přidá ASI střílení do sání a jsou to opravdu pekelné rány, motor pak chce chcípnout, musím vyřadit na N turovat a pak vyjet a není to nic příjemného když chvíli po startu mě to chytí na hlavní a stojím s blikačkama a turuju. Rány jsou to šílené a zvláštní je, že motor je na N živý ale jakmile dám 1 a chci se rozjet příjdou rány a motor nechce jet. Vyměnil jsem proto svíčky za NGK a připadalo mi, že se to hodně uklidnilo a pak zase(asi po 200 odjetých km). Proto to šlo do servisu, (že byl měněný olej, filtry a udělány brzdy a další věci není moc podstatné) jel jsem za spolehlivým člověkem kde jezdí všichni známí a já také. Pán byl ochotný na autě dřel, ale žádný výsledek, už to tam má 3 týdny a nic.Vzhledem k tomu, že auto dlouho stálo vyčistil střiky, seřídil předstih, vyzkoušel čerpadla a čidla a také to dal na diagnostiku, kde vyšla závada, která mu nic moc neřekla + lamba sonda, pán mě řekl, že lambu netřeba měnit, ale vymění EGR ventil, který vezme z vrakáče,ten prý způsobuje špatný chod lamby, prý ho otestoval a je v perfektním stavu, tam ten už byl K.O. a myslel si, že problém je vyřešen, ale nebyl u předání vozu mu to znovu udělalo. Očistil proto čidla a ŘJ(kontakty) a hledal jestli vůz nenasává falešný vzduch, ale prý ne.Motor prý taky v pořádku, jak rozvody, tak ventily a těsnění pod hlavou. Pak na mě vytasil volnoběžný ventil což jsem se bránil, že to pouze udržuje otáčky na volnoběh, pán mi řekl, že to sice ano, ale stará se to i o nějakou regulaci a může to mít taky částečný vliv, nebránil jsem se. Vůz totiž 3 minuty stojí drží perfektně otáčky a pak trošku poklesnou a ŘJ to nějak prokopne a hned je zase drží, takže říkám dobře, ale pán se mi přiznal, že už moc neví co. Prý zapalovací cívka a kabely jsou taky v pořádku. Už nevím co s tím, mám strach, že to nikdo nedokáže odstranit. Je pravda, že když přituhne auto opět špatně startuje, startér obecně točí pomaleji se mi zdá i když mám novou 55Ah baterii a zkoušel jsem i jiné. Pán mě jinak ujišťoval, že auto je zánovní a fakt dobrý kousek, motor šlape jako hodinky, jen ty problémy po startu. Někdy to blbne při studeném motoru, ale někdy když přijedu, na 5 minut odběhnu, pak nastartuju, to asi nejčastěji, ale jen když chci jet, volnoběh dobrý. Vypadá to, že je tam chudá směs, ale na druhou stranu se mi zdá, že auto až abnormálně žere benzín, vím, že Lanos ráda papá i v technickém průkazu, ale někdy mám pocit jako bych snad jezdil za 20 litrů, ale je to pouze má spekulace více než za 500 jsem ještě nebral a nabíral jsem na Shell, jinde benzín neberu i Nitro + jsem zkoušel. Auto kdysi jezdilo na plyn, autobazar to před STK vymontoval a hodil pryč, vzhledem k tomu, že jezdím po servisech mám pořád v nádrži malo benzínu, říkám to proto, že se objevil názor, že je taky třeba nabrat někdy plnou, ať se nějaké čidla v nádrži vzpamatují, ale moc se mi tomu nechce věřit, auto musí jezdit i když má člověk v nádrži poslední litr. Už nevím co, systém vozu se i pánovi co to opravuje zdá lehký, ale neví co. Auto stojí, utíká STK, pojištění a já pořád nemůžu jezdit i když to potřebuji naléhavě do práce. Hledal jsem i tady, ale nenašel jsem srovnatelný problém. Prosím o jakoukoliv radu. Děkuji mnohokrát všem.

Re: Neřešitelný problém škubání,střílení do sání.

Napsal: sob srp 13, 2016 22:06
od LordMMX
kontaktuj tu na fóre Palikx-a. pokiaľ to neopraví on, tak je čas ísť pre druhý motor.

Re: Neřešitelný problém škubání,střílení do sání.

Napsal: ned srp 14, 2016 13:05
od Laco71
Praveže by som vymenil tu lambdu v prvom rade !!!

Lambda sice nie je aktivna pri studenom štarte , no pri zahriatom motore už vstupuje do procesu
riadenia zmesi a ked nie je funkčna , sposobuje to bud chudobnu zmes alebo bohatu zmes

Na Tvoj voz lambda stoji ta 30 € to znamena 800 CZK , ten vydavok Ta nezruinuje.

Dalej by som sa zameral na čidla , hlavne čidlo teploty ak je nefukčne ,može hlasiť RJ, že motor je "podchladený" to by mohlo vysvetlovat tu bohatu zmes a zvyšenú spotrebu.

Tieto dve veci porieš a motorik musi šlapat.

Re: Neřešitelný problém škubání,střílení do sání.

Napsal: ned srp 14, 2016 17:06
od Richard
Abys zjistil jestli je ten motor OK je třeba změřit kompresní tlaky, asi by tam mělo být cca 12 -14 barů (atm) a neměly by se jednotlivý válce lišit o víc jak cca 10%. To bych udělal jako první, zvláště když auto prý jezdilo na LPG.

Na liště vstřikovačů je takový ventilek s čepičkou jako u kola změř tlak nějakým manometrem, mělo by tam být tak 3 -3,5 baru, měř při běhu motoru
Pokud jsou problémy při startu, bude asi málo benzínu, on tam při startu skoro teče !!! pokud je slabý čepadlo, poklesne tlak v liště vstřiků a jsou problémy

To, že je chudá směs neznamená že to bude žrát míň, jakákoli odchylka chudá - bohatá se projeví zvýšenou spotřebou

EGR bych určitě u lanose neřešil a rovnou ho zaslepil.... auto jede líp a nemáš plný sání bordelu. na emisích je vše v pohodě.

Nevím odkud jsi, nikde to nepíšeš, ale opravdu se zkus spojit s Palikxem, určitě ti pomůže

Re: Neřešitelný problém škubání,střílení do sání.

Napsal: pon srp 29, 2016 11:16
od CKubis
Dobrý den a především děkuji všem, už jsem ani nevěřil, že mě někdo odepíše a všechno co říkáte samozřejmě dává smysl, ale teď už k tomu jak jsem pokračoval a to nijak, auto pojízdné bylo, tak jsem vyměnil i palivové čerpadlo za nové, což sice už mě teď neskáče měrka paliva při jízdě nahoru a dolů, ale zato mě dokáže svítit rezerva při plné nádrži, ale tak samozřejmě poznám kolik benzínu mám, takže žádný velký problém. Tím, že bylo auto pojízdné, tak jsem jezdil a to hodně, zvláštní je, že jsem najel 500Km a nic nepomohlo. najel jsem 1000 furt to samé, dneska mám skoro 10 000 a problémy už okolo 2000 z části přestali. Co nepřestalo je vysoká spotřeba a hlavně jsem spozoroval střílení do výfuku a to jak na volnoběh, tak při jízdě, často a to ať ráno po studené noc, tak po celém horkém dni je motor ze startu přidušený, už jsem řešil i klapu, a prakticky to nic neřešilo. Motor je přidušený divně, musím na něj přenášet výkon skrz spojku opravdu pomaličku, jinak zhasne a nemůžu dát moc plynu jinak taky, takže lehoučce s plynem dostat více otáček než bych normálně dal a pomalu se spojkou, než vyjedu z parkoviště tak je klid už po celou jízdu. Byl jsem s tím už i v Rakousku a bez dodatečného připojištění z hlediska odtahu a v pohodě. Co mě taky občas trápí, když jsou u nás tropy, tak Lanos po otočení klíče do 2 stupně neukáže kontrolku motoru a po startu taky nic, prostě jakoby tam nebyla. Při nastartování mě sice nikdy nesvítila a ani nesvítí, ale v 2. stupni ano, tak jako všem po startu zhasne, ale když se to stane tak nesvítí v 2. stupni a čerpadlo nenabere, tudiž točím a točím a točím a nic, pomůže až když třeba 10x vypínám za zapínám 2. stupeň, ale na imobilizer to nevidím, vždycky to dělá jen když je tak nad 30 stupnů. Jinak nikdy. VIdím to jako vy na čidla teploty či lambdu, tu jsem sice měnil, ale za použitou. Zkusím ty čidla teploty, už si to budu měnit sám, protože servisy mě stojí prachy jako blázen, všude už se mi smějou, že mám nové auto z toho a nakonec to tak asi opravdu je, vyměnil jsem už půl auta. Je pravda, že se z Lanosu ačkoliv jsem to nečekal stala srdeční záležitost. Pořád jsem spokojenější než u koncernu VW nebo Fordu, to už nikdy, příští moje volba je jasná a to Hyundai. Otec má Hyundai a to už 7 rok a lítá rychle a velice svižně a jezdí moc a moc, dodnes bez závad a to to auto opravdu týrá, sám měl vždycky VW, Seat, Škodu a měl z Hyundaie strach, dneska na něj nedá dopustit, všechno až na rozvody původní. Aby tu zase nebyla kilometrová odpověď :D (vím jsem hrozný) tak vás zainformuju až vyměním ty čidla i když teď mě čekají zadní péra a ztrhnutí zrcadlových folií na sklech a byl jsem včera na geometrii. Jo a EGR jsem už taky zaslepil a to dávno. A pokud to nepomůže, tak budu kontaktovat toho človeka, kterého jste mi doporučili, děkuji ještě jednou všem :) A přeji spoustu šťastných kilometrů Lanosáci

Re: Neřešitelný problém škubání,střílení do sání.

Napsal: pon srp 29, 2016 11:20
od CKubis
Jinak pár fotek mého ferrari :D

Re: Neřešitelný problém škubání,střílení do sání.

Napsal: pon srp 29, 2016 11:22
od CKubis
:)

Re: Neřešitelný problém škubání,střílení do sání.

Napsal: pon srp 29, 2016 21:51
od Petr S.
Zkus ještě tu přívodní hadici od airboxu do sání. Mě to dělalo pěknej bordel u Kadetta.

Re: Neřešitelný problém škubání,střílení do sání.

Napsal: úte srp 30, 2016 14:10
od CKubis
No já jsem vyhodil nedávno původní airbox do sklepa a hodil tam sportovní filtr, tu problematiku teplého vzduchu znám, když mám sport. filtr, ale snížení výkonu necítím, a s tímto filtrem když už jsem měl problém s přidušením který trvá, tak už v sání nikdy nestřílelo, takže ho tam nechám, protože sice necítím žádný nárust ani pokles výkonu, ale při mých problémech cítím větší klid vozu. Taky jsem přemýšlel, že tu hadici hodím pryč a nahodím tam tu sadu ocelových trubek pro jistotu, ale pravda je, že se mě do toho nechce moc investovat, nejsem žádný tuner, líbí se mi lehce poladěné továrka a sypat do toho peníze nevím nevím, takže tohle taky řeším, ale zkusím nejdříve ty čidla lambdu, teplotní čidla a uvažoval jsem i čidla hřídele, a pak asi až to sání, i když několik mechaniků kontrolovalo jestli nejde falešný vzduch a prý ne, jenže já už nikomu nevěřím, jeden říká tohle další tohle a kdo ví jak to je doopravdy.

Re: Neřešitelný problém škubání,střílení do sání.

Napsal: úte srp 30, 2016 19:58
od Richard
To střílení do sání je divný,možná bych se zkusil podívat i na zapalovací modul, já když ho měl v háji střílelo to do sání jako prase, je to ale daný provozem na LPG, navíc u mě centrálním foukáním do sání, tedy sání je plný plynu. U toho modulu to funguje tak, že pálí vždy dvě svíčky např. 1+4 a 2+3 je to na tom modulu napsané ten je rozdělen na dvě stejné poloviny ale jak jsem psal pálí vždy 2 svíčky přičemž komprese je jen v jednom z nich. Já ten modul podezírám z toho, že se nějak "prošlehne" mezi vývody na svíčky a začne to pálit divně, potom může pálit jiná svíčka než má, může být směs v sání a pootevřený sací ventil a rána je na světě....
když máš modul v háji začíná to cukáním- zřejmě pálí víc svíček najednou nebo ty nesprávné, občas to střelí do sání až to nakonec nejde nastartovat.... mrkni na ten modul, nejlépe si od někoho půjčit funkční na zkoušku, jestli máš tenhle: http://www.czdrafel.cz/civka-zapalovani ... anza-p1476 bývá častou příčinou problémů

Re: Neřešitelný problém škubání,střílení do sání.

Napsal: úte říj 04, 2016 18:29
od Igi
Mas kable ku svieckam skutocne OK? Ja mam lanosa na LPG a tiez mi to strielalo do sania, skusal som vymenit zap. cievku, chvilu sa zdalo, ze to pomohlo, ale casom to robilo nadalej. Az som konecne vymenil kable k svieckam a od vtedy pokoj. Na pohlad tym kablom nic nebolo.

Re: Neřešitelný problém škubání,střílení do sání.

Napsal: úte říj 04, 2016 22:14
od LordMMX
večer otvor kapotu, naštartuj a sleduj či nebudeš mať svetelnú show medzi káblami k sviečkam.

Re: Neřešitelný problém škubání,střílení do sání.

Napsal: stř říj 05, 2016 22:54
od CKubis
Kabely jsem jiné zkoušel a bez rozdílu, tak jsem je vrátil, nicméně, teď jak nás zasáhlo horší počasí a zima, tak to vůbec nedělá. Mám pocit, že to přeci jen musí souviset s teplotou. I spotřeba se vyrovnala a střílení do výfuku ustalo. Ale vsadím se, že kdyby ráno místo +5°C bylo 25°C tak by se to vrátilo.