Stránka 1 z 2
Chybový kod 13,22,33
Napsal: ned úno 28, 2016 19:36
od Pitrs56
Dobrý den,
nedávno mi začalo blbnout LPG, Lanos 1,4.
Ze začátku mi začalo na jízdě na plyn střílet do sání. Neměl jsem to čas řešit tak jsem s tím jezdil a po nějaké době to přestalo, ale vyskytl se další problém. Někdy mi při jízdě na plyn samovolně přepne na benzín a pak hned zpátky. Nejčastěji při rozjezdu z křižovatky.
Vypadá to, že je to problém přepínače LPG, rozebrali jsme místo kde je na kabeláži vypínače pojistka a vyčistili, ale nepomohlo to. Mám pocit, že je problém s poklesem napětí, že jakmile se rozjíždím s autem, auto má zátěž a přepínač prostě vypne a hned zapne.
Taky se mi někdy stává, že auto z ničeho nic přestane táhnout, trvá to chvilku a pak zase jedu dál.
Vyměnili jsme membrány v reduktoru a vyčistili, pak filtr kapalné fáze.
Auto je najednou živější ale pořád se nevyřešil náš problém.
Zkoušel jsem propojit v zásuvce kontakty A + B, a vyblikaly mi chyby:
13 - Napětí z lambda sondy je v rozmezí 340-550mV.
(Jelikož jsem minule prošel emisema na černo a zachvíli mě čeká STK, tak jsem vyměnil lambdu, ale chyba přetrvává. )
22 - nízké napětí snímače polohy škrtící klapky.
33 - příliš vysoké napětí tlaku MAP senzoru.
Dále jsem si objedal z číny led žárovky do parkovaček, ale žárovky na autě nerovnoměrně blikají.
Na jiném autě svítí normálně.
Mám pocit že bude špatný alternátor, konkrétně usměrňovač napětí.
Zítra vyzkouším změřit alternátor.
Jinak děkuji za každé rady
Re: Chybový kod 13,22,33
Napsal: pon úno 29, 2016 07:31
od Pitrs56
Takže před chvíli jsem měřil dobíjení alternátoru.
Při měření na volnoběh hodnoty šíleně skákaly od 10V až po 19V.
Když jsem ale přidal plyn, tak alternátor dobíjel normálně - 14.5V.
Možná chyba altíku nebo regulátoru. možná to bude něco jiného. Těžko říct.
Re: Chybový kod 13,22,33
Napsal: úte bře 01, 2016 16:48
od ozzman
Toto vyzerá s vysokou pravdepodobnosťou na alternátor. U Lanosov je mostík s regulátorom zabudovaný dovnútra alternátora. Čiže buď vymeniť celý alebo rozobrať a vymeniť vnútri čo treba.
Re: Chybový kod 13,22,33
Napsal: úte bře 01, 2016 17:22
od Pitrs56
Regulátor mi příjde zítra, tak zkusím vyměnit nejdřív jenom regulátor. Pokud to nepomůže tak nejspíš budu nucen celý alternátor, uvidíme.
Měnit to budu o víkendu, tak dám pak vědět jak to dopadlo.
Re: Chybový kod 13,22,33
Napsal: stř bře 02, 2016 09:54
od ozzman
Aby si sa dostal k regulátoru musíš rozobrať altík na kompletku plus treba odletovať a následne naspäť priletovať primárne vinutie. A keď to už budeš celé mať rozhodené oplatí sa ti vymeniť aj ložiská, uhlíky a zberné krúžky. Budeš mať aspoň istotu že sa ti to po nejakom čase zas nerozsype.
Re: Chybový kod 13,22,33
Napsal: sob bře 05, 2016 20:52
od Pitrs56
Zdravím, takže chyba alternátoru nebude.
Zjistili jsme že je vadný měřák a ne alternátor.
Po vyzkoušení jiného měřáku, dával alternátor hodnoty které dávat má.
Nicméně jme si všimli prasklé hadice na sání, mezi připojení plynu a škrtící klapkou, tu jsme teda nahradili a vyměnili.
Poté jsme zkusili zdiagnostikovat auto pomocí vyblikávání a všechny chyby zmizely. (možná to zmizlo i proto že jsme měli chvilku odpojenou baterii.)
šli jsme auto projet a zdálo se vše ok, až na to, že to občas přeplo na benzín a pak zase zpátky.
O pár hodin později jsem odjížděl a auto začalo šíleně blbnou:
netáhlo,škubalo,střílelo do sání, přepínalo z plynu na benzín a zpátky.
