Stránka 1 z 2
Hluk v zadnej časti
Napsal: čtv říj 29, 2015 21:29
od Rolet
Zdravím, priatelia mám takýto problém. Chcem sa skôr niečo dozvedieť ak je to možné, než pôjdem do servisu. Servis, to je to čomu neverím.
Ide o to, že moja Captiva začala v zadnej časti nejako hučať. Motor to nieje ten som vylúčil, ide to určite zozadu a samozrejme sa mení rýchlosťou. Je to taký vrčiaci zvuk. Kilometrov mám ešte málo na to aby sa niečo opotrebovalo. Najprv to bolo pomerne tiché ale neviem či na to má vplyv chlad, teraz sa mi to zdá pomerne hlučné až ma to jeduje. Nestretol sa niekto s takouto diagnózou?
Ďakujem za prípadné poznatky.
Re: Hluk v zadnej časti
Napsal: pát říj 30, 2015 09:20
od HonzaKLE
Ahoj!
U mé Captivy odešlo ložisko v předním kole po 35 tis. km, hluk se zvětšoval až byl nesnesitelný.
Zkušený mechanik to musí poznat po pár metrech.
Honza
Re: Hluk v zadnej časti
Napsal: pát říj 30, 2015 11:55
od Honza K.
Rolet píše:Zdravím, priatelia mám takýto problém. Chcem sa skôr niečo dozvedieť ak je to možné, než pôjdem do servisu. Servis, to je to čomu neverím.
Ide o to, že moja Captiva začala v zadnej časti nejako hučať. Motor to nieje ten som vylúčil, ide to určite zozadu a samozrejme sa mení rýchlosťou. Je to taký vrčiaci zvuk. Kilometrov mám ešte málo na to aby sa niečo opotrebovalo. Najprv to bolo pomerne tiché ale neviem či na to má vplyv chlad, teraz sa mi to zdá pomerne hlučné až ma to jeduje. Nestretol sa niekto s takouto diagnózou?
Ďakujem za prípadné poznatky.
Mění se hučení v zatáčkách? Pokud ano, ložisko je víc než pravděpodobné.
Re: Hluk v zadnej časti
Napsal: pát říj 30, 2015 14:10
od Richard
ještě je vzadu jedno ložisko a to na té el.mag. spojce co přiřazuje pohon 4x4 hned jak je vzadu přišroubován kardan.... před tou spojkou v suché skříni spojky je zapouzdřené ložisko, které bývá také často příčinou vrnění a hučení ..... v počátku se to slyší až po chvilce jízdy, později už furt a ještě později si toho všimne i hluchej........ bohužel servis mění celou spojku za cca 40tis. i když se dá normálně rozebrat a měnit jen ložisko či gufero......
Re: Hluk v zadnej časti
Napsal: sob říj 31, 2015 04:26
od Mefisto
No mely by tam byt dve spojky, jedna elektromagneticka a druha vicelamelova v olejove lazni
Re: Hluk v zadnej časti
Napsal: sob říj 31, 2015 14:52
od Vojtech B.
To opotřebení bych zase tak nevylučovat, kolikrát stačí jeden blbej kanál a dějou se věci
. Jinak se taky přikláním k ložisku.
Re: Hluk v zadnej časti
Napsal: pon lis 02, 2015 18:51
od Richard
to mefisto: vzadu je jen jedna spojka a to elektromagneticky ovládaná vícelamelová spojka nejspíš suchá, neměl jsem ji rozebranou u Captivy, ale v Hyundai Santa fe ano .... dle mě v tom nebude velký rozdíl, systém 4x4 korejských automobilek bude víceméně stejný. I hlavní spojka u motoru je suchá u VCDI dvojhmota, pak je převodovka s předním diferenciálem a od něj je přes rozdělovací převodovku poháněn kardan směrem dozadu..... no a pak je ta suchá vícelamelová spojka která přiřazuje v případě potřeby zadní nápravu, pak už je jen diferenciál , ale v něm je pár lamel, které jakoby suplují samosvorný diferenciál..... to je opravdiu všechno
Kardan se otáčí vždy, když auto jede, akorát ta el.mag. spojka je při normální jízdě rozpojená a v případě potřeby přenáší na zadek točivý moment a současně supluje prokluzem i mezinápravový diferenciál, který tam opravdu nenajdeš
a to mnou zmiňované ložisko je za přírubou kardanu vzadu a za těsnícím kroužkem, tedy točí se pořád a také často odchází, nejdřív vrní pak pláče, pak duní a houká a jak jde do kytek
Re: Hluk v zadnej časti
Napsal: úte lis 03, 2015 18:54
od Mefisto
Chevrolet Captiva je k dispozici s pohonem všech kol ITCC (Intelligent Torque Controlled Coupling) od japonské dodavatelské firmy JTEKT. Tento systém využívá také nejnovější generace vozů Toyota RAV4 i sesterský Opel Antara. Klíčovými prvky systému ITCC jsou dvě spojky – elektromagnetická primární spojka a vícelamelová spojka v olejové lázni. Elektronicky řízený systém reguluje přenos hnací síly na kola přední a zadní nápravy. Výhodami této konstrukce v porovnání s konvenčně řešenými systémy jsou bezúdržbový provoz, kompaktní rozměry a nízká hmotnost. Zařízení reaguje okamžitě a zabraňuje parazitním silám v pohonném systému, ke kterým může dojít například při pevném spojení náprav.
Systém pohonu všech kol komunikuje prostřednictvím vysokorychlostní datové sběrnice CAN s elektronickým řídícím programem a neustále vyhodnocuje důležité informace, např. o otáčkách všech kol, natočení řízení a poloze pedálu plynu. Za normálních okolností jsou poháněna pouze přední kola, což znamená, že lamelová spojka u zadní nápravy je rozepnutá. Pokud ale elektronický systém dá pokyn k připojení pohonu zadních kol, stane se tak během 100 milisekund. Výkon se mezi přední a zadní kola dělí plynule v poměru 100 : 0 až 50 : 50.
Re: Hluk v zadnej časti
Napsal: úte lis 03, 2015 20:05
od Hanzy
To je v klidu pokud máš klepotřepčmouda tak aspoň to máš vyvážené i ze zadu takže vlasně stereo hluk
Re: Hluk v zadnej časti
Napsal: pon lis 09, 2015 15:10
od Rolet
Honza K. píše:Rolet píše:Zdravím, priatelia mám takýto problém. Chcem sa skôr niečo dozvedieť ak je to možné, než pôjdem do servisu. Servis, to je to čomu neverím.
Ide o to, že moja Captiva začala v zadnej časti nejako hučať. Motor to nieje ten som vylúčil, ide to určite zozadu a samozrejme sa mení rýchlosťou. Je to taký vrčiaci zvuk. Kilometrov mám ešte málo na to aby sa niečo opotrebovalo. Najprv to bolo pomerne tiché ale neviem či na to má vplyv chlad, teraz sa mi to zdá pomerne hlučné až ma to jeduje. Nestretol sa niekto s takouto diagnózou?
Ďakujem za prípadné poznatky.
Mění se hučení v zatáčkách? Pokud ano, ložisko je víc než pravděpodobné.
Nevšimol som si nejakú zmenu v zákrutách, ale skúšal som jemne pribrzďovať, možno sa mi to zdalo, ako keby sa to trochu stíšilo.
Re: Hluk v zadnej časti
Napsal: pon lis 09, 2015 15:13
od Rolet
Richard píše:ještě je vzadu jedno ložisko a to na té el.mag. spojce co přiřazuje pohon 4x4 hned jak je vzadu přišroubován kardan.... před tou spojkou v suché skříni spojky je zapouzdřené ložisko, které bývá také často příčinou vrnění a hučení ..... v počátku se to slyší až po chvilce jízdy, později už furt a ještě později si toho všimne i hluchej........ bohužel servis mění celou spojku za cca 40tis. i když se dá normálně rozebrat a měnit jen ložisko či gufero......
Tak to si ma nepotešil, to je ako keby som mal vypálenú žiarovku a musím vymeniť celý predok.
Re: Hluk v zadnej časti
Napsal: pon lis 09, 2015 15:17
od Rolet
Vojtech B. píše:To opotřebení bych zase tak nevylučovat, kolikrát stačí jeden blbej kanál a dějou se věci
. Jinak se taky přikláním k ložisku.
Mám najazdené veľmi málo, na to aby bolo niečo opotrebované, ale skôr mám obavy či mi to nemohlo pri servise oleja vymeniť. U nás sa také veci dejú.
Re: Hluk v zadnej časti
Napsal: úte lis 10, 2015 17:25
od Richard
Bohužel v dnešní době kdy se auto stává běžným spotřebákem se postupuje asi takto:
v roce 2000 - dejte tam ložisko co vydrží minimálně 120000km
v roce 2014 - dejte tam ložisko co vydrží max. 80000km.....
co víc k tomu říci.....že máš málo najeto není vůbec rozhodující.... nám u Santa Fe to ložisko v el.mag. spojce odešlo v cca 85000km což vůbec není moc, zato ložiska v kolech zatím jsou zticha (najeto 150000km)
A dál už se v tomto tématu nebudu vyjadřovat jen ještě jeden drobný poznatek, ložiska v kolech jsou víc slyšet třeba v zatáčce, naopak když přibrzdíš tak to destičky jakoby vycentrují a ložisko trochu ztichne..... tomu ložisku vzadu u kardanu je to jedno řve dle otáček furt stejně ale většinou po malé chvilce, cca tak po kilometru nebo dvou.......
Re: Hluk v zadnej časti
Napsal: úte lis 10, 2015 17:54
od Hanzy
Kolik máš najeto píšeš málo ale to není žádná informace?
Já mám kolem 90000 a zatím klid.
Re: Hluk v zadnej časti
Napsal: čtv lis 12, 2015 10:58
od Rolet
Hanzy píše:Kolik máš najeto píšeš málo ale to není žádná informace?
Já mám kolem 90000 a zatím klid.
Viem, že to nie je číslo, ale málo je málo, prikladám dnešný stav. Myslím, že k tým km by sa nemala vyskytnúť takáto závada.