Možná to bude v nastavení toho reduktoru.
Nebude mít někdo nějaký návod jak to nastavit?
Re: Chybový kod 13,22,33
Napsal: ned bře 06, 2016 10:01
od Richard
pokud ti to střílí do sání, bývá v háji zapalovací modul..... zřejmě skáče jiskra na všechny svíčky a je tedy slabá, někdy zapálí někdy ne, někdy zapálí přes otevřený ventil LPG v sání a střelí to..... psal jsem o tom u Nubiry, myslím, že tam máš stejnej zapalovací modul..... ale bacha jsou sice vzhledově stejný, ale jsou rozdílné v konektoru (3 a 4 piny) musíš se podívat co tam máš, nejlépe si od někoho poblíž půjč funkční modul na zkoušku, montáž je na pár minut..... a budeš hned vědět
Vadný zapalovací modul ti diagnostika neukáže ........
Re: Chybový kod 13,22,33
Napsal: ned bře 06, 2016 12:17
od Pitrs56
dneska zkusím ještě nastavit ten reduktor a uvidím.
No zapalovací modul by to být mohl, ale zase na benzín to jede super.
Navíc si nedokážu vysvětlit to přepínaní plynu na benzín a zpátky.
To že motor škube a nemá tah, muže být taky zapalovacím modulem.
A nebo mě pak napadají ještě zapalovací kabely, měnil jsem je cca rok zpátky, protože se mi jeden urval.
Ale kupoval jsem ty nejlevnější.
Svíčky byly měněny asi 2 měsíce zpátky.
Re: Chybový kod 13,22,33
Napsal: ned bře 06, 2016 13:36
od Pitrs56
No tak zkoušel jsem nastavovat ten reduktor ale je to pořád to samé.
Pak jsem zkoušel dotlačovat kabely jak na svíčky tak na cívku, jestli nejsou náhodou nějak špatně nasazené a když jsem dotlačoval ty na cívce tak u druhého a třetího kabelu auto najednou zase samovolně přeplo na benzín a zpátky na plny, problém bude v něčem z toho, v pondělí si objednám jak kabely, tak cívku a vyzkouším.
Re: Chybový kod 13,22,33
Napsal: ned bře 06, 2016 14:46
od Richard
Já osobně než bych to objednával, zkusil bych si od někoho půjčit modul na zkoušku, ono to zas tak levná sranda není, klidně i s kabelama co v jiném autě fungujou.... Tady na foru zjistíš kdo je z okolí a můžeš se ho zeptat zda by ti pomohl, já to dělal podobně....
Re: Chybový kod 13,22,33
Napsal: ned bře 06, 2016 14:52
od Pitrs56
já právě pracuji v autodílech a pokud daný díl nejeví známky použití, jako otlaky od šroubu a podobně.
Tak se dá vrátit.
Re: Chybový kod 13,22,33
Napsal: ned bře 06, 2016 16:19
od Richard
tak to jo..... ale dle mě to tím bude..... diag. ti nic neřekne tváří se že je to OK a celkově ti občas vynechá svíčka lambda ti to ochudí a je to začarovanej kruh.....
Vždy se chyby v zapalování projeví víc na LPG i když na benzín to ještě jede.... LPG má vyšší oktanové číslo proto se hůř zapaluje !
Re: Chybový kod 13,22,33
Napsal: pon bře 07, 2016 14:44
od Pitrs56
takže problém vyřešén bylo to cívkou, akorát se mi zdá že to někdy nechce táhnout, bude třeba plyn akorát vyštelovat.
Díky moc za info
Re: Chybový kod 13,22,33
Napsal: pon bře 07, 2016 16:23
od Pitrs56
Takže zkoušel jsem plyn štelovat a nepomáhá to.
V určitých otáčkách plyn vůbec netáhne a to okolo 2500-3500 otáček.
I když stojím na místě a mám neutrál a sešlápnu plyn na podlahu, je slyšet, že plyn nejde plynule.
Jednou se mi dokonce zastavil na 3000 otáček a nešel už dál.
Nevíte čím to ještě může být?
Re: Chybový kod 13,22,33
Napsal: úte bře 08, 2016 10:43
od Richard
Nevím co máš za systém, obecně filtry , ev. membrány mohou být už ztvrdlé..... podle mě by to chtělo k nějakému plynaři, co o tom systému něco ví.....
Jinak u LPG je důležité vždy opravovat a zprovoznit bezproblémový chod motoru na benzín, pokud tam už problém není věnovat se LPG..... často se opravují najednou oba systémy a většinou to k ničemu nevede